Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد پس از عیادت از مصدومین حادثه اتوبوس که در ابرکوه بستری هستند، گفت: نیاز است که مسئولین موضوع تعیین محل خدمت سرباز معلم ها را پیگیری کنند؛ چرا که امکان وقوع این حادثه بالقوه در کل کشور باز هم وجود دارد.

«علی اکبر شمس» در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس که در بیمارستان ابرکوه بستری شدند، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به دنبال حادثه دیروز که در جاده دهشیر یزد واقع شد و متأسفانه اتوبوسی که از زاهدان به سمت استان فارس حرکت می کرد، در حوزه شهرستان تفت واژگون شد، برخی از مصدومین به بیمارستان شهرستان ابرکوه منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: در همین راستا و حسب دستور مستقیم آیت الله رئیسی به رئیس کل دادگستری استان بابت سرکشی به این مصدومین و بررسی وضعیت پوشش خدمات درمانی، مأمور به این کار شدم و به اتفاق مسئولان شهرستان از مصدومین عیادت به عمل آمد.

شمس در رابطه با وضعیت عمومی و درمانی مصدومین ابراز کرد: وضعیت بهداشتی، درمانی و مراقبت های این مصدومین بررسی شد که بسیار مطلوب ارزیابی می شود و از حیث پزشکی رسیدگی های خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با علت وقوع این حادثه تلخ که جان پنج نفر از جوانان مستعد و سرمایه های این کشور را گرفت و تعدادی را هم دچار آسیب شدید کرد، مسئولین قضایی و انتظامی محل حادثه (شهرستان تفت)، تحقیقات و بررسی های لازم را انجام می دهند.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: نکته قابل تأمل در این حادثه به استناد صحبت های مصدومین این است که آنان سرباز معلم بوده و می بایست برای آموزش، از زاهدان بیش از هزار کیلومتر راه را طی کرده و به آباده اعزام شوند؛ زیرا این مراکز آموزشی تنها در سه نقطه از کشور (کرمانشاه، تبریز و آباده) وجود دارد و تمام سرباز معلم ها از سراسر کشور به این مناطق اعزام می شوند.

وی اعزام سرباز معلم ها به کیلومترها دورتر از استان خودشان را برای گذراندن دوره آموزشی یک آسیب دانست و تأکید کرد: چرا این امکان در استان های دیگر برای این قشر فراهم نمی شود؟ نیاز است که مسئولین این موضوع حائز اهمیت را پیگیری کنند؛ چرا که امکان وقوع این حادثه بالقوه در کل کشور باز هم وجود دارد.

شمس با توجه به اتفاق مشابه حادثه اتوبوس حامل خبرنگاران، ضمن تسلیت به اصحاب رسانه و جامعه خبری، تصریح کرد: باید پیشگیری های لازم صورت گیرد و مسئولین امر اقدامات لازم را انجام دهند؛ اما با وجود همه تمهیدات، حوادث جاده ای را نمی تواند صدرصد به صفر رساند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه واژگونی اتوبوس دادگستري استانی اجتماعی سرباز معلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران

مسعود بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی یک سال گذشته تلاش مناسبی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برای تکریم و پاسداشت مقام معلم انجام شده است.

وی افزود: در تابستان پیش رو نیز دو برنامه اساسی برای توانمندسازی معلمان به عنوان سرمایه انسانی و نیز پیگیری مطالبات فرهنگیان و خانواده‌های آنها اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از پنج هزار سهمیه استخدامی در شهرستان‌های تهران در راستای بهتر شدن شرایط مدارس داشتیم.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ نیز پنج هزار و ۷۷۶ سهمیه استخدامی از سازمان‌های مربوطه اخذ شده است، گفت: در اواخر اردیبهشت آزمون مقطع متوسطه را داشتیم، قبل از عید نیز آزمون ابتدایی برگزار شد و در حال ارزیابی تکمیلی افراد هستیم تا بتوانیم برای اول مهر این افراد را به چرخه آموزش و پرورش اضافه کنیم‌.

بهرامی ادامه داد: در مورد سرانه‌های آموزشی نیز با پیگیری‌هایی که اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین محترم انجام دادند و حمایت‌های دولت طی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۳ فضای آموزشی به شهرستان‌های استان تهران اضافه شد.

وی گفت: اکنون بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی در سطح استان در حال اجرا است و به مرور به مجموعه آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

کد خبر 6097510

دیگر خبرها

  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده/ ۱۰ نفر مصدوم شدند
  • اخذ سهمیه استخدام ۵۷۷۶ معلم در شهرستان های استان تهران
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان کرج-قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت