Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ۲۹ خرداد تا چهارم تیرماه موعد دیگری برای مسوولان بود تا همچون گذشته برای پیگیری و سرعت بخشی به پروژه های ناتمام یا نظارت بر کم و کیف پیشرفت امور، رخت سفر به تن کنند و راهی استان ها شوند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر بهداشت، شماری از معاونین وزارتخانه ها و دیگر مسوولان هفته قبل با وجود افزایش قابل توجه دمای هوا، به منظور  تامین مسکن برای اقشار روستایی و محروم، افتتاح بیمارستان، بهره برداری از مدرسه، رسیدگی به مناطق مرزی، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و بسیاری از دیگر ماموریت ها، میهمان استان ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

      

برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید» و همچنین پویش #هر هفته الف_ ب_ایران نیز تداوم یافت و بسیاری از هم میهنان از دستاوردهای توسعه ای  آن  بهره‌مند شدند. 

چکیده ای از دستاوردهای سفر مسوولان به استان ها در هفته گذشته به شرح زیر است:  

نام استان  نام مسوول مهمترین اظهارات  دستاوردهای سفر گلستان محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری

مسیر ریل‌گذاری کشور عوض‌ شده و به سمت توسعه یافتگی مطلوب در حال حرکت است/

با کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت که طی هشت سال اخیر رخ داد کشور از خام‌فروشی نفت رها شده و به سمت صادرات فولاد و فناوری نوین در حال حرکت است

افتتاح طرح هادی روستای سقریلقی آق قلا- پایان طرح ساخت خانه برای اقشار روستایی و محروم گلستان - افتتاح مجتمع فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان – بازدید از  از پروژه بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی رامیان و مجتمع فرهنگی اداره ارشاد اسلامی آزادشهر - افتتاح مدرسه ۱۶ کلاسه خیرساز زنده‌یاد ام‌البنین شفقت در گرگان - افتتاح ساختمان پزشکی قانونی گنبد - افتتاح و آغاز ساخت چند پروژه شیلاتی در گمیشان - موافقت  با پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال برای زهکشی قره‌سو سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی   

نمونه ایرانی واکسن اسپوتنیک‌‎وی پنجم تیرماه رونمایی می‌شود، ششم تیر هم مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن تولید شده سپاه در بیمارستان بقیه الله انجام خواهد شد.

پس از تامین کامل نیاز داخلی، ایران از اوایل زمستان امسال به صادر کننده واکسن کرونا تبدیل می شود.

افتتاح بیمارستان ۶۴ تخت‌خوابی علوی شهرستان  مراوه‌تپه

کرمانشاه

حمیدرضا مومنی ازندریانی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین دارای ظرفیت‌های خوبی در ۲ حوزه کُردی و عربی با کشور عراق است و هم اکنون صادرات کالا با روند بسیار خوبی در مرزهای خسروی و پرویزخان  در حال انجام است.

بازدید از مرزها و محدوده منطقه آزاد تجاری قصرشیرین

ایلام

ماموریت منطقه آزاد مهران اتصال به اقتصاد مدیترانه است

 بازدید از محدوده منطقه آزاد مهران و  نشست با  مدیران دستگاه های مرتبط استان  خوزستان قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت

در طول چند سال اخیر پروژه های درمانی خوبی در استان خوزستان به بهره برداری رسیده اما هنوز کافی نیست و باید تلاش کنیم مراکز بیشتری راه اندازی شود.

شرکت در ایین آغاز ساخت بیمارستان الزهرا شهرستان باوی

افتتاح بخش مگا ICU بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز

یزد  رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش

بازگشایی مدارس با هماهنگی کامل وزارت بهداشت انجام می‌شود

بازدید از چند مدرسه خیری مازندران  عباس تابش  معاون وزیر صنعت، معدن، تجارت

در حال حاضر افزایش کشت کلزا و تولید دانه های روغنی از اولویت های وزارت صمت است که تلاش دارد با همکاری جهادکشاورزی این هدف را محقق کند.

بازدید از کارخانه بهپاک در بهشهر کردستان  بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور

۱۷۹۳ واحد تولیدی کشور در تملک ۱۶ بانک است

کمتر از یک درصد سود تخفیفات گمرکی در سه استان کشور استفاده شد

بررسی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی/ارزیابی  وضعیت پیشرفت و اجرایی شدن سند توسعه استان

افتتاح طرح‌های ملی/برنامه هفتاد و چهارم و هفتاد و پنجم

در آستانه میلاد با سعادت امام رضا (ع) ۵۰ طرح تولیدی اقتصادی و زیربنایی با ارزش ۷۰ هزار و ۶۵ میلیارد تومان با دستور رییس جمهوری افتتاح و کلنگ زنی شد و دریچه تازه ای برای گسترش سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، افزایش صادرات و تولید گشوده شد.

مناطق آزاد تجاری- صنعتی کیش، قشم، اروند، ارس، انزلی در استان‌های آذربایجان شرقی، خوزستان، هرمزگان، گیلان و سیستان و بلوچستان روز دوشنبه در هفتاد و چهارمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید» شاهد افتتاح و یا کلنگ زنی طرح های مهمی بودند که برای ۹۲۰ نفراشتغال‌زایی مستقیم ایجاد کرده است.

رییس جمهوری در این آیین  با بیان این که تحریم‌ها بزودی برداشته خواهد شد، گفت: با اجرایی شدن تصمیمات مهمی که با رییس جمهوریِ جمهوری آذربایجان اتخاذ کرده ایم، مردم شاهد تحول بسیار مثبتی در مناطق مرزی شمال غرب خواهند بود.

حجت الاسلام روحانی  با تاکید بر این که مناطق آزاد در سرمایه گذاری خارجی باید پیشران باشد گفت: سرمایه گذاری خارجی همه جا در کشور انجام خواهد گرفت. ان‌شاءالله به زودی تحریم برداشته می‌شود و سرمایه‌های خارجی به سمت ایران سرازیر خواهد شد.

همچنین پنجشنبه گذشته، هفتاد و پنجمین برنامه افتتاح طرح های ملی با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری به پروژه های وزارت نفت در سراسر کشور و به طور خاص  به گاز رسانی شهر و روستاها با ارزش سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت.

مردم استان‌های خراسان جنوبی ، لرستان ، کرمان  در ادامه پنجشنبه‌های بهره برداری از طرح‌های ملی شاهد افتتاح گاز رسانی به ۲۱ شهر، ۲ هزار و ۸۰۹ روستا و ۴ هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی با فرمان رییس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس بودند .

رییس جمهوی در این آیین هم با بیان این که خودکفایی در تولید بنزین وگازوئیل از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم است، اتصال بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا و ۲۱ شهر کشور به شبکه گازرسانی در هفتاد و پنجمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی را افتخار آمیز خواند و گفت: امروز در زمینه گازرسانی به معیار ۹۵ درصد در کشور رسیده‌ایم که شاید در سطح جهانی بی‌نظیر باشد، این رقم یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم است و پاسخ قاطع به کسانی است که در گوشه و کنار نسبت به این دولت با بی انصافی حرف می زنند.

پویش #هر هفته الف_ ب_ایران

مردم ۸ استان نیز دوم تیرماه شاهد افتتاح ۲۴ پروژه انتقال آب و برق با اعتبار ۹۰۲.۸ میلیارد تومان در  دوازدهمین هفته پویش #هر هفته الف_ ب_ایران بودند. 

از ۲۴ پروژه صنعت آب و برق آماده افتتاح، ۲۳ پروژه برقی و یک پروژه آبی بود که  ۹ پروژه در استان خوزستان، چهار پروژه در استان کهگیلویه و بویراحمد، چهار پروژه در استان بوشهر، سه پروژه در استان کرمان و در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، فارس و مازندران هر کدام یک پروژه به بهره برداری رسید.

 با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، از طریق ارتباط تصویری در استان خوزستان سه نیروگاه خورشیدی و ۶ پروژه توسعه طرح‌های انتقال برق مجموعا ۹ پروژه در ۶ شهرستان دزفول، ایذه، رامهرمز، اهواز، شوشتر و باغملک استان خوزستان با اعتبار ۱۵۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

چهار پروژه افزایش و توسعه طرح‌های انتقال برق در استان کهگیلویه و بویر احمد با اعتبار ۱۵۰.۸ میلیارد تومان برای تحقق هدف افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق برای تامین برق مشترکان و کاهش طول فیدرهای توزیع و افزایش قابلیت مانور در شبکه توزیع دیگر برنامه هایی بود که در قالب دوازدهمین هفته پویش #هر هفته الف_ ب_ایران افتتاح شد.

در استان بوشهر نیز چهار پروژه انتقال و توسعه طرح‌های برقی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان در سه شهرستان بوشهر، عسلویه و دشتسان مورد بهره برداری قرار گرفت.

در ادامه افتتاح پروژه های آب و برق،  در استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل و فارس هر کدام یک پروژه صنعت برق به ارزش ۲۸۳ میلیارد تومان و در استان مازندران نیز تنها پروژه آبی با سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

رییس جمهوری منتخب در خراسان رضوی 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی عصر سه‌شنبه در جشن ولادت امام رضا(ع) در حرم مطهر رضوی حاضر شد و در این مراسم تاکید کرد: ، وزرا و مدیران میانی بدانند قبول داشتن بنده شرط کار در دولت نیست بلکه حفظ کرامت مردم شرط خدمت در این دولت است.

وی افزود: تقسیم ظرفیت‌ها و امکانات کشور بایستی بر مبنای عدالت باشد و در مسایل داخلی توجه به عدالت، در حوزه آموزش، عدالت آموزشی و در حوزه مسایل اجتماعی، توجه به عدالت اجتماعی و در سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت ملت و عدالت مورد تاکید است و در هیچ نشست و گفت وگویی نباید کرامت و عزت انسانی مخدوش شود.

رییسی افزود: در سیاست داخلی و خارجی و در نوع تعامل با همه کشورهای دنیا و محرومان حفظ کرامت و عزت ملت ایران از اهمیت به سزایی برخوردار است.

رییس جمهوری منتخب همچنین روز جمعه در برنامه بدون تعارف مجموعه خبری ۲۰:۳۰ سیما که از جوار حرم مطهر رضوی پخش شد، تصریح کرد: کارآمدی، فسادستیزی، داشتن روحیه انقلابی ، مردمی بودن و شایسته سالاری اساس کار ما در انتخاب افراد و همکاری با آنان است، شایستگی افراد مهم است نه اینکه جزء کدام جناح و گروه سیاسی یا با چه سلیقه سیاسی باشند.

وی افزود:در آغاز کار دولت، بیش از همه مساله بیکاری، اشتغال و کرونا ذهن من را به خود مشغول کرده است، وعده من هم علاوه بر ایجاد اشتغال، تامین مسکن بوده که امکان ایجاد آن را در کشور داریم با این حال ایجاد نظام اداری سالم از دغدغه های جدی من است.

سفر سایر مسوولان 

پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان وزیر بهداشت را در آیین افتتاح بیمارستان مراوه تپه در گلستان همراهی کرد.

وی در این آیین گفت که این نهاد انقلابی به منظور محرومیت‌زدایی و رفع کمبودها در حوزه بهداشت و درمان تاکنون ۴۱ مرکز جامع سلامت و چندین بیمارستان ساخته و تحویل وزارت‌ بهداشت و درمان کرده است.

همچنین ابراهیم علی مولابیگی مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت( صمت) مسوول دیگری است که هفته قبل راهی استان یزد شد و از ترسیم نقشه راه صنعت و معدن در این استان  خبر داد و تاکید کرد: اگر این چشم انداز که به خوبی تهیه شد، پیگیری و به نتیجه مورد نظر برسد، شاهد درخشش بیشتر استان در عرصه ملی خواهیم بود.

فرید رحیمی نداف رئیس اداره امور کنسولی دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز  هفته گذشته در سفر به شیراز گفت: مجموع دانشجویان خارجی کنونی در ایران، ۵۷هزار نفر است که توانایی افزایش آن تا ۹۰ هزار نفر در دانشگاه های ایران وجود دارد.

همچنین احمد ذاکری معاون توسعە و مدیریت منابع گمرک ایران که روز سه شنبه به سنندح سفر کرد، سلامت، تخصص و پاسخگویی را به عنوان شاخص های اصلی تعیین مدیریت در گمرک برشمرد. 

وی   با اشاره به اینکه مبادلات مرزی در معیشت و درآمد مردم تاثیر بسزایی دارد، افزود: با اجرایی شدن طرح جامع ساماندهی مرز باشماق هم شاهد توسعه و رونق هر چه بیشتر این مرز خواهیم بود.

برچسب‌ها سازمان برنامه و بودجه مدرسه سازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری گذر دولت از گردنه های تحریم و فشار اقتصادی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه مدرسه سازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان برنامه و بودجه مدرسه سازی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی به قم می‌رود

جلسه بررسی و جمع بندی طرح های پیشنهادی دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه ها برای اجرای طرح های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده های شهدا و تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.
گفتنی است دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۶۷ مصوبه سفر اول رییس جمهور به مرکزی
  • تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان شتاب می‌ گیرد
  • ۳۶ هزار میلیارد تومان بودجه برای نهادهای تبلیغاتی و فرهنگی و اسلامی /۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شروع مجلس جدید/خرج سفرهای استانی رئیسی چقدر شد؟
  • پروژه فیبر نوری استان قم با حضور رییس جمهور افتتاح می‎شود
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در قالب مصوبات سفرهای استانی در دولت سیزدهم
  • افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • رئیسی به قم می‌رود
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن