Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت خرما از نخلستان های مناطق جنوبی استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «امان اله طوقی» اظهار داشت: برداشت خرما از نیمه خرداد ماه در استان سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه شروع و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در آبان ماه به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ۴١درصد از تولیدات محصولات باغی سیستان و بلوچستان به خرما اختصاص دارد، افزود: سطح زیرکشت محصولات باغی استان ١٠٣هزار و ٣٨٨ هکتار است که ۶٠ درصد آن به خرما اختصاص دارد.

 

طوقی ادامه داد: برداشت خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ٢٨ هزار و ۴٠٠ هکتار و خرما ربی با سطح زیرکشت ۲٢هزار و ۵٠٠ هکتار که بیشترین نخلستان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند از نیمه اول مرداد ماه در این استان آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه از۶٢هزار  و٩١۴ هکتار نخلستان موجود در سیستان و بلوچستان ۴٩ هزار و ٧١٨ هکتار آن بارور بوده و سالیانه بیش از ۲۵٠هزار و ٨٩٨ تن انواع خرما تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، گفت: نقش پررنگ بخش خصوصی در خرید، بسته بندی، نگهداری و صادرات و حمایت از سرمایه گذاران این محصول استراتژیک بسیار اساسی است.

 

طوقی  با اشاره به اصلاح و نوسازی نخلستان‌های سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به استعداد و توانمندی استان در تولید خرما، توسعه کشت ارقام جدید تجاری و بازار پسند نظیر خرمای پیارم و مجول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارور تولید خرما تولیدات گیاهی سیستان و بلوچستان برداشت خرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ یاسر شریفی روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در گفت و گوی رسانه‌ای اظهار کرد: تا کنون بیش از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع گندم در این شهرستان برداشت شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲ هزار تن و ۲۳۳ کیلوگرم گندم توسط ۲ مرکز خرید در این شهرستان از کشاورزان خریداری شده است.

شریفی تصریح کرد: ۳۶ دستگاه کمباین در شهرستان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود ۷۰ کمباین تا پایان برداشت وارد شهرستان شود.

شایان ذکر است در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ، در سطح ۱۴ هزار هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر گندم کشت شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز پیش بینی کرد: بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول گندم از سطح مزارع استان برداشت و روانه سیلوها شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900640

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان