Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) با قدردانی از حماسه آفرینی مردم ایران در روز ۲۸ خرداد افزود: میزان مشارکت استان خراسان رضوی در انتخابات بر اساس آمار بیش از ۶۰ درصد عنوان شده که البته مشارکت حداکثری مطلوب به شمار نمی آید که آن هم دلایلی داشت و البته همین مقدار هم با توجه به شرایط موجود و مشکلاتی که پیش آمد یک حماسه ملی و مذهبی و قابل قدردانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: با توجه به مسایلی که وجود داشت طبیعی بود که میزان مشارکت کاهش داشته باشد که یکی از آنها مساله کرونا بود که پیش بینی می شد ۱۱ درصد از واجدان شرایط یا به علت ابتلا به کرونا و یا از وحشت آن در این انتخابات شرکت نکنند.
 
امام جمعه مشهد گفت: مساله دوم دلسردی مردم از ضعف مدیریت اجرایی کشور در طول هشت سال گذشته است که همه تخم مرغ های خود را دل سبد سیاست خارجی رابطه با غرب گذاشت و از ظرفیت های داخل کشور و سایر کشورها غافل شد و این هشت سال چشم دوختن به دروازه های غرب مشکلات فراوانی را برای کشور پدید آورد که باعث یاس و دلسردی مردم شد.
 
علم الهدی افزود :در این مدت رسانه های معاند نیز با تمام توان تلاش داشتند ضعف مدیریت اجرایی کشور را به پای نظام بنویسند و این گونه القا کنند که این نظام اسلامی است که از مدیریت امور کشور عاجز شده است و مردم با اصل نظام به جایی نمی رسند.
 
وی اضافه کرد: ضعف مدیریت در روز انتخابات هم یکی دیگر از مشکلات بود که بروز کرد و به دلیل پاره ای اختلالات پیش آمده که امیدوارم مغرضانه نبوده باشد زمان بسیاری از دست رفت و مردم در صف های انتظار طولانی خسته شدند با همه این مسایل بیش از ۵۰ درصد مردم در انتخابات مشارکت کردند که جای قدردانی و تشکر دارد.
 
امام جمعه مشهد گفت: نکته بعدی که بسیار حایز اهمیت است رای ۶۲ درصدی و در برخی از جاها تا ۸۰ درصدی به رییس جمهوری منتخب است که نشان از بصیرت کامل مردم ایران اسلامی دارد چون مردم عزم جدی رییس جمهوری منتخب در مقام ریاست قوه قضاییه برای ریشه کنی با فساد را دیدند و تلاش وی را برای تحقق جهش تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری درراه اندازی بیش از ۲ هزار واحد تولیدی تعطیل شده علیرغم نداشتن مسوولیت مسقیم ملاحظه کردند و به کارنامه رییس جمهوری منتخب رای دادند اما مساله مهم در انتخاب ایشان چیز دیگری بود.
 
علم الهدی افزود: رهبر کبیر انقلاب درباره شهید بهشتی ، باهنر و رجایی می فرمایند ارزش والای ایشان علاوه بر مظلومیتشان ، خودی بودن و مردمی بودن بود یعنی مردم احساس می کردند که آنها خادم مردم هستند و دقیقا این وضعیت نیز در این انتخابات پیش آمد و با همه تبلیغات سوئی که علیه ایشان صورت گرفت، تهمت ها و جسارت هایی که حتی در هنگام مناظره به ایشان روا داشتند مردم با بصیرت احساس می کردند که رییس جمهوری منتخب از خودشان و برای خودشان است، مسایل و مشکلات آنها را می فهمد درست همان احساسی که نسبت به شهید بهشتی داشتند.
 
وی ادامه داد: ۲ امر موجب امیدواری مردم به دولت آینده است اول این که رییس جمهوری از خودشان و از قشر متوسط به پایین جامعه است و دوم مد نظر داشتن انگیزه خدایی توسط ایشان است. رییس جمهوری منتخب یک طلبه است که با انگیزه خدمت و نوکری امام زمان (ع) بزرگ شده است و امیدش به خداست و انگیزه جهادی هم دارد و در راه خدا و خدمت به مردم خستگی و وقت و بی وقت نمی شناسد و فعالیت خود را محدود نمی کند و با همه توان و بهره گیری از همه ظرفیت ها در راه خدا به صورت جهادی کار می کند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: رییس جمهوری منتخب علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

رییس‌جمهور دانش‌افزایی و تولید علم در مراکز علمی و دانشگاهی را برای کشورها قدرت و ثروت‌آفرین و مایه اقتدار و افتخار ملت‌ها دانست و تصریح کرد: برخورداری از ایمان در کنار علم، شرط موفقیت و سعادت برای فرد و جامعه است؛ علم بدون ایمان و ایمان بدون دانش و علم ره به جایی نمی‌برد.

آیت‌الله رییسی اقبال لاهوری را نماد و نمود یک انسان عالم و باایمان معرفی و اظهار داشت: ایشان توانست علم، ایمان، روحیه استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی، حق‌دوستی، انسان‌خواهی و بسیاری صفات عالی دیگر را در وجود خود تجمیع کند.

رییس‌جمهور با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره ادعای آزاداندیشی دارند، گفت: اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که تعداد زیادی دانشجو را فقط به خاطر حمایت از مردم مظلوم غزه از دانشگاه اخراج می‌کنند، این مسئله با کدام منطق سازگاری دارد و آیا نام آن آزادی اندیشه است!

آیت‌الله رییسی ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها را نیز مانند ادعای حمایت از آزادی اندیشه آنها فاقد حقیقت دانست و افزود: حمایت آمریکا و غرب از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه، بیانگر این واقعیت است که امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آنها نیز پوچ است.

رییس‌جمهور اظهار داشت: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و امروز مسئله آزادی قدس نه تنها مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول جهان بشریت است و تردید نداریم که مقاومت ملت قهرمان فلسطین، غزه، فلسطین و قدس شریف را آزاد خواهد کرد. تردید نداریم نفرتی که امروز در جهان اسلام و بلکه جهان بشریت نسبت به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد شده، تبدیل به دست انتقام ملت‌ها و خاتمه رژیم صهیونیستی و نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد.

آیت‌الله رییسی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که اگر دنیای استکبار در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آنها می‌ایستیم، تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل فساد، زیاده‌خواهی‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و پس از این نیز خواهد ایستاد. هر دو ملت ایران و پاکستان مدافع ملت مظلوم فلسطین بوده و این دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعاً نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشورها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

کد خبر 6086595

دیگر خبرها

  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • خسرو حیدری ۱۱ بازیکن برتر تاریخ ایران را انتخاب کرد | از فامیل بازی تا حضور عجیب برخی از هم تیمی ها
  • یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد