Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی وطنی عصر امروز در آئین افتتاح مجتمع نوآوری استان گلستان که با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهور در دانشگاه علوم کشاورزی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1392 با استقرار دولت تدبیر و امید 56 شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت داشت و این عدد اکنون به 6 هزار و 30 شرکت دانش‌بنیان ارتقاء یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کمیت شرکت‌های دانش‌بنیان شاید از نظر آثار و نقش‌آفرینی قابل بیان نباشد اما از نظر کیفی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: 27 الی 29 بهمن 1399 نخستین همایش حمایت از ساخت داخل در جزیره کیش و هولدینگ خلیج فارس و پتروشیمی برگزار شد، یک قلم بیش از 6 هزار میلیارد تومان قرارداد تولید برای چالش‌هایی که دشمنان برای کشور ایجاد می‌کنند برای اینکه این صنعت پا نگیرد و با مشکلات ارزی مواجه شود.

 

وطنی با اشاره به اینکه نق شرکت‌های دانش بنیان در ایام کرونا و تولید واکسن بیشتر مشهود شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران جزو 6 کشور اول دنیا در تولید واکسن کرونا است ما باید به فرزندانمان تبریک بگوئیم که شبانه‌روزی در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان با نگاه رزمنده در جبهه شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان هدررفت سرمایه نیست، ابراز کرد: عمده نیروی انسانی در شرکت‌های دانش‌بنیان جوانان این مملکت هستند بدون شک همه ما در خانواده‌هایمان  افراد تحصیلکرده بیکار هستند اما دولت آنقدر ظرفیت ندارد که نیروی انسانی در پست‌های دولتی استخدام کند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه دیپلماسی فناوری یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است، افزود: این اتفاق ارزشمند با حمایت راهبردی شخص مقام معظم رهبری به دست آمده است.

وطنی با تاکید بر اینکه توجه به علم فناوری تنها راه نجات کشور است، ابراز کرد: همه دنیا برای پیشرفت از مسیر دانش‌بنیان حرکت کردند، کسانی که امروز می‌خواهند این مسیر را ادامه دهند بر مبنای تجربیات باید پیش بروند به جای اتکا به اقتصاد نفتی به اقتصاد مبتنی بر نفت که جلوگیری از خام فروش است باید حرکت کنیم.

وی گفت: تنها راه ادامه و تامین اقتصاد کشور حرکت در مسیر عقل، دانش و تجربه مبتنی بر علوم دانش بنیان است.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: 280 مرکز نوآوری گلستان اقتصاد نفتی علی وطنی شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، امین عبداله‌زاده اظهار داشت: معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با هدف فراهم نمودن بستر مناسب جهت حمایت و کمک به تسریع فرایند تبدیل ایده به محصول و ساخت نمونه اولیه محصولات فناورانه، اقدام به راه اندازی ساختاری تحت عنوان " شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی" کرده است.

وی بیان کرد: تمرکز این شبکه بر ساخت و تولید محصول است و با تجربه مشابه اجرا شده در سال‌های گذشته، با عنوان ایجاد "شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی" که مبتنی بر ایجاد زیرساخت‌های سنجش و آزمون است، متفاوت است.

عبداله زاده تصریح کرد: در این شبکه ذینفعان زیست‌بوم نوآوری، با ثبت و معرفی زیرساخت‌ها و تجهیزات فیزیکی و نرم افزاری خود می‌توانند از خدمات قابل ارائه توسط این شبکه بهره‌مند شوند، که زیرساخت‌ها و تجهیزات میتواند شامل: دستگاه‌ها و تجهیزات ساخت نمونه اولیه، انواع پرینترهای سه بعدی، تجهیزات ساخت مواد مرکب (کامپوزیت‌ها، تجهیزات و دستگاه‌های جوشکاری، پرس‌کاری و فرز، تجهیزات مرتبط با قالب‌سازی و دستگاه تزریق پلاستیک، دستگاه‌های اندازه‌گیری دقیق، دستگاه‌های ساخت تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، دستگاه‌های تجهیزات نوری و اپتیکی، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی مورد استفاده برای ساخت و راه اندازی تجهیزات، تجهیزات ارتباطی و شبکه و ... است.

مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری افزود: با عنایت به موارد مذکور، "شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی" با فراهم نمودن اطلاعات از ظرفیت‌های موجود زیرساخت‌های فیزیکی و نرم افزاری هر یک از ذی‌نفعان زیست‌بوم نوآوری، بستر مناسبی را در جهت ایجاد فضاهای نوآورانه جهت ارتقاء ظرفیت صنعتی‌سازی، توسعه نوآوری و حمایت از تولید ایده‌های فناورانه و خلق سریع نمونه محصول، در قالب " فب لب‌های فناوری و ساخت" در پارک‌های علم و فناوری، فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به فب‌لب خاطرنشان کرد: "فب‌لب" Fabrication Laboratory محیط مناسبی است که زمینه همکاری مشترک میان مهندسان، طراحان، برنامه نویسان و افراد علاقه‌مند به همه ابزارها و منابع لازم را برای تبدیل ایده‌ها به تولید سریع نمونه محصول فراهم می سازد.

عبداله زاده در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: "فب لب" نه تنها یک مکان فیزیکی است، بلکه یک فرهنگ نوآورانه برای به اشتراک گذاشتن دانش و ایده‌ها را ایجاد می کند و ترویج خلاقیت و نوآوری، ایجاد محیط مهارت‌محور، تشکیل جامعه فنی، تسهیل تبادل دانش، تشویق به تولید مشترک، ترکیب دانش علمی و عملی، پیشرفت در حوزه‌های چند رشته‌های، تشکیل پلتفرمی برای استارتاپ‌های فنی و انتقال دانش از دانشگاه به صنعت را فراهم می‌نمایند و بر این اساس گام موثری در جهت تسریع و تسهیل فرایندهای ساخت و تولید نمونه محصول و حرکت در راستای تجاری‌سازی و تحقق اقتصاد دانش بنیان را فراهم خواهد ساخت.

کد خبر 6094471

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • استان بوشهر در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش بنیان رتبه سوم کشور شد
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران