Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه اکنون ۲۰۲ مرکز رشد در کشور فعال است، گفت: همه شهرستان‌های کشور باید مرکز رشد داشته باشند و بر این اساس باید تعداد مراکز رشد ما به ۵۰۰ مورد برسد.

به گزارش ایمنا، غلامحسین رحیمی، اظهار کرد: هیچ شهرستانی نباید بدون فضای حمایتی باشد و باید بدانیم هرچه قدر این فضاها بیشتر باشد منجر به جذب سرمایه‌گذار هم خواهد شد لذا از همه مسؤولان و نمایندگان مجلس می‌خواهیم نسبت به توسعه و گسترش فضاهای حمایتی نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه پارک‌های علم و فناوری را ضروری ندانست اما بر گسترش مراکز رشد در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: وزارت علوم برای توسعه مراکز رشد اهتمام ویژه‌ای دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه حمایت از مراکز رشد و واحدهای فناور مختص یک دولت خاص نیست، تصریح کرد: کشور ما برای توسعه و ایجاد یک فضای رقابتی باید به سمت توسعه و گسترش فضاهای حمایتی حرکت کند و ما یقین داریم این حمایت‌ها در دولت بعدی هم ادامه دارد تا به نقطه مطلوب برسد.

رحیمی زیرساخت‌های ایجاد شده در پارک‌های علم و فناوری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: باوجود همه پیشرفت‌ها اما نظام فناوری در کشور هنوز به یک جریان ملی تبدیل نشده است که این مهم باید محقق شود تا بخش‌های مختلف در ارتباطی منطقی با یکدیگر رشد کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت توجه به مقوله بیکاری در کرمانشاه گفت: زیست بوم فناوری در استان کرمانشاه باید نسبت به سایر استان‌ها بیشتر تقویت و گسترش داده شود تا جوانان و دانش‌آموختگان بیشتری جذب این مراکز شوند.

‌منبع: ایرنا

کد خبر 502951

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علم و فناوری فناوری های نوین وزیر علوم تحقیقات و فناوری مرکز رشد فناوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مراکز رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۶۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد