Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان جاجرم در جنوبغربی استان خراسان شمالی به دلیل قرارگیری در دل کویر و نزدیکی به ایستگاه راه آهن سراسری تهران- مشهد و داشتن پارک ملی میاندشت به عنوان خاستگاه یوزپلنگ آسیایی ، رودخانه دایمی و پرآب کالشور، حوضچه های نمک و پوشش گیاهی مناسب به خصوص آثار تاریخی چند هزار ساله قلعه جلال الدین مربوط قرن6 و 7 پس از  اسلام که به ثبت آثار ملی نیز رسید و چندین و چند آثار تاریخی و فرهنگی دیگر از جاذبه های خوبی برخوردار است که وجود پارک کویری می تواند این جاذبه ها را برای گردشگران و توریست های داخلی و خارجی منجصر به فرد جلوه دهد و سالانه چندین میلیاردریال درآمد عاید مردم این منطقه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نیمه کاره شدن پارک به دلیل کمبود اعتبار 
با وجود این که تاکنون برای اجرای این پروژه حدود 2 میلیارد ریال هزینه شد و افزون بر 90 درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد، کمبود اعتبار باعث شد تا تنها پارک کویری استان خراسان شمالی در قبل کویر شهرستان جاجرم به نتیجه نرسد و نیمه کاره رها شود.
براساس بررسی خبرنگار ایرنا برای تکمیل این پروژه حدود 5 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است  شهروندان این منطقه امیدوارند تا این اعتبار با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی تامین و این پارک نیز به عنوان یکی از جاذبه های مهم این منطقه درکنار تنها واحد تولیدی پودر آلومینا در ایران بتواند نه تنها باعث منطقه تفریحی مردم و کارگران این واحد که مکانی برای پذیرش مسافران ورودی به این خطه شمالشرق کشور و زایران علی ابن موسی الرضا (ع) شود.                             
                                  
محمد جعفری» یکی از شهروندان جاجرم در این باره می گوید: پارک کویر بیش از چهار سال است که به حال خود رها شده و با توجه به فاصله از شهر و نبود نگهبان و سیستم های حفاظتی بسیاری از تجهیزات ساختمان در حال احداث آن به سرقت رفته که خسارت بسیاری به بیت المال وارد شده است.
وی اضافه کرد : علاوه بر آن با توجه به قرار گرفتن این پارک در حاشیه جاده در آینده ای نزدیک با بهره برداری از محور میامی،جاجرم،بجنورد نیز این پارک می تواند به یکی از مکان های مهم گردشگری در شهرستان و استان تبدیل شود.
وی نزدیک بودن این پارک به چشمه کالشور، پارک ملی میاندشت زیستگاه یوزپلنگ ایرانی را از دیگر جاذبه های این منطقه اعلام کرد که راه اندازی پارک کویری می تواند این جاذبه ها را کنار یکدیگر به برای جذب گردشگران قرار دهد.
«غلامی» یکی دیگران از شهروندان می گوید: متاسفانه در سالهای اخیر بسیاری از پروژه های عمرانی در شهرستان جاجرم بصورت نیمه تمام رها شده است که پارک کویر یکی از این پروژه های نیمه تمام است که به سمت فرسوده شدن می رود و با توجه به کمبود فضاهای گردشگری و تفریحی در جاجرم  امیدواریم روند تکمیل این پروژه هر چه سریع تر  به سرانجام برسد.

                                                                     

وی گفت :  شهرستان جاجرم دارای و ظرفیتهای مهمی همچون،راه آهن، بناهای تاریخی غنی،صنعت بزرگ آلومینا،زیستگاه گونه نادر یوزپلنگ آسیایی متاسفانه آن چنان که باید در عرصه گردشگری رشد نکرد  امیدواریم با راه اندازی پروژه هایی همچون پارک کویر و طرح های این چنینی ضمن ایجاد اشتغال با جذب گردشگر درآمدزایی مناسب برای جوانان صورت گیرد.
پارک کویری جاجرم لنگ اعتبار
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری جاجرم نیز در این باره گفت: احداث پروژه پارک کویر در سال ۹۵ با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان آغاز شد که در فاز اول ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی انجام شده است.
محمدپور افزود: زیرساختهای پارک کویر شامل،آب،برق و گاز هنوز فراهم نشده  که نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است که امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز احداث فاز دوم این طرح بزودی آغاز شود.

برچسب‌ها بجنورد جاجرم خراسان شمالی میراث فرهنگی پارک شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد جاجرم خراسان شمالی بجنورد جاجرم خراسان شمالی میراث فرهنگی پارک شهر شهرستان جاجرم خراسان شمالی پارک کویری پارک کویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حکم انتصاب محمدعلی زلفی‌گل خطاب به علی اسماعیلی آمده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم فناوری و نوآوری به موجب این حکم به مدت چهار سال به عنوان رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب می‌شوید.

در این حکم آمده است: امید است با توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی، نقش شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نوآوری به ویژه توسعه پارک و مراکز رشد و حل مشکلات پیش روی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان مستقر در پارک ایفا کنید.

در این حکم با اشاره به ماموریت رییس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی تعامل و تکامل هم‌افزا با استانداری، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، صنایع خصوصی و دولتی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای پارک به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات مورد نیاز توسعه کسب و کار شرکت ها و واحدهای فناور، بسترسازی نرم افزاری و سخت افزاری برای ظهور و بروز نوآوری، مشارکت و ایفای نقش موثر در ارتقای زیست بوم نوآوری و فناوری منطقه، طراحی ساز و کار لازم برای تربیت نیروی انسانی متخصص در سطوح و حوزه های مختلف مورد نیاز پارک علم و فناوری تاکید شده است.

همچنین در این حکم توجه ویژه به معضل بیکاری و تلاش برای ایجادطرح‌های اشتغال زایی دانش بنیان و تغییر فرصت کار جویی به کارآفرینی، تدوین ساز و کار علمیاتی برای تحقق مرجعیت و دیپلماسی فناوری و نوآوری و رصد فناوری های نوظهور، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیر دولتی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان، تلاش در جهت ایجاد قطب‌های فناوری، سیاستگزاری، برنامه ریزی و جذب فن آموز، دستیار و پسادکترای فناوری، مهندسی پروژه‌های کلان فناوری و تبدیل آنها به ریز پروژه‌ها و واگذاری آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان برای اجرا مورد اشاره قرار گرفته است.

پیش از این دکتر مسعود میرزایی شهرابی این سمت را بر عهده داشت که در آذرماه سال گذشته به ریاست دانشگاه فردوسی مشهد منصوب شد.

علی اسماعیلی متولد سال ۱۳۶۳ شهر آمل و دانش‌آموخته رشته مهندسی هوا فضا و عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با مرتبه استادیار است که پیش از این نیز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوی بود.

وی همچنین حدود ۱۰ سال تجربه کار در زیست‌بوم فناوری و استارتاپی در خارج از کشور را دارد و دارای بیش از ۹۰ مقاله علمی - پژوهشی در نشریات علمی بین‌المللی است.

از افتخارات کسب شده اسماعیلی می‌توان به دانشجوی نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه فردوسی مشهد، دانش‌آموخته برتر بنیاد ملی نخبگان، جوان ایرانی برتر در حوزه فناوری‌های نوین در خارج از کشور اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟