Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت: بر اساس سند تحول قضایی کماکان مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید و برخورد جدی با جرائم خاص با قوت و شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

محمد رزم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت شهادت آیت‌الله دکتربهشتی و ۷۲ تن از یاران امام(ره) و انقلاب و تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: به فرموده امام خمینی (ره) شهید بهشتی خود یک ملت بود برای ملت ما، همچنین وی خاری در چشم دشمنان بود و  رهبر معظم انقلاب نیز در توصیف ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار می‌فرمایند:شهید بهشتی انسانی صاحب فکر و اراده، قوی، اهل کار، بانشاط و یک نعمت بزرگ برای کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: آیت‌الله رئیسی نیز از شخصیت آیت‌الله بهشتی به عنوان الگو و نمونه در خدا محوری، مردم‌گرا، ولایی، برنامه‌ریز، نوگرا، مبتکر و اهل مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان  یاد می‌کند.

شهید بهشتی شهید راه اجرای عدالت و حدود الهی بود

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه شهید بهشتی دانشگاهی و حوزوی بودند و اقتصاددانی کم‌نظیر بودند، عنوان کرد: شهید بهشتی شهید راه اجرای عدالت و حدود الهی بود و  به عنوان قدم اول  لایحه قصاص را به تصویب رساند و براین اساس در روزهای ابتدایی انقلاب مورد هجمه‌ و دشمنی منافقین قرار گرفت و این عداوت به خاطر افکار و اهدافی بود که وی در اجرای عدالت پیگیری می‌کرد.

رزم اظهار کرد: حضور مردم شجاع، صدیق، سلحشور، انقلابی و ولایت‌مدار لرستان که در همه عرصه‌ها حماسه ساز  بوده و هستند و در انتخابات ۲۸ خرداد به پیام رهبری لبیک گفتند جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی با مشارکت حداکثری در این رویداد شرکت کردند، افزود: اگر شرایط بیماری کرونا حاکم نبود قطعا شاهد مشارکت ۷۰ درصدی مردم بودیم.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: البته مردم از وضعیت تورم، معیشتی، بیکاری و اقتصادی گلایه دارند و با این وجود بخشی از عدم مشارکت مردم براین اساس بوده است.

رزم بیان کرد: در طول انتخابات ریاست جمهوری این انتخابات با وجود حواشی‌های مختلف مظلوم‌ترین نوع انتخابات بود و ملت با شور و شعور در انتخابات شرکت کردند و از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب صیانت کردند و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفتند و راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه دادند و در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود شرکت کردند و افتخارآفرینی کردند و این رای را به عنوان امانت دینی به صندوق انداختند و موجب یاس و ناامیدی دشمنان نظام شدند.

رزم مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید و کارخانجات، حفظ و احیای امور عامه، قضاوت عادلانه امنیت آفرین، رسیدگی به پرونده‌های قدیمی و مبارزه با جرایم شرارت‌آمیز و خشن، حذف مجازات حبس و استفاده از مجازات تبعید از دیگر اولویت‌های دستگاه قضاست، تصریح کرد: برخورد قاطع با ارازل و اوباش، مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات، مواد مخدر و ارز، تیراندازی‌ها، اختلاس مدیران، ارتشاء کارکنان، حیف و میل بیت‌المال، منازعات دسته‌جمعی، تضییع پاموال عمومی و سرقت‌های مسلحانه در دستور کار دستگاه قضایی استان است.

رسیدگی به بیش از ۴۳۷ هزار پرونده در لرستان

رئیس شورای قضایی لرستان گفت: دادگستری استان سال گذشته در سه مرحله رتبه اول کشوری را کسب کرد که سومین مرحله از سوی معاونت راهبردی قوه قضاییه روز گذشته به استان ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه در این ۱۸ ماهی که مسئولیت دادگستری استان برعهده داشتم ۴۳۷ هزار و ۹۲۴ فقره پرونده به دستگاه قضایی وارد شده که ۱۰۰ درصد این پرونده‌ها مختومه شده‌ است، بیان کرد: همچنین از شهریور ماه سال ۹۸، ۵۶ هزار و ۷۲۹ فقره موجودی تحویل گرفته شد که از این تعداد ۲۷ هزار و ۱۰۴ فقره آنها مختومه شده است.

رزم با بیان اینکه بر اساس سند تحول قضایی کماکان مبارزه با مفاسد اقتصادی، حمایت از تولید و برخورد جدی با جرائم خاص با قوت و شدت بیشتری ادامه خواهد یافت، بیان کرد: جابجایی رئیس قوه قضائیه هیچ تاثیری بر پایبندی این قوه بر رسالت خود و اجرای سیاست‌های تحول ندارد.     

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دستگاه قضایی استان سند تحول قضایی قاسم سلیمانی بهشتی قوه قضاييه مقام معظم رهبری امام خمینی انتخابات رياست جمهوري آیت الله رییسی شهيد بهشتي قاسم سليماني مبارزه با مفاسد اقتصادی حمایت از تولید شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اطلاعات مربوط به بیش از هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام در استان کردستان ثبت شده و از این تعداد ۱۸ پروژه برای واگذاری به بخش خصوصی انتخاب شده است.

اکبر محمدی اضافه کرد: فرمانداران برنامه ریزی لازم توسعه‌ای را با اولویت پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های بسترساز تولید و اشتغال انجام دهند.

وی یادآور شد: همه استان‌ها در راستای تحقق شعار سال موظف اند برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت و مشارکت مردم و کاهش نرخ تورم و بیکاری ارائه دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اعلام اینکه ۲۰ درصد تسهیلات تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳ باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص یابد، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف اند این سهم ۲۰ درصدی را در نظر بگیرند و رعایت کنند.

محمدی با بیان اینکه تکلیف ایجاد اشتعال و تولید را برعهده داریم، گفت: پروژه‌های قابل اتمام و طرح‌های بسترساز مسائل اقتصادی باید در اولویت قرار داده شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت