Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از تشدید درگیری‌ها و سقوط سریالی مناطق مختلف در افغانستان، طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه از همه اقوام نمایندگی می‌کند و بر تامین امنیت مردم در مناطق تصرف شده تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان با انتشار بیانیه‌ای درباره تحولات امنیتی این کشور و سقوط سریالی شهرستان‌ها مدعی شد: «همانطور که اعضای طالبان از اقوام، قبایل و مناطق مختلف کشور هستند، در سطح کشور نیز از هر قوم و قبیله و اقشار مختلف نمایندگی می‌کنند و به تمام هموطنان اطمینان می‌دهند که در برابر هیچ کسی عمل تبعیض‌آمیز‌، انتقام‌جویانه، برتری‌طلبانه و خصمانه صورت نخواهد‌ گرفت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه در این بیانیه از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان نیز خواست تا تسلیم شوند و تضمین داد که امنیت آن‌ها تامین شده و به خانه‌هایشان فرستاده خواهند شد.

بیانیه طالبان افزود که «مقامات و نیروهای تسلیم شده همچنین می‌توانند در مناطق تصرف شده به زندگی خود ادامه دهند اما نباید به مناطق تحت کنترل دولت رفته و بار دیگر به نیروهای دولتی ملحق شوند».

طالبان تاکید دارد که به اعضای این گروه «توصیه شده» که با گرفتن شهرستان‌‎ها، امنیت را تامین کنند و علاوه بر تاسیسات دولتی، امنیت دکان‌ها، فروشگاه‌ها، صرافی‌ها و دیگر مراکز تجاری را تامین کنند تا به اموال شخصی کسی زیان نرسد.

این گروه همچنین می‌افزاید که «اگر مدارس، مکاتب، کلینک‌ها و دیگر اماکن عام المنفعه در مناطق تصرف شده بر اثر جنگ مسدود شده باشند، باید فوری فعال شوند و به کار ادامه دهند».

طالبان ادامه داد که تامین امنیت اولویت اعضای این گروه در مناطق تصرف شده است و گمرکات تجاری مرزی که به کنترل آن‌ها درآمده است نیز «فعال نگه‌داشته می‌شود و تمام صادرات و واردات تجارتی مانند گذشته ادامه می‌یابد و کارهای دفتری تجاری بدون هیچ مانعی به پیش می‌رود».

تشدید حملات طالبان و ادامه برکناری مقامات امنیتی ـ دفاعی افغانستان«شیرخان بندر» مهمترین تصرف طالبان/ نیروهای امنیتی به تاجیکستان پناه بردندعقب‌نشینی دولت افغانستان در جنگ رسانه‌ای با طالبان

این گروه به کشورهای همسایه افغانستان نیز اطمینان داد که با رسیدن اعضای طالبان به مناطق مرزی هیچ مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید و روابط حسنه مانند گذشته ادامه خواهد یافت و در بخش گذرگاه‌های مرزی و رفت‌وآمد مانعی پیش نخواهد آمد.

طالبان بار دیگر تاکید کرد که با تصرف این گروه بر مناطق بیشتر افغانستان «حق کسی ضایع نمی‌شود، به زنان، مردان، اقلیت‌ها، رسانه‌ها و تمام اقشار جامعه اطمینان داده می‌شود که امارت اسلامی، آن‌ها را به نگاه احترام می‌بیند، همه حقوق شرعی‌شان داده می‌شود و زمینه کار و خدمت مشروع برای آن‌ها فراهم خواهد شد».

طالبان به نیروهای بسیج مردمی و خیزش مردمی که علیه این گروه می‌جنگند نیز هشدار داد که برخورد با آن‌ها «بسیار جدی» خواهد بود و «از عفو محروم خواهند شد».

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد طالبان اخبار افغانستان مناطق تصرف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها

به گزارش جام جم آنلاین، حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت استان های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش های شدیدی در استان های غربی و  جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و  چهارمحال و بختیاری راه های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی ها هنوز ادامه دارد. 

ظفری گفت: راه های اصلی باز هستند و تردد در جریان است. 

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای امدادی در استان های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند. 

ظفری با اشاره به آبگرفتگی ها گفت: در بخش هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیروهای امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدیدهای میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیروهای امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند. 

ظفری گفت: ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی ها تا پایان بارش ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش ها را نیز سپری می کنیم.

دیگر خبرها

  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها