Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور از تاسیس نخستین کانون مداحان بانوان مازندران در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا محمدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ۴۰ سال پیش در سال ۱۳۶۰ به فرمان عمیق و اندیشمندانه حضرت امام خمینی( ره )سازمانی به نام تبلیغات اسلامی تاسیس شد، اظهار کرد: این سازمان طی چهار دهه در کارهای فرهنگی کشور یکی از پرچم های فرهنگی را عهده دار بود که در سال های اخیر این تاثیرات بیشتر مشاهده می شود
وی تصریح کرد: طی این مدت عملکردهای مختلفی در دو قسمت فعالیت های درون اداره ای و فعالیت های فرهنگی درشهر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: فعالیت های درون اداره شامل بهسازی فعالیت های همکاران در موضوعات محوله به آن ها، نصب ۶ دوربین مداربسته جهت حفظ امنیت داخل و بیرون ساختمان، پیگیری های مکرر ازسوی اداره کل بابت خرید لوازمی چون کولر،دستگاه کپی و اسکنرو همچنین احیای برخی اتاق های بلا استفاده و تبدیل به احسن بوده است.

محمدی در ادامه از فعالیت های فرهنگی در شهرنور سخن گفت و افزود: ساماندهی مجموعه های وابسته به سازمان در فضای مجازی، ایجاد گروه های مختلف برای تشکل های دینی اعم از مداحان و هیات مذهبی ،قرآنی ها،مربیان قرآن، قاریان قرآن و حضور در گروه های مجازی  و پاسخ به افرادی که گاها حرف هایی علیه نظام و معنویت می زدند و باعث دگرگون شدن فضای مجازی می شدند از جمله فعالیت های صورت گرفته است.
وی بیان کرد: توزیع ۵۶۳ بسته معیشتی همراه با برنج بین نیازمندان دو مرحله در رزمایش کمک مومنامه و همچنین علاوه بر آن به روحانیونی که در دوران کرونا با مشکلاتی مواجه شدند نیز هدایایی تقدیم شد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور افزود: مجمع قرآنی شهرستان نور به ریاست امام جمعه نور و دبیری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور تشکیل شد و ثمره آن هم برپایی ۱۰ محفل انس با قرآن در ماه رمضان ، کرسی تلاوت در مساجد وتربیت نیروهای قرآنی بوده است.

 محمدی از تاسیس نخستین کانون مداحان بانوان مازندران در شهرستان نور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: برای نخستین بار در استان مازندران کانون مداحان بانوان که مورد استقبال اداره کل تبلیغات نیز قرار گرفت، طی روزهای اخیر در شهرستان نور به صورت مستقل تاسیس خواهد شد تا با تشکیل کلاس های احکام، اعتقادات واخلاقیات جامعه بانوان مداح شهرستان ساماندهی و از نظر محتویات معنوی به روزرسانی شود.
وی احیا و برگزاری مراسمات مذهبی متعدد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی علاوه بر بازگشایی مساجد را ازدیگر اقدامات خود برشمرد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور خاطرنشان کرد: پایه ریزی و برپایی کاروان های شادی و عزا به صورت خودرویی در مناسبت های مذهبی  مانند ۲۲ بهمن،میلاد ائمه، مراسمات ملی ، شهادت ها علیرغم تمامی مخالفت ها انجام شد که اکنون به یک مراسم عادی و همیشگی تبدیل شده است.

 محمدی با اشاره به اینکه در گذشته طی مراسمات ملی  و مذهبی فضاسازی خوبی صورت نمی گرفت، گفت: تاکید و پیگیری های مکرر در فضا سازی شهری در مناسب ها از جمله دیگر اقدامات بود که تاثیراتش بسیار مشهود است.
وی در ادامه از ایستادگی کامل در برپایی مراسمات مذهبی در مساجد و ماه رمضان باتوجه به فشار های زیادی که به دلیل شرایط کرونا وجود داشت سخن گفت و افزود: امسال در سطح شهر بیش از ۸۰ درصد و در روستا بیش از ۵۰ درصد برنامه های مختلف در ماه رمضان برگزار شد که در مقایسه با سال گذشته این رقم صفر بوده است.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نور یادآورشد: احیای نماز جماعت در مساجد با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی و ماسک و مواد ضد عفونی و اختصاص امام جماعت به مساجدی که فاقد آن بود.

محمدی در پایان گفت: بسیاری از کارهای خوب تاثیر گذار در حال پیگیری و انجام است که پس از اجرایی شدن حتما ارائه خواهیم داد که تا سال های سال برکاتش شامل حال مردم شهرستان نور می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان مازندران کانون مداحان کشور کانون مداحان بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین یادواره ۱۲ شهید روحانی شهرستان مهر پیش از ظهر دوشنبه با حضور حجت الاسلام محمود محمودی‌زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس، امام جمعه مهر و مسؤولان محلی و شهرستانی در روستای قلعه سید بخش مرکزی شهرستان مهر برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مهر در این همایش گفت: در طول دوران ۸ ساله دفاع مقدس روحانیون سراسر شهرستان مهر همدوش و همسنگر با اقشار مختلف مردم در دفاع از کیان ایران اسلامی مردانه جنگیدند و ۱۲ آلاله سروقامت روحانی شهرستان مهر با خون سرخ خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را آبیاری نمودند.

حجت الاسلام علیرضا سفار افزود: همیشه شهدای روحانی و روحانیت ما در مسائل فرهنگی، علمی، مبارزه و مجاهدت پیشتاز بودند و به نسبت جمعیتشان بیشترین شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

در پایان این آئین با اهدای لوح تندیس سپاس و هدایایی از صبر و مقاومت ۱۲ خانواده روحانی شهید شهرستان مهر تجلیل شد.

کد خبر 6098016

دیگر خبرها

  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان