Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: ريش سفيدان و معتمدان محلي بايد همچون گذشته با پا درمياني بين افرادي كه به هر دليل اختلاف دارند، مانع از تشكيل پرونده در محاكم قضايي شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(3تیر) در نشست با حجت الاسلام والمسلمین«محمدصادق اکبری» رئیس کل دادگستری مازندران  به مناسبت هفته قوه قضائیه ضمن تبریک برای انتخاب رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، اظهار کرد: اعتماد مردم شریف ایران اسلامی برای واگذاری مسئولیت خطیر ریاست جمهوری از بزرگترین موهبت های الهی و نشانه شایستگی آیت الله رئیسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: آیت الله رئیسی شعار مبارزه با فساد  ونه تنها مبارزه با مفسد را انگیزه هجرت خود از قوه قضائیه به قوه مجریه اعلام نمودند که امید است این مهم با گزینش و انتخاب افراد پاک و لایق و نظارت کافی عملی شود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای هفت تیراز جمله شهید آیت الله بهشتی و گرامیداشت یاد و نام شهید عارف و مجاهد «مصطفی چمران»، گفت: از نقاط مشترک همه شهدا، این که هرکسی باید کار خود را خوب انجام دهد هر کسی در هر مسئولیتی که عهده دار شده از جمله اجرایی، خدماتی، فرهنگی، روحانی و... کار خود را خوب انجام دهد آنگاه همه مشکلات مرتفع می شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه همگان باید متخلق به اخلاق الهی بشویم، افزود: باید قضاوت براساس عدالت داشته باشیم این مهم باید در دستگاه قضا به صورت برجسته تجلی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه کوه خواری و زمین خواری پدیده های نوظهورهستند که بلای جان انسان ها شده  و ظلم به انسان و محیط زیست محسوب می شود، بیان کرد: خدا ظلم به مردم نمی کند و روا داشتن ظلم به انسان، حیوان و طبیعت را نمی پسندد.

 

امام جمعه ساری گفت: عملکرد دستگاه قضا مازندران مطابق آمار عملکردی که رئیس کل محترم دادن در بخش هایی قابل قبول بوده است. البته باید دید چرا باید این همه ورودی پرونده داشته باشیم .

 

وی برپایی قسط مردمی را هدف بعثت پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد، افزود: اگر این قسط توسط مردم انجام شود دیگر شاهد ورودی زیاد پرونده ها نخواهیم بود .

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد: دستگاه های فرهنگی و تعلیم و تربیت باید فعال باشند تا بتوانیم مردم را از نظر تربیتی، سبک زندگی دینی و اخلاقی به گونه ای تربیت کنیم که هرکسی به حق خود راضی باشد اخلاق مدار باشد .

 

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه، به وجود انسان های پاکدست برای دعوت و توصیه مردم به اخلاق نیاز داریم تا در شروع منازعات ریشه بحث و جدل با ریش سفیدی بخشکد، افزود: متاسفانه این ریش سفیدی در جامعه اسلامی رنگ باخته است و یا اینکه ریش سفیدان محدود شدند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه ريش سفيدان و معتمدان محلي بايد همچون گذشته با پا درمياني بين افرادي كه به هر دليل اختلاف دارند، مانع از تشكيل پرونده در محاكم قضايي شوند، خاطرنشان شد: تقوا پیشه گی باید مورد توجه همگان به ویژه عوامل اجرایی دستگاه قضا باشد.

 

 

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران رئیس کل دادگستری مازندران ریش سفیدان تقوا حجت الاسلام محمدی لائینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم