Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه طی بازدید از کارخانه عالیس در شهرک صنعتی چناران در جمع خبرنگاران افزود: هدف قانونگذار از وضع این محدودیتها تامین ایمنی و سلامت بیشتر مردم و جامعه است ولی تولید را با مشکلاتی مواجه کرده که اقداماتی برای رفع این مشکلات در دست اجرا داریم.
وی ادامه داد: در تفاهم با سازمان غذا و دارو قرار است تاییدیه های آنها را نیز بپذیریم البته مشروط بر اینکه آزمایشگاه های آنها اعتبار بخشی شوند و اعتبار لازم را از نظر علمی از طرف ما دریافت کنند سپس نتایج آزمونهای آنها را نیز می پذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان ملی استاندارد رفع تداخل فعالیت اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو در صدور مجوزها را خواسته به حق تولیدکنندگان دانست و گفت: این تداخل مانعی در مسیر صادرات، واردات و رونق تولید است لذا از ابتدای امسال برای حصول به این توافق اقدام کرده ایم هر چند دستیابی به نتیجه نهایی ممکن است قدری زمان بر باشد.
وی از رشد صدور پروانه استاندارد در کشور خبر داد و افزود: در حال تغییر روند صدور پروانه استاندارد در کشور هستیم که در این راستا و برای تسهیل در صدور پروانه استاندارد، بر اساس مصوبه دیروز شورای عالی استاندارد استفاده اجباری از علامت تجاری بر روی محصول را حذف نمودیم.
شریعتی ادامه داد: در تلاش هستیم شرایط اخذ نشان استاندارد برای متقاضیان و تولیدکننده را آسان نمائیم در عین حال کیفیت و شرایط لازم برای محصول در خصوص سلامت و ایمنی را نیز تامین می کنیم.

مدیر کنترل کیفیت کارخانه عالیس نیز گفت: با توجه به تحریم و شیوع کرونا که کار را برای تولیدکنندگان سخت کرده خواستار تسهیل اجرای فرایندهای سازمان استاندارد هستیم.
جواد رادمرد افزود: باید توجه داشت اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی و  استاندارد خواسته های مشترک دارند و  ما مجوزهای این دو نهاد را تامین می کنیم،  اقدامی که به شکل مشترک دارای بار مالی مضاعف برای ماست.
وی ادامه داد: پرداخت هزینه آزمون مشترک برای هر محصول را دارای بار مالی می دانیم لذا خواستار تدوین  قانون مشترک و جامع برای تولید کنندگان و حذف آزمونهای مکرر (چهار بار در سال برای هر محصول) هستیم.

مدیر کنترل کیفیت کارخانه عالیس شمار کارکنان این کارخانه در چناران را ۴۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: حدود چهار هزار نفر در بخشهای پخش، توزیع و فروش در کشور با این واحد تولیدی همکاری دارند و در این چاچوب سه هزار نفر بیمه شده این شرکت هستند.
ریییس سازمان ملی استاندارد در سفر یک روزه به خراسان رضوی از دو واحد تولید صنایع غذایی در مشهد و چناران بازدید کرد.
سالانه افزون بر ۳۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان رضوی صادر می شود.
هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش نظارتی سازمان استاندارد قرار دارند. صنایع غذایی حوزه فعالیت نیمی از این واحدهای تولیدی است. 

برچسب‌ها مشهد سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی چناران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی مشهد سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی چناران سازمان ملی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف

پژوهش اظهار داشت: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری