Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@23:36:42 GMT

ترامپ: جمجمه‌هایشان را خُرد کنید!

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۸۸۸۷

ترامپ: جمجمه‌هایشان را خُرد کنید!

یک خبرنگار آمریکایی در کتاب جدیدش نوشته است، رئیس جمهور سابق این کشور مداخله ارتش برای سرکوب اعتراضات را خواستار شده و دستور داده بود به معترضان شلیک شود.

به گزارش مشرق، «مایکل بِندِر» خبرنگار حوزه کاخ سفید روزنامه «وال استریت ژورنال» در کتابی به افشاگری درباره سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بندر که در این کتاب به یک سال آخر دولت «دونالد ترامپ» پرداخته، نوشته است، او مکرراً از ارتش درخواست کرده بود برای سرکوب اعتراضات در شهرهای مختلف از جمله سیاتل و پورتلند وارد عمل شود.

بیشتر بخوانید: تعلیق پروانه وکالت «جولیانی» به دلیل حمایت از ادعای تقلب انتخاباتی

بندر که عنوان «صراحتاً ما این انتخابات را بردیم: داستان پشت پرده چگونگی باخت ترامپ» را برای کتابش انتخاب کرده در بخش‌هایی از آن به جلسات کاخ سفید درخصوص نحوه برخورد با اعتراضات با حضور «مارک مایلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌پردازد.

در این کتاب آمده است، با اوج گرفتن اعتراضات معروف به «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد» که پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط نیروهای پلیس آغاز شد، مباحثات داغی در اتاق بیضی کاخ سفید (دفتر رئیس جمهور) صورت گرفت.

بندر درباره این جلسات نوشته است، ترامپ بارها از مقامات مجری قانون و نظامیان درخواست می‌کرد: «معترضان را به‌شدت کتک بزنید».

او به نقل از ترامپ می‌نویسد: «باید با این افراداین‌طور رفتار کنید... جمجمه‌هایشان را خُرد کنید».

در این کتاب که قرار است مرداد ماه منتشر شود آمده است ترامپ در موقعیت‌های مختلفی در جلسات برگزار شده در اتاق بیضی کاخ سفید دستور داده بود: «به آن‌ها شلیک کنید».

به نوشته بندر، مایلی و «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا اغلب تلاش می‌کردند فضای جلسات را آرام کنند و ترامپ را از صدور چنین دستوراتی منصرف کنند اما رئیس جمهور آمریکا کوتاه نیامده و می‌گفت: «خوب، به پای آن‌ها شلیک کنید... اما در مقابلشان سرسخت باشید».

در بخش دیگری از این کتاب آمده است، در یکی از جلسات کاخ سفید که تصاویری از صحنه‌های اعتراضات به نمایش درآمده بود، «استفان میلر» مشاور ارشد ترامپ شهرهای آمریکا را به منطقه جنگی تشبیه کرده و گفته بود: «این شهرها در حال سوختن در آتش هستند».

بندر می‌نویسد، مارک مایلی که در این جلسه حصور داشت به سمت میلر چرخیده و گفت بود: «دهانت را ببند استفان... آنچه شاهد هستیم شورش نیست، اعتراض است».

این خبرنگار آمریکایی گفته در این کتاب که پیش فروش آن به‌صورت مجازی آغاز شده است با بیش از صد و پنجاه نفر از جمله ترامپ مصاحبه کرده و این واقعیت را به تصویر کشیده که مقامات کاخ سفید در ماه‌های آخر دولت قبلی با رئیس جمهوری درمانده و «متزلزل» مواجه بودند.

ظرف ماه‌های گذشته افراد متعددی درباره رئیس جمهور سابق آمریکا و دولت جنجالی دست به قلم شده‌اند از جمله آن‌ها می‌توان به «ماری ترامپ» برادرزاده ترامپ، «مایکل کوهن» وکیل و کار چاق‌کن سابق ترامپ، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و «باب وودوارد» خبرنگار آمریکایی اشاره کرد.

سال آخر ریاست جمهوری ترامپ با بحران‌های داخلی شدیدی از جمله شیوع گسترده ویروس کرونا، بحران اقتصادی و اعتراضات گسترده ضدنژادپرستی همراه بود. ترامپ حتی پس از اتمام دوره ریاست جمهوری، با مطرح کردن تقلب گسترده در انتخابات، آمریکا را وارد بحران جدیدی کرد.

ترامپ و نزدیکانش شکایات متعددی درخصوص تقلب در ایالات مختلف را مطرح کردند که اغلب آن‌ها با شکست مواجه شد. پس از این تلاش‌های ناکام، هواداران ترامپ با تحریک او به کنگره آمریکا که در حال تأیید پیروزی رقیب دموکرات وی بود حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اتوبوس خبرنگاران ترامپ معترضان آمریکا رئیس جمهور کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید

سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید اعلام کرد اسرائیل پذیرفته پیش از حمله به رفح، به نظرات آمریکا در این باره گوش دهد.

به گزارش ایسنا، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید گفت اسرائیل پذیرفته پیش از آغاز حمله به رفح، دغدغه‌ها و نظرات آمریکا را بررسی کند.

کربی به شبکه خبری «ای. بی. سی» گفت: «آن‌ها (اسرائیل) به ما تضمین داده‌اند که تا وقتی درباره چشم‌اندازها و نگرانی‌های خود گفت‌وگو نکرده‌ایم، به رفح حمله نکنند.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده در سفر آتی خود به منطقه سعی دارد شرایط را برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای تسهیل کند.

او همچنین گفت در صورت موافقت حماس با توافق تبادل اسرا، ممکن است آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار شده و طرح حمله نظامی به رفح منتفی اعلام شود.

کربی همچنین با طرح این ادعا که تعداد کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به غزه افزایش یافته است، گفت: «اسرائیلی‌ها رفته‌رفته به تعهداتی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آن‌ها خواسته عمل می‌کنند.»

علاوه بر این، کاخ سفید امروز اعلام کرد کمک‌های بشردوستانه از طریق بندر موقتی که آمریکا در نزدیکی غزه ایجاد کرده، ظرف ۲ یا ۳ هفته آینده به غزه خواهد رسید، اما مقدار این کمک‌ها نسبت به کمک‌های بشردوستانه‌ای که از مسیر زمینی به غزه می‌رسد، کمتر است.

یک مقام حماس به رویترز گفت هیئت نمایندگان حماس قرار است فردا به قاهره بروند تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کنند.

یک مقام صهیونیست هفته گذشته اعلام کرد با وجود نگرانی‌های بین‌المللی گسترده، رژیم صهیونیستی تصمیم خود را برای حمله زمینی به رفح گرفته و این عملیات به‌زودی انجام خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی