Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با موضوع همکاری مشترک در انتشار محتوای الکترونیک، یکصد و چهل عنوان کتاب و گزارش با هدف ایجاد حق دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در اختیار همگان قرار گرفت. این تفاهم‌نامه صبح امروز در سالن فیروزه ساختمان مرکزی، میان سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان تامین‌کننده محتوا و شرکت خدمات هوشمند ایده طلایی هاتف معاصر که با برند طاقچه شناخته می‌شود، منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان این که سازمان فناوری اطلاعات ایران از این پس کلیه کتاب‌هایی که تا کنون منتشر نموده است را به صورت رایگان مورد دسترسی آزاد کلیه شهروندان قرار می‌دهد، در خصوص ضرورت انجام این مهم گفت: دسترسی به داده‌های نهادهای دولتی، حق شهروندان است. این در حالی است که در دسترس قراردادن محتوای تولید شده، علاوه بر این که باعث سرریزشدن دانش در جامعه می‌شود، نقش بسزایی را در توانمندی بخش خصوصی ایجاد می‌کند. وی با طرح مفهومی با نام بازار پژوهش، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر پژوهش و پژوهشگری به هیات علمی دانشگاه‌ها محدود شده و گروه‌های پژوهشی به عنوان شغل و نهاد مورد رسمیت قرار نگرفته است. اما انتشار محتوای کتاب‌ها با ایجاد دسترسی برای همگان باعث شکل‌گیری بازار پژوهش، ایجاد حق انتخاب برای متقاضی، گسترش اخلاق پژوهشی و حفظ حقوق مالکیت فکری می‌شود.

ناظمی از کلیه دستگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دولتی درخواست کرد به دنبال دستیابی به عدم مداخله دولت، انتشار کتاب را کنار بگذارند و بازار نشر را به بازیگران بخش خصوصی واگذار کنند. زیرا عدم توجه به این قضیه در طولانی مدت باعث شکل‌گیری جنگلی از پلتفرم‌های دولتی خواهد شد که علاوه بر ایجاد مداخله دولت در فعالیت‌های بخش خصوصی، بهم ریختگی بازار نشر و افت کیفیت خدمات ارایه شده را به دنبال دارد.  

در ادامه این رویداد شاهین جعفرپور، رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات به ارایه توضیحات تکمیلی در روند شکل‌گیری این تفاهم‌ناهم پرداخت و تصریح داشت: در آبان سال گذشته با انتشار فراخوانی از کلیه دارندگان بستر انتشار دیجیتالی محتوا درخواست کرد تا آمادگی خود را جهت انتشار محتوای کتاب‌ها و گزارش‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام نمایند که این فراخوان باعث همکاری با دو پلتفرم طاقچه و فیدیبو شد. بر این اساس، تعداد 140 عنوان کتاب و گزارش که شامل 101 عنوان کتاب و 39 گزارش است به طور الکترونیکی و رایگان در دسترس عموم قرار گرفت.

وی در خصوص موضوعات کتاب‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: محتوای این کتاب‌ها شامل توسعه فناوری اطلاعات در کشور، امنیت فضای سایبری، حریم خصوصی و شاخص جهانی امنیت سایبری، مدیریت پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه سیاست‌ها، فرآیندها و حاکمیت، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است. موضوعات منتشره در گزارش‌ها نیز شامل دولت الکترونیک، شهرهای هوشمند، کسب و کارهای دیجیتال، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و غیره است.

گفتنی است مدت زمان تفاهم‌نامه یادشده دو سال شمسی است.  

بیشتر بخوانید

ضرورت نیل کسب و کار‌های بزرگ، متوسط و کوچک به تحول دیجیتال

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات وزیر ارتباطات سازمان فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار ۳ نمایشنامه

در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، سه کتاب نمایش‌نامه با عنوان‌های «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» راهی بازار کتاب شد.

به گزارش ایسنا، «رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیدند.

 در معرفی این نمایشنامه‌ها آمده است:  «رازی بین من و تو» به قلم محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاری است که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.


«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.


«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایش‌نامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حذف هوش مصنوعی غیراخلاقی از اپ استور
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!