Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:46:58 GMT

طالبان حلقه محاصره شهر پلخمری را تنگ‌تر کرد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۵۰۱۹۵

طالبان حلقه محاصره شهر پلخمری را تنگ‌تر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق گزارش طلوع نیوز، در ادامه نبردهای بین نیروهای دولتی و طالبان اداره حوزه دوم امنیتی شهر پلخمری به دست نیروهای طالبان افتاد.

طالبان از میانه ماه اردیبهشت حملات شدیدی را علیه نیروهای دولتی در سرتاسر افغانستان آغاز کرده و ادعا می‌کنند اختیار دست‌کم ۸۷ ولسوالی از مجموع ۴۲۱ ولسوالی را در در دست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت افغانستان بسیاری از ادعاهای فتوحات طالبان را رد کرده و می‌گوید که تایید ادعای سقوط ولسوالی‌ها به صورت مستقل آسان نیست، به ویژه آنکه مناطقی نیز مرتباً میان نیروهای ارتش و طالبان دست به دست می‌شوند.

نیروهای پلیس و کماندوها می‌گویند چهارشنبه شب چندین حمله گروهی طالبان برای ورود به پلخمری را عقب راندند.

در هفته گذشته هشت ولسوالی بغلان به دست طالبان افتاده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان و هیات همراهش در واشنگتن دیدار کرد و گفت امیدوار است که دولت بایدن روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به تاخیر بیاندازد.

کد خبر 5243835 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان پیشروی نظامی ایالات متحده امریکا ایران رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه عراق افغانستان سیدابراهیم رئیسی مذاکرات وین برجام جنبش حماس ترکیه عربستان سعودی انتخابات 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه شب گذشته در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر دیروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است