Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی علی‌حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرکت متبوع یکی از کامل‌ترین آزمایشگاه های خاک شناسی را در سراسر کشور داراست، اظهار داشت: خدمات آزمایش خاک محصولات زراعی مختلف کشاورزی، تعیین نیاز تغذیه ای و کودی محصولات زراعی مختلف، تأمین نهاده های مصرفی چغندرکاران کارخانه قند شامل کودهای ریز مغذی و سموم از جمله فعالیت های عمده این شرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خدمات این شرکت از آنرو حائز اهمیت است که در راستای کمک به کشاورزان و ارتقای این بخش به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد ایران فعالیت می کند. فراموش نکنیم که کشاورزی به گونه ای موتور محرکه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

مدیر عامل شرکت تحقیقات زراعی و خدمات آزمایشگاهی کارخانجات قند غرب کشور در ادامه گفت: این شرکت در سال ۹۹ حدود ۴۰۰ واحد بذر، ۶۲۰۰ لیتر علف کش و حشره کش( با توجه به نیاز کشاورزان) و ۷۰۰ پکیج کود مایع تقویتی که باعث رشد و شادابی چغندر می شود را جهت عرضه به کشاورزان چغندرکار منطقه کرمانشاه تهیه و توزیع کرده است.

علی‌حسینی افزود: این شرکت در سال جاری سم، کود و بذر مورد نیاز کشاورزان منطقه کرمانشاه را که به کشت بهاره چغندر مشغول اند تأمین نموده و بر آن است تا شهریور ماه ۱۴۰۰ نهاده های مصرفی کشاورزان خوزستان و مناطق گرمسیری استان کرمانشاه را نیز تأمین نماید.

مدیرعامل شرکت تحقیقات زراعی غرب، در پایان  بر استفاده از همه پتانسیل ها و ظرفیت های این شرکت به نحو مطلوب تأکید و تصریح کرد: چشم انداز شرکت متبوع، گسترش دامنه ارائه خدمات و تأمین و توزیع نهاده های مذکور در سطح بسیاری از استان ها است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه اکنون ۲ کارخانه قند فعال شامل بیستون و اسلام آبادغرب دارد و مجوز سومین کارخانه قند کرمانشاه نیز در حال طی کردن مراحل صدور است.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

امسال ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت چغندرقند می‌رود و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۷۰۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها چغندر رونق تولید علی حسینی جهش تولید اقتصاد مقاومتی خوزستان کرمانشاه پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها چغندر رونق تولید سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها چغندر رونق تولید علی حسینی جهش تولید اقتصاد مقاومتی خوزستان کرمانشاه استان کرمانشاه هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید

علیقلی ایمانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۶۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالای ۱۰ همت از گندمکاران خریداری شده که به دلیل افزایش دما و شرایط بارندگی، رشد فیزیولوژی گیاه بالا رفته است که این امر در کنار افزایش عملکرد در واحد سطح موجب شده تا میزان خرید نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد یابد.

به گفته او، علی رغم گذشت یک ماه از فصل برداشت، هنوز ریالی بابت مطالبات به حساب گندمکاران واریز نشده است و کماکان افق روشنی پیش رو نیست.

ایمانی ادامه داد: تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به دلسردی و نگرانی گندمکاران و ورود دلالان به عرصه خرید شده است که انتظار می رود ردیف اعتباری که در بودجه دیده شده به نقدینگی تبدیل شود و در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه به پیک برداشت گندم رسیده ایم، افزود: هم اکنون برداشت گندم از استان های سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، خوزستان و ایلام در حال انجام است، از این رو دولت باید به فکر تامین منابع باشد تا همانند سال گذشته مطالبات کشاورزان با تاخیر ۴ تا ۵ ماهه پرداخت نشود.

به گفته او، با توجه به شرایط اقلیمی و بارش های پیش رو برآورد می شود که تولید گندم به بالای ۱۳ تا ۱۳.۵ میلیون تن و خرید تضمینی به ۱۱ میلیون تن برسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر مصوبه شورا در ۲۲ شهریور نرخ هرکیلو گندم ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که کشاورزان به امید آن اقدام به کشت کردند، درحالیکه بعد از گذشت بیش از ۴ ماه از آغاز سال زراعی وزیر جهاد نرخ را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان ابلاغ کرد. از این رو بنیاد ملی گندمکاران طی نامه ای به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار اصلاح قیمت یا تغییر نرخ در قالب جایزه تحویل است تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او گفت: با توجه به آنکه ۲ نفز از اعضای کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر در جلسه شورا حضور دارند و رئیس کمیسیون کشاورزی هم نرخ ۱۹ هزارو ۵۰۰ تومان را قبل از ابلاغ نرخ توسط وزیر جهاد در رسانه ها اعلام کردند، لذا انتظار می رود که به عنوان بخش نظارتی به این موضوع ورود کنند و هرچه سریع تر مشکل گندمکاران را مرتفع نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید