Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:53:52 GMT

قهوه برای حفظ سلامت کبد مفید است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۸۹۸۷

قهوه برای حفظ سلامت کبد مفید است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، محققان دانشگاه ساوتهمپتون می‌گویند که مصرف روزانه سه تا چهار فنجان قهوه از هر نوع بیماری کبدی پیشگیری می‌کند.

دکتر «پل رودریک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «به نظر می‌رسد انواع قهوه‌ها در برابر بیماری شدید کبد محافظت می‌کنند. اما قبل از اینکه بخواهیم به عموم مردم توصیه کنیم قهوه بنوشند یا میزان مصرف آن را به دلایل حفظ سلامت کبد افزایش دهند، تحقیقات بیشتری لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی تاکید می‌کند که این مطالعه اثبات نمی‌کند که قهوه از بیماری کبدی پیشگیری می‌کند بلکه وجود این ارتباط را نشان می‌دهد.

به گفته رودریک، «هنوز مشخص نیست که کدامیک از اجزای تشکیل دهنده قهوه از کبد محافظت می‌کند.»

به گفته محققان، میزان بیماری‌های کبدی به طور پیوسته در حال افزایش است و تخمین زده می‌شود سالانه عامل ۲ میلیون مرگ در سراسر جهان است.

در این مطالعه، حدود ۵۰۰ هزار نفر که میزان مصرف قهوه شأن مشخص بود به مدت میانگین ۱۱ سال تحت نظر بودند.

در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، کسانی که قهوه می‌نوشیدند ۲۱٪ با کاهش خطر بیماری مزمن کبدی و ۲۰٪ با کاهش خطر بیماری کبد چرب روبرو بودند. محققان دریافتند خطر مرگ آنها در اثر بیماری مزمن کبدی ۴۹٪ کاهش یافته است.

کد خبر 5243069

منبع: مهر

کلیدواژه: قهوه کبد چرب کافئین ویروس کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سازمان بیمه سلامت سازمان غذا و دارو فشار خون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتخابات 1400 نوزاد گرمازدگی سازمان نظام پزشکی جامعه پزشکی سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۸۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید