Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا مصباح، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم «یدو» درباره مطالبات سینماگران و اهالی فرهنگ از دولت آینده و علی الخصوص وزیر فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: امیدوارم در وزارت ارشاد شاهد باشیم که وزیری سرکار بیاید که خودش هنرمند و از بدنه فرهنگی کشور بوده و به عنوان مثال از اهالی سینما یا یک خبرنگار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصباح تاکید کرد: چه اشکالی دارد که با نگاه رفع مشکل و توانمندی‌ها بعد از بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی شاهد باشیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اهالی واقعی فرهنگ باشد.

تهیه کننده سینما در خصوص شاخصه‌های دولت کارآمد بیان کرد: معتقدم باید افرادی انتخاب شوند که در جناح بندی‌های سیاسی واقعا فراجناحی عمل کنند، به هر حال مدیران کشور به عنوان سرمایه‌های آن کشور مطرح و جزو کسانی هستند که در کشور برای این افراد هزینه‌ی بسیار شده و این درست نیست که با روی کار آمدن هر مدیر بقیه مدیران نیز جایگزین شوند، چرا که با نگاه فراجناحی باید کسانی انتخاب شوند که کارآیی بیشتری داشته و حوزه‌ای را که قرار است مدیریت کنند به خوبی بشناسند و مشکلات آن حوزه را درک کرده و ارتباط خوبی با مخاطبان داشته باشند.

وی ضمن بیان مطلب فوق، ادامه داد: من معتقدم که چرا نباید یک خبرنگار قوی که اشراف کاملی نیز به مسائل دارد وزیر شود در صورتی که اهالی رسانه بسیار با تجربه و توانا هستند و مسائل را به خوبی آنالیز کرده و اصول مدیریتی را می‌دانند، البته توقع ما این نیست که یک جوان رسانه ای وزیر شود اما چرا نباید از یک پیشکسوت رسانه که بسیار مجرب، باسواد، با استعداد، با انگیزه و پر انرژی است استفاده شود، در این رابطه توجیحاتی می‌شود که به عنوان مثال وزیر نباید جوان باشد، در حالی که ما اگر به تاریخ دین مبین اسلام نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که زمانی که پیامبر اکرم(ص) به جوان‌ها اعتماد کردند و میدان دادند، نتایج خوبی گرفتند و همچنین فرماندهان جنگی سپاه امیرالمومنین علیه السلام نیز اکثرا جوان بودند و همواره اعتماد به جوان‌ها به واسطه انگیره و خلوص و صداقتی که دارند نتیجه بخش بوده است .

مصباح ادامه داد: در طول این چهار دهه پس از انقلاب بیشتر مدیران کشور جوانانی بودند که زمانی مدیریت جنگ و مقابله با دشمن را داشتند، ما فرمانده لشکر 19 ساله‌ای داشتیم که با 10هزار نیرو جنگ را اداره کرد و حماسه آفرید، پس چرا موقع جنگیدن و ایستادن جلو دشمن آن جوان 19 ساله می‌تواند فرمانده لشکر باشد، اما برای تصدی وزارتخانه‌ای که خودش از آن بدنه همان جا آمده نمی‌تواند؛ که این دیدگاه بسیار جای تامل دارد.

پایان پیام/

سیده سمیه حسینی کد خبر: 1100519 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید

به گزارش همشهری آنلاین، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد. قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است. با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است. فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

کد خبر 847386 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • سیاست‌های مشوق جمعیتی دولت در فرهنگ جوانی جمعیت اثرگذار است
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان