Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مسکن محرومان کنار گذاشته است.

ولی اسماعیلی روز جمعه در نشست ستاد بازآفرینی سبزوار افزود: از محل این اعتبار احداث سالانه یک میلیون مسکن برای محرومان در گذاشته است.

وی در خصوص سفرهای نمایندگان مجلس به مناطق مختلف کشور تصریح کرد: نظارت میدانی کمیسیون اجتماعی بر حسب وظیفه ذاتی مجلس و مبنی بر اینکه نظارت‌های میدانی باید ادامه پیدا کند، با قوت در سال دوم مجلس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از محورهای مورد توجه مجلس شورای اسلامی توجه به مناطق حاشیه شهرها است که تاکنون در این زمینه پیگیری‌های زیادی شده  و با  استقرار دولت جدید و همچنین ادامه نظارت بر دولت آینده، این مسیر را ادامه می‌دهیم.

اسماعیلی افزود: در خصوص نظام دیوانی و بانک اطلاعاتی در بخش پرداختی‌ها با مدیران دولت، کمیسیون اجتماعی در نظر دارد در راستای شفافیت، سامانه ای جامع برای دریافتی مدیران پیش بینی کند تا این اقدام در کارنامه مجلس یازدهم، به یادگار بماند.

وی عنوان کرد: جدای از بحث بیکاری و مسائل اقتصادی که تاثیر ویژه‌ای در آمار طلاق دارد، فضای به هم ریخته و ولنگار مجازی نیز بر این مسئله دامن زده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار نیز گفت: بازدید از طرح‌ها و پروژه‌ها از برنامه‌های سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در این منطقه بود در این سفر یک روزه  اعضای این کمیسیون در نخستین برنامه خود در سبزوار، با حضور در مرکز سرپناه شبانه شلتر ویژه افراد بی‌سرپناه بازدید کردند.

مهدی برزویی افزود: نمایندگان مجلس در ادامه از مجتمع اردوگاهی اسرار سبزوار به عنوان مجری طرح شناسایی، جمع‌آوری، نگهداری و اشتغالزایی متکدیان، بازدید به عمل آوردند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون اجتماعی همچنین در قالب چندین گروه، از محلات حاشیه‌ای قدس، صالح آباد و عیدگاه سبزوار بازدید کرده و طی گفت و گوی چهره به چهره با مردم در جریان مشکلات اهالی حاشیه شهر سبزوار قرار گرفتند.

برزویی گفت: بازدید از شرکت تعاونی بیهق دوام، شرکت تعاونی ارژن چوب، بازدید از کانون فرهنگی واقع در بهاران، سرکشی از ۲ خانواده مددجو در صالح آباد، بازدید از کمیته امداد، بازدید از ٢٠ واحد مسکونی مددجویانی بهزیستی در شهرک توحید، مرکز مثبت زندگی در خیابان جهاد و کمپ ترک اعتیاد خیرآبادی نیز، در برنامه نظارت میدانی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در سفر به سبزوار قرار داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مسكن سبزوار خبرهای شهرستان سبزوار کمیسیون اجتماعی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟

حمزه شکیب با نقد «فرمول قدیمی ملاک عمل دولت برای افزایش سالانه دستمزد و حق الزحمه مهندسان ناظر»، می‌گوید برای تعیین رقم حق الزحمه مهندسان ناظر در سال ۱۴۰۳، اگر مبنای محاسبه «رشد هزینه‌های ساخت‌وساز» باشد، این رقم ۱۰۰‌ درصد باید افزایش پیدا کند، اما تعرفه‌ای که سالانه برای این منظور ملاک عمل قرار می‌گیرد، ارقام خیلی کمتر را لحاظ می‌کند که برای مهندسان، چالش برانگیز است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: تعیین حق الزحمه مهندسان سازمان نظام مهندسی همواره با چالش مواجه می‌شود و تقریبا همه‌ساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود دارد که به این موضوع برمی گردد که یک مقررات ملی ساختمان داریم.

شکیب افزود: مبحث دوم روشی را برای تعیین تعرفه مطرح کرده است که این بنیان به ۱۸ سال قبل بازمی‌گردد که از آن زمان تاکنون بازنگری درآن انجام نشده است. آن تعرفه هیچ تطبیقی با هزینه ساخت واقعی ندارد و به همین دلیل از سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده ایم این موضوع به روزرسانی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفته است، سال گذشته به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم یک شورای تعیین شکل بگیرد که تیرماه سال گذشته انجام شد، اما به علت عدم تشکیل جلسات در وزارت راه و شهرسازی هیچ نوع خروجی در این خصوص نداشته‌ایم؛ لذا این چالش همچنان لاینحل مانده است. قطعا نمی‌توانیم از روش مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان برای تعیین حق الزحمه مهندسان استفاده کنیم.

شکیب اظهار داشت: ما انتظار داریم تعرفه مهندسان نیز به اندازه سازمان نظام پزشکی به میزان ۴۰ درصد باشد یا اینکه برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵‌ درصد باشد. البته اگر بر مبنای هزینه ساخت باشد قاعدتا باید ۱۰۰‌ درصد افزایش پیدا کند. اما به لحاظ شرایطی که در کشور وجود دارد توقع جامعه مهندسی آن است که به اندازه نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح