Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اندروید آتوریتی؛ هنوز فناوری 5G در بسیاری از کشور‌های جهان در دسترس مردم قرار نگرفته و در کشور‌های پیشرفته هم عمومیت ندارد، اما شرکت‌ها همچنان روی طراحی و توسعه این فناوری کار کرده و محصولات جدیدی می‌سازند. مودم‌های 5G جدید هم تاثیرات گسترده‌ای روی عملکرد و دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پردازنده جدید گرافیکی AMD، حدود ۳۰ درصد سریعتر از نسل فعلی است معرفی محصولات جدید سامسونگ

به تازگی شرکت سامسونگ از مودم‌های نسل دوم 5G با تراشه اختصاصی این شرکت رونمایی کرده که در کنار دو برابر شدن ظرفیت تراشه، نصف مدل قبلی انرژی مصرف می‌کنند. انتظار می‌رود در این تراشه‌های نسل جدید قسمت 5G کامپکت ماکرو قرار بگیرد تا پهنای باند بالا، مصرف انرژی کمتر و فرکانس بیشتری داشته باشد.

سامسونگ از نسل جدید مدار مجتمع فرکانس رادیویی موج میلی‌متری (RFIC) نیز رونمایی کرد که آنتن‌هایی کوچکتر و مصرف انرژی پایین تری دارد. محصول بعدی که این شرکت معرفی کرده فرانت اند دیجیتال/ آنالوگ با یک RFIC است که با وجود کم شدن اندازه، پهنای باند دوبرابری دارد. این دستگاه با مجهز شدن به آنتن رادیویی فشرده، ابعاد کوچکی دارد و به راحتی می‌توان از آن در شبکه‌ها استفاده کرد.

سامسونگ همزمان با معرفی این تراشه نسل پنجم، درخصوص برنامه‌های آینده اش در این حوزه به شبکه 6G هم اشاراتی داشت. این شرکت کره‌ای فرکانس بی سیمی بالاتر از تراهرتز را بررسی کرده و آزمایشاتی درباره ارتباط بی سیم ۱۴۰ گیگاهرتزی داشتند. طبق گفته‌های این شرکت، شبکه 6G به واقعیت ترکیبی، نسخه‌های دیجیتال فناوری و هولوگرام کمک می‌کند. زمان زیادی تا معرفی و ارائه این شبکه باقی است و با وجود این موضوع شرکت‌ها بررسی و تحقیقات خود در این باره را شروع کرده اند و کشور چین می‌خواهد در این حوزه هم مانند شبکه 5G، اولین کشور باشد که آن را ارائه می‌کند.

تجهیراتی که معرفی شده اند باعث پوشش بیشتر و سریع‌تر شبکه 5G در تلفن‌های هوشمند و دیگر محصولات هوشمند می‌شوند. سامسونگ باتوجه به وجود تحریم و ممنوعیت‌هایی که برای شرکت چینی هوآوی وجود دارد، قصد دارد که حضور برجسته تری در بازار داشته باشد و با معرفی محصولات بیشتر و متنوع تر، سهم بیشتری از بازار فناوری می‌خواهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت سامسونگ تراشه الکترونیکی تراشه هوشمند شرکت هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، غلامرضا حمزه‌لو در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی و بیست و یکمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، گفت: نمایشگاهی که امسال در کنگره برپا شده مانند سنوات گذشته مورد استقبال وسیع شرکت‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است به نحوی که بیش از ۲۱۰ شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی افزود: در حوزه آزمایشگاه‌های پزشکی این نمایشگاه شناخته شده است و همکاران از سراسر کشور برای حضور در کنگره و نمایشگاه شرکت داشتند، که شرکت‌های دانش بنیان از داخل کشور نیز در نمایشگاه حضور داشتند و محصولات خوبی را ارائه کردند.

حمزه‌لو با اشاره به رونمایی که در نمایشگاه امسال انجام شد، اضافه کرد: در این کنگره از دستگاهی که تحول عمده‌ای را در حوزه آزمایشگاه و میکروب شناسی ایجاد کرد رونمایی شد، این دستگاه بر اساس طیف سنجی کار می‌کند و در زمان بسیار کوتاه بدون آماده سازی اولیه و مواد مصرفی، عوامل میکروبی و باکتریایی را شناسایی و در روند درمان و بستری شدن کمک قابل توجهی می‌کند.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه راهکار برون رفت مهاجرت آزمایشگاهیان، بیان کرد: در سنوات اخیر موج مهاجرت در تمام رشته‌های پزشکی زیاد شده است و افراد مستعد که امکانات و پتانسیل کار کردن را دارند به دلیل مشکلات عدیده، مهاجرت می‌کنند.

حمزه‌لو افزود: اگر اتفاقاتی در حوزه آموزش این افراد بیافتد و مسیر تحصیل در علوم آزمایشگاهی کوتاه شود انگیزه این افراد برای ماندن بیشتر خواهد شد.

وی توصیه کرد: باید به حوزه آزمایشگاه‌ها توجه ویژه شود چرا که یکی از بخش‌های مهم در نظام سلامت هستند و بسیاری از تشخیص‌ها بدون آزمایشگاه امکان پذیر نیست.

دبیر اجرایی پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: باید در تمام حوزه‌ها مانند تربیت نیروی انسانی، تأمین کیت، مواد و تجهیزات توجه شود تا بتوان از مهاجرت آزمایشگاهیان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در ایران
  • رونمایی از دستگاه میکروب‌شناسی در نمایشگاه علوم آزمایشگاهی
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • گشتی در اقتصاد جهان | افزایش سود سامسونگ با هوش مصنوعی