Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد طاهریان روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: امسال از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا سالروز میلاد امام رضا (ع) قریب به ۳۰۰ برنامه فرهنگی در بستر فضای مجازی توسط کتابداران برای مخاطبان برگزار شد.

 وی بیان کرد: محفل ادبی، نشست کتاب‌خوان، معرفی کتاب، قصه‌گویی، برنامه‌های مناسبتی و نمایشگاه کتاب ازجمله برنامه‌های فرهنگی بود که در دهه کرامت امسال در بستر فضای مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهریان با تأکید بر اینکه در طول سال برنامه‌های متنوع فرهنگی به مناسبت ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه اطهار (ع) توسط کتابداران برگزار می‌شود اظهار داشت: باید برای ترویج سیره و فرهنگ اهل‌بیت (ع) تلاش شود.

ضرورت تکریم شاعران آیینی

طاهریان همچنین در نشستی ضمن قدردانی از نسترن قدرتی، شاعر سمنانی به‌عنوان خادم رضوی بیان کرد: این شاعر از افتخارات استان سمنان هستند.
وی بیان اینکه شعر در اسلام از جایگاه والایی برخوردار و مورد تأکید نبی مکرم اسلام بود، گفت: شعرا همواره مورد احترام ائمه اطهار (ع) بوده‌اند که ما نیز باید از آن بزرگواران در این خصوص الگو بگیریم.
 طاهریان گفت: شاعران در طول تاریخ پرافتخار اسلام همواره در خدمت دین و فرهنگ دینی بوده‌اند و آثار ادبی شعرای بزرگ و حوزه‌های ادبی امروزه جزء ارزشمندترین منابع دینی محسوب می‌شوند.

شاعر خادم رضوی: زندگی‌نامه حضرت معصومه(ع) را می‌نویسم
نسترن قدرتی شاعر استان سمنان با بیان خاطراتی گفت: قصد دارم در آینده زندگی‌نامه حضرت معصومه (ع) را بنویسم.
امسال قدرتی شاعر سمنانی، با معرفی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و با تائید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌عنوان خادم رضوی معرفی و از  تلاش و فعالیت‌های وی در عرصه ادبی و سرودن انواع قالب‌های شعری و مناسبتی در وصف ائمه اطهار (ع) و به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) تجلیل شد.
لوح تقدیر و نشان خادمی حضرت امام رضا (ع) در قالب ویژه‌برنامه‌ای در شبکه ۲ سیمای جمهوری اسلامی، از سوی لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به این شاعر سمنانی اهداء شد.
قدرتی از شاعران برجسته و قدیمی استان سمنان است که سال‌های متمادی در عرصه شعر مذهبی و معنوی به ارائه آثار ارزشمندی پرداخته است.
وی سال ۱۳۲۱ در سمنان دیده به جهان گشود و ارائه سروده‌های مختلف درزمینه‌های دینی و معنوی از مهمترین آثار فعالیت وی در عرصه شعر و شاعری است.
این شاعر سمنانی که از دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت‌معلم در دو رشته مختلف دانش‌آموخته است، از کودکی به شعر و شاعری علاقه‌مند بود و تاکنون در جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف به‌عنوان شاعر برتر آیینی و مذهبی تجلیل شده است.

برچسب‌ها سمنان کتابخانه ‌های عمومی کشور  شاعر نهاد كتابخانه های عمومی کشور دهه کرامت کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کتابخانه های عمومی کشور شاعر سمنان کتابخانه های عمومی کشور شاعر نهاد كتابخانه های عمومی کشور دهه کرامت کتابخوانی استان سمنان شاعر سمنانی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج

همزمان با ایام دهه کرامت اجتماع ۲۰ هزار نفره امام رضایی‌ها در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم در کرج، جلسه هم اندیشی اجتماع 20 هزار نفره امام رضایی‌ها ظهر امروز پنج شنبه با حضور معاون فرهنگی ورزشی شهردار کرج و دبیر ستاد مردمی برگزاری مراسم دهه کرامت و نمایندگان دستگاه های مختلف در سالن جلسات شهرداری کلانشهر برگزار شد.

امیر اشتری؛ معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با بیان اینکه در آستانه دهه سراسر شرافتِ کرامت، کشور ما زیر سایه پرچم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) قرار دارد، گفت: تلاش خواهیم کرد جلوه ای از زیبایی ها و بزرگی این ایام را با برگزاری مراسم و برنامه های مختلف در شهر به نمایش درآوریم.

اشتری افزود: از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام برپایی اجتماع بزرگ 20 هزار نفری امام رضایی هاست که در ورزشگاه انقلاب کرج به اجرا در می آید.

وی اذعان کرد: سال گذشته تجربه موفقی را در این زمینه البته در ابعاد کوچکتر پشت سر گذاشتیم که تلاش می کنیم با بهره گیری از دستاوردهای این تجربه، گردهمایی امسال را بسیار باشکوه تر و بزرگتر برگزار کنیم.

معاون شهردار کرج با بیان اینکه چنین تجمع بزرگی برای اولین بار در کشور برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر برنامه، مشارکت همه دستگاه ها و بخش های متولی لازم و ضروری است.

اشتری ابراز امیدواری کرد: با مشارکت این بخش ها بتوانیم کاری ویژه و در شأن امام رئوف و مردم شهر کرج به انجام برسانیم.

تجمع 20 هزار نفری امام رضایی‌ها قرار است در 27 اردیبهشت توسط ستاد برگزاری مراسم دهه کرامت با مشارکت ویژه معاونت فرهنگی ورزشی شهرداری کرج و تمام دستگاه های دولتی و مجموعه های فرهنگی استان در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود