Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلرو گفت: در دوره جدید وزارت خارجه می‌کوشیم تا دفتر نمایندگی وزارت در استان سمنان مستقر و امور بازرگانی و تجاری مابین سمنان و دیگر کشورها با سهولت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛، «عباس گلرو» در جمع خبرنگاران به طراحی اولویت‌هایی برای سال ۱۴۰۰ به‌منظور ایجاد بسترِ مناسب حل مسائل و مشکلات کلیدی مردم حوزه انتخابیه و همچنین ارائه راهکارهای رفع دغدغه‌های مردم در سه شهرستان سمنان، مهدی‌شهر و سرخه اشاره کردوگفت: دریکسال گذشته  اقداماتی در زمینه های آی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تی و آی.سی.تی، فعالیت‌های دانش‌بنیان، امور دانشگاهی، دانش‌آموزی و مواردی که مربوط به زیرساخت‌های حوزه‌های نخبگانی می‌شود، در شهرستان‌های مختلف حوزه انتخابیه انجام شده است.

 

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از افتتاح وراه اندازی  پارک اقتصاد دیجیتال به زودی در سمنانخبردادوافزود: سمنان  در زمره معدود استان‌هایی است که صاحب پارک اقتصاد دیجیتال خواهد شد و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با ICT می‌توانند در این مرکز مستقر شوند و مسیر رشد را به طور جدی دنبال کنند.

 

گلرو با تأکید براینکه پارک اقتصاد دیجیتال متعلق به کل استان سمنان است ادامه داد: این پروژه با هزینه اولیه حدود ۲۰ میلیارد تومانی در سمنان به بهره‌برداری می‌رسد و همه نخبگان از شرق تا غرب استان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به دانشگاه فرهنگیان استان سمنان اظهارداشت: این دانشگاه پیش از این از نظر تعداد دانشجو و رشته و نیز ساختمان، رو به افول بود اما با مذاکرات صورت‌گرفته سهمیه جذب دانشجو به ۶۰۰ نفر رسیده است.

 

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا تعداد رشته‌های دانشگاه را به هشت رشته برسانیم اضافه کرد: درخواستی نیز برای اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در زمینی ۶۰ هکتاری به رئیس‌جمهور ارائه کرده‌ایم.

 

گلرو همچنین بیان داشت: از ادغام ردیف بودجه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه سمنان جلوگیری کردیم و رایزنی‌هایی برای حفظ استقلال دانشگاه تک‌جنسیتی فرزانگان با مقامات ذی‌ربط در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت دادیم که وعده‌هایی مبنی بر استثنا شدن این دانشگاه از دانشگاه‌های در دست ادغام، داده شده است لذا در تلاشیم تا احداث ساختمان دانشگاه فرزانگان نیز کلید بخورد.

 

این عضو خانه ملت  تصریح کرد: در تلاشیم تا در سال ۱۴۰۱ مطالعات خط آهن سمنان-ساری را در بودجه وارد کنیم.

 

وی بیان داشت: پس از اخذ مجوز مرز هوایی، در تلاشیم تا پروازهای داخلی و خارجی را در فرودگاه سمنان برقرار کنیم و امیدواریم امکان پرواز به سوریه یا عراق فراهم شود.

 

گلرو تصریح کرد: دو پروژه آب شامل سد فینسک و خزر را نیز پیگیری خواهیم کرد که برای فینسک ۱۰ میلیارد تومان مصوبه دولتی در نظر گرفته شد که با رایزنی‌های صورت گرفته اعتبار این مجموعه ۸۶ میلیارد تومان افزایش یافت و سهم شهرستان‌های سه‌گانه حوزه انتخابیه نیز در آن دیده شده است.

 

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره جدید وزارت خارجه می‌کوشیم تا دفتر نمایندگی وزارت در استان مستقر و امور بازرگانی و تجاری مابین سمنان و دیگر کشورها با سهولت بیشتری پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه بلوار سمنان-سرخه و جاده سمنان-دیان-معلمان و طرح فاضلاب درجزین با جدیت در حال پیگیری است، بیان داشت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته بیمارستان مهدی‌شهر در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته و احتمالاً با حضور وزیر بهداشت طی هفته‌های آتی افتتاح می‌شود.

 

گلرو با اشاره به اینکه پیگیری پروژه انتقال آب دریای خزر مهم‌ترین اقدام ما در دولت آینده خواهد بود، اظهار داشت: در نخستین دیدار با آیت‌الله رئیسی درباره این موضوع صحبت می‌شود.

 

عضو خانه ملت در ادامه با اشاره به دولت سیزدهم و انتخابات، بیان کرد: آیت‌الله رئیسی تکلیف را درباره سهم‌خواهان روشن کرده‌اند و تصریح داشتند که حزبی و جناحی رفتار نخواهند کرد؛ بنابراین سهم‌خواهان در این تلاطم‌ها به اهداف خود نخواهند رسید.

 

وی با بیان اینکه کوشش دولت آیت‌الله رئیسی بر این خواهد بود که افراد پاک‌دست در مسئولیت‌ها قرار بگیرند، افزود: شأن مجلس نظارت است؛ ما به دقت شرایط را تحت رصد داریم و افراد مساله‌دارِ طالبِ جاه و مقامِ دارای سوابق اجرایی شبهه‌ناک غربال خواهند شد.

 

گلرو با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه دارد که رأی اعتماد به وزرای رئیسی با دقت باشد تا انسان‌هایی که به دنبال سهم هستند و انرژی شأن تمام شده و به درد جامعه نمی‌خورند، کنار بروند تا نسل جوان و یا با تجربه کیفی و ولایتمدار و انقلابی در خدمت مردم باشند، ابراز داشت: وظیفه دیگر ما نیز در حوزه انتخابیه است که نظارت بر انتصابات خواهیم داشت تا نیروهایی که قرار است مدیریت را به دست بگیرند، حتماً در خدمت مردم باشند.

 

وی با بیان اینکه اگرچه مجموعه‌های ستادی در انتخابات فعالیت‌هایی داشته‌اند اما باید توجه داشت که انتخابات مردمی بوده است، گفت: رویکرد ما فسادستیزی است و لذا بر سر منافع مردم معامله‌ای نخواهد شد.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: پارک اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی مهدی شهر و سرخه حوزه انتخابیه استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان

وزارت خارجه مصر اعلام کرد وزیر خارجه این کشور در دیدار با همتای ایرانی درباره آتش‌بس غزه گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود بر تمایل قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا و رسیدن به توقف کامل و دائم جنگ در غزه تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، وزیر خارجه این کشور خواهان تشویق کشورها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با هدف تقویت تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین بر اساس راه حل ۲ دولت تاکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفت‌وگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین 2 کشور توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کردند.

در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درودهای گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر،  اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • رویداد «ایده بازار» در دانشگاه برگزار شود
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • سردار رادان: رضاخان هم نتواست حجاب را از مردم بگیرد / از دانشگاه‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه چه خبر؟!