Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت گاز لرستان ضمن اشاره به بهره‌برداری از گازرسانی به 234 روستا و 275 واحد صنعتی در این استان با صرف 185 میلیارد تومان هزینه گفت: ضریب نفود گازرسانی در مجموع شهری و روستایی در لرستان به 97 درصد رسید.
به گزارش خبرنگار شانا، کرم گودرزی امروز (پنجشنبه، سوم تیرماه) در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به 6 استان کشور اظهار کرد: شرکت گاز لرستان با ادامه روند رو به رشد خود برای توسعه گازرسانی به نقاط مختلف این استان، سبب ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی، حفظ محیط زیست و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه و رفاه مردم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این حرکت و پویایی حاصل عزم جدی و تلاش همکارانم در شرکت گاز استان لرستان، پیمانکاران و مشاوران اجرایی در کنار حمایت‌های وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران با تأمین به‌موقع نقدینگی و اعتبارات لازم محقق شده است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه از مجموع 25 شهر این استان 24 شهر از نعمت گازطبیعی برخوردار هستد و گازرسانی به آخرین شهر نیز در حال انجام است، ادامه داد: ضریب نفود گازرسانی در بخش شهری اکنون 99.9 درصد است و حدود 333505 خانوار در بخش شهری از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
گودرزی با بیان اینکه در بخش روستایی از مجموع 2364 روستای واجد شرایط گازرسانی، تاکنون 1906 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و عملیات اجرایی برای 250 روستا در حال انجام است، گفت: از 1906 روستای گازرسانی شده تا امروز 1532 روستا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گازرسانی شده که به معنای 5 برابر شدن در طی هشت سال و به‌طور میانگین هر 46 ساعت گازرسانی به یک روستاست.
وی اظهار کرد: امروز که گازرسانی به 234 روستا و 275 واحد صنعتی در لرستان با هزینه 185 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، ضریب نفود گازرسانی در مجموع شهری و روستایی در این استان 97 درصد است که در این زمینه لرستان جزو استان‌های سبز از حیث برخورداری از نعمت گازطبیعی است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اینکه در بخش صنعت به عنوان پیشران تولید اقتصاد و ایجاد اشتغال، هم‌اکنون بیش از 2 هزار واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی در این استان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: 1746 واحد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم و 275 واحد از هفته دولت سال 99 تا به امروز گاز دریافت کرده‌اند و مصرف صنعتی گاز در این استان اکنون 520 هزار مترمکعب است.
گودرزی اعلام کرد: طرح‌های صنعتی که امروز در لرستان بهره‌برداری می‌شوند رشد 113 درصدی مصرف گاز در بخش صنعتی این استان نسبت به سال 98 را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت گاز لرستان بهره برداری نعمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت:  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان وجود دارد که در سال گذشته، ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در استان گاز مصرف کردند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستانبا اشاره به نصب بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در استان، افزود: که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است. 

وی گفت: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود.

فعله گری با بیان اینکه میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ادامه داد: در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده، با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت، پیشرفت ۲۵۲ درصدی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به معین بودن استان کردستان در هرمزگان، با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در هرمزگان را به شبکه سراسری وصل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • برنامه وزارت علوم برای افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنایع سنتی
  • نکات مهم در انتخاب گیربکس صنعتی
  • تجلیل از تولیدکنندگان برتر و دهیاران نمونه در مهربان
  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه