Web Analytics Made Easy - Statcounter

­سخنگوی وزارت خارجه در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر رای نیاوردن ایران برای عضویت غیردائم در شورای امنیت گفت: چند روز قبل که اولین بار این ابهام مطرح گردید، پاسخ داده شد که اصل خبر کاندیدا شدن ایران نادرست است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خطيب زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران افزود: با توجه به مطرح شدن دوباره خبر لازم‌ است تاکید شود که جمهوری اسلامی ایران درخواستی برای عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل برای دوره ۲۳-۲۰۲۲ نداشت و کشور امارات از گروه آسیایی ، تنها کاندیدای این گروه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود:با عنایت به اینکه، انتخاب اعضای غیر دایم شورای امنیت با رای گیری مخفی و فیزیکی (برگه رای) انجام می گیرد، نیت کشوری که مخفیانه به جمهوری اسلامی ایران رای داده روشن نیست. البته این‌ احتمال منتفی نیست که این امر با هدف شیطنت‌آمیزی صورت گرفته باشد.

خطیب زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در انتخابات تعیین اعضای غیر دایم شورای امنیت، از عضویت امارات حمایت کرده و به آن رای مثبت داده است که این موضوع در نامه ظریف به همتای اماراتی خود و مراتب طی یادداشت رسمی به سفارت امارات در تهران نیز اعلام گردید.

سخنگوی وزارت امور خارجه اشاره کرد:البته این موارد مسبوق به سابقه است. مثلا در گروه کشورهای آمریکای لاتین، نیز برزیل تنها کاندیدای این گروه بود در حالیکه به پرو نیز یک رای داده شد. کنگو قبل از رای گیری، انصراف داد ولی با اینحال سه کشور به آن رای دادند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و «فرخ شریف زاد» معاون اقتصادی و کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، تسهیل ترد اتباع، تمهید همکاری‌های علمی، آموزشی، حقوقی، قضائی، پلیسی، حمایت از رانندگان و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6098446 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • ایروانی: هیچ یک از گروه‌های مقاومت در اقدام مشروع ایران علیه اسرائیل دخیل نبودند
  • درخواست چین از تل‌آویو: حمله به رفح را متوقف کنید
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند