Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل المصری الیوم؛ سامسونگ ۷ ایراد در برنامه‌های از پیش نصب شده خود را در تلفن‌های هوشمند ساخت این شرکت، توسط یک راه اندازی کننده امنیت تلفن همراه پیدا کرده است. طبق گزارش منتشر شده در نشریه در کیم کماندو، محققان امنیتی سامسونگ کشف کردند که باز کردن قفل برخی از دستگاه‌های گلکسی نوت ۲۰، با استفاده از هر اثر انگشتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به موارد ذکر شده، می‌توان از این نقص‌ها برای دسترسی و اصلاح مخاطبین، تماس‌ها و پیام‌های متنی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید

ترفندهای ساده برای ایجاد رمزهای عبور ایمن و قوی به روز رسانی سیستم عامل، راهکاری برای افزایش ایمنی

اگر دارندگان تلفن‌های سامسونگ دستگاه‌های خود را به روز نکنند، همچنان در معرض حمله قرار دارند. از طرف دیگر، این شرکت از به روزرسانی تلفن‌های متضرر از حمله خودداری کرد و فقط گفت که "مدل‌های خاصی به روز شده اند". هک دستگاهی که به روز نشده، به این معنی است که هکر‌ها می‌توانند برنامه‌های مخربی را روی گوشی نصب کرده و تنظیمات پیش فرض دستگاه را تغییر دهند.

یکی از این کارشناسان توضیح داد: "این آسیب پذیری‌ها ممکن است منجر به نقض GDPR شود. ما خوشحالیم که می‌توانیم به سامسونگ در شناسایی این آسیب پذیری‌ها کمک کرده و آن‌ها را به موقع برطرف کنیم. " از جمله برنامه‌هایی که دارای این نقص‌های امنیتی هستند می‌توان به Knox و Managed Provisioning اشاره کرد. اگر این دو برنامه هک شود، شما در معرض خطر نصب برنامه‌های مخرب و تصادفی و سرقت تمام پرونده‌های خود هستید.

اگر دستگاه شما به روز نشد، باید این مراحل را در اسرع وقت انجام دهید:

۵. با انگشت از بالای صفحه به پایین بکشید و روی نماد تنظیمات ضربه بزنید.

۴. روی به روزرسانی نرم افزار یا به روزرسانی‌های سیستم ضربه بزنید.

۳. روی گزینه Download یا Install کلیک یا System Updates را بررسی کنید.

۲. اگر به روزرسانی در دسترس باشد، دانلود سریعاً شروع می‌شود.

۱. هنگامی که دانلود کامل شد، برای نصب به روز رسانی، دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

می‌توانید این به روز رسانی را طوری تنظیم کنید که دستگاه شما به طور خودکار به روزرسانی‌ها را دانلود کند و برای اینکار فقط روی دانلود خودکار از طریق Wi-Fi ضربه بزنید.

شایان ذکر است که این موارد شناخته شده نبودند، و پس از کشف موضوع، شرکت سامسونگ اظهار داشت: "ما با ایجاد و انتشار وصله‌های امنیتی، از طریق یک به روزرسانی نرم افزار در آوریل و می ۲۰۲۱ پس از شناسایی این مسئله، به جبران آسیب پذیری‌های احتمالی پرداختیم. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت سامسونگ تلفن هوشمند تلفن همراه گوشی هوشمند هک اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

ایتنا - اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.
با وجود اینکه می‌دانیم استفاده از گوشی در رختخواب و تاریکی برای چشم‌هایمان مضر است، بسیاری از ما هنوز در شب هنگام خواب از تلفن خود استفاده می‌کنیم.

 سیستم عامل اندروید مانع از خیره شدن بیش از حد ما به صفحه نمایش نمی‌شود، اما چندین ویژگی نمایشگر را برای کمک به کاهش فشار چشم ارائه می‌دهد. در حال حاضر قابلیتی ارائه می‌کند که رنگ‌های روشن را کاهش می‌دهد و در نتیجه صفحه نمایش را کم‌نور می‌کند، اما با نسخه 15 این بار حتی فراتر رفته است.
  تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش
اندروید مجهز به فیلتر نور آبی داخلی و پشتیبانی از روشنایی تطبیقی ​​است که از حسگر نور محیط دستگاه شما برای اندازه‌گیری شدت نور در محیط اطراف شما استفاده می‌کند.

این ویژگی به طور خودکار سطح روشنایی صفحه نمایش دستگاه شما را بر اساس سطح نور محیط تنظیم می‌کند.

علاوه بر این، نگاشت بین سطوح نور محیط و روشنایی صفحه به دستگاه بستگی دارد، بنابراین سطح روشنایی که یک تلفن با آن سازگار می‌شود ممکن است با گوشی دیگر متفاوت باشد.

 
نتیجه این امر این است که برخی از گوشی‌ها می‌توانند به اندازه کافی کم نور شوند تا در شرایط با روشنایی کمتر به راحتی قابل استفاده باشند، در حالی که برخی گوشی‌های دیگر حداقل به طور خودکار قادر به تنظیم نور نیستند.

برای توضیح این نابرابری، اندروید 12 قابلیتی را در زیر تنظیمات در منوی دسترس‌پذیری به نام «تاریکی اضافی» معرفی کرد که نور صفحه‌نمایش را فراتر از حداقل روشنایی گوشی شما کاهش می‌دهد.

لازم به ذکر است که تنظیم روشنایی تطبیقی ​​روشن‌تر از حد معمول راحت‌تر از فعال کردن دستی Extra Dimming خواهد بود. زیرا این گزینه باید به صورت دستی روشن و خاموش شود. بنابراین، اگر آن را در شب فعال کنید تا روشنایی را کاهش دهید، باید به یاد داشته باشید که بعد آن را غیرفعال کنید، در غیر این صورت ممکن است صفحه در طول روز خیلی کم نور شود.
  خصوصیت جدید
صفحه نمایش همه گوشی‌ها نمی‌تواند به اندازه کافی کم نور شود تا در شب راحت از آن استفاده کنید، و این همان چیزی است که احتمالا در ویژگی جدید اندروید 15 حل می‌شود.

هدف این ویژگی تنظیم روشنایی تطبیقی ​​فعلی با کاهش خودکار روشنایی صفحه نمایش در شرایطی است که نور محیطی بسیار کم است.

دیگر خبرها

  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی
  • پرچمداران سامسونگ در یک‌قدمی ۱۰۰میلیون تومانی/ جدول قیمت‌ها
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ چقدر است؟