Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:47:00 GMT

آتش سهل‌انگاری در کوهستان دراک شیراز دامنه کشید

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۹۵۳۲

آتش سهل‌انگاری در کوهستان دراک شیراز دامنه کشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در این خصوص، اعلام کرد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش نشانان از چهار ایستگاه ۳، ۲۲، ۱۷ و ۱۴ در محل حاضر
 شده و هماهنگی‌های لازم برای اطفاء حریق انجام شد.

محمدهادی قانع با اشاره به گسترش سریع آتش، گفت: شعله های آتش به دلیل نوع پوشش گیاهی منطقه به سرعت گسترش و بخش هایی از مراتع را در بر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، 60 نیروی متخصص آتش نشان ، 30 نیروی آتش نشان داوطلب و نیروهای ارتش و منابع طبیعی و مردمی  از بامداد دیشب تاکنون در یک عملیات ده ساعته، در حال امدادرسانی بی وقفه به صورت پیاده هستند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با اشاره به گستردگی عرصه‌ در این حادثه بیان کرد: امکانات مورد استفاده در اطفای حریق مراتع به دلیل صعب‌العبور بودن، عمدتا ادوات سبک و به صورت نفری است، و همین امر سرعت اطفای حریق را کاهش می دهد.

گفتنی است هم اکنون بخش اعظمی از حریق اطفا شده است اما بدلیل در برگرفتن چندین دره از کوهستان دراک توسط شعله های آتش ها عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

قانع خاطرنشان کرد: امروز روز پرکار آتش نشانان است به طوری که  این حادثه با چندین عملیات گسترده از جمله حریق بزرگ کارگاه بازیافت در سلطان آباد، حریق گسترده ارتفاعات در جاده شیراز داریون همزمان شده و هشت ایستگاه عملیاتی را درگیر کرده است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: آتش سوزی رئیس سازمان آتش نشانی شیراز کوهستان دراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۹۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7

کریستیانو رونالدو با انتشار ویدیویی، تمریناتش را در باشگاه بدنسازی النصر عربستان به نمایش گذاشت.

دانلود (6.6MB)

دیگر خبرها

  • کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7
  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • حزب الله کریات شمونا را به آتش کشید + فیلم
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • گسترش دامنه اعتراضات به ایرلند