Web Analytics Made Easy - Statcounter

موضوع روابط با روسیه در دیدار رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فرانسه با وزیر خارجه آمریکا بررسی شد و مقامات پاریس بر ضرورت برقراری روابطی باثبات و انجام مذاکرات راهبردی با طرف روسی تأکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه و "آنتونی بلینکن" وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در جریان ملاقات خود در پاریس، موضوع روابط با روسیه را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اطلاعات وزارت خارجه آمریکا، طرفین در این دیدار بر اهداف مشترک در جهت برقراری روابط باثبات و قابل پیش‌بینی با مسکو و بطور همزنان مقابله مشترک با برخوردهای تهاجمی و غیرمسئولانه روسیه، از جمله در قبال اوکراین، تأکید کردند.

این در حالی است که "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجه فرانسه پس از ملاقات با همتای آمریکایی خود تأکید کرد که روسیه کشوری قدرتمند است که باید با آن روابطی روشن و باثبات برقرار کرد. به عقیده وی، ضروری است تا با مقامات مسکو به گفتگو پرداخت، همانطور که رئیس جمهور ماکرون همواره از این مسئله حمایت کرده و اکنون هم "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا به این سمت روی آورده است.

امانوئل ماکرون نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که نشست سران اتحادیه اروپا این امکان را بوجود آورده تا استراتژی جدیدی برای روابط با روسیه تهیه شود.

رئیس جمهوری فرانسه گفت: «روسیه همسایه ماست و ما به توسعه گفتگوهای راهبردی با این کشور نیازمندیم. ما در نشست سران بروکسل نتوانستیم درباره برگزاری نشست فوی بین رهبران روسیه و اتحادیه اروپا به توافق برسیم، ولی به عقیده من، این مسئله یک فاجعه نیست. مهمتر از آن، شکل گیری ساختاری برای دستورکار روابط با مسکو است که ما آن را در اختیار داریم.»

در پایان نشست سران اتحادیه اروپا مشخص شد که رهبران کشورهای عضو این سازمان نتوانستند در خصوص برگزاری نشستی مشترک با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه به توافق برسند. طبق اطلاعات آژانس خبری بلومبرگ، حداقل 10 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست سران بروکسل با ابتکارعمل "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان و "امانوئل ماکرون" رئیس جمهوری فرانسه درباره برگزاری نشستی مشترک با ولادیمیر پوتین مخالفت کردند.

مرکل خود در پایان نشست بروکسل گفت: «این موضوع بحثی بسیار مفصل و دشوار بود. ما بار دیگر مشخص کردیم که طرف آلمانی تحت شرایطی آمادگی دارد مشارکت نزدیک‌تری با روسیه داشته باشد و برای این منظور مناسب است که مذاکراتی با ولادیمیر پوتین انجام شود. ولی در نهایت هیچ توافقی در این رابطه حاصل نشد.»

مخالفت اروپایی‌ها با پیشنهاد مرکل درباره برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا-روسیهقصد رهبران اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌ها علیه روسیهروسیه: منطق قرون وسطایی بر اتحادیه اروپا حاکم شده است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار روسیه ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اتحادیه اروپا اخبار روسیه روابط با روسیه اتحادیه اروپا برگزاری نشست رئیس جمهوری نشست سران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) امروز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا به بهبود و بهینه‌سازی محیط تجاری ادامه دهد، شرایط عادلانه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند و سیاست‌های تبعیض‌آمیز را تحت عنوان «ریسک زدایی» متوقف کند. "

اتحادیه اروپا چین را به دامپینگ (قیمت شکنی)، ارائه یارانه‌های بیش از حد به شرکت‌های داخلی و چندین عمل ناعادلانه دیگر متهم می‌کند.

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین اضافه کرد که چین آماده است همکاری خود را در زمینه تغییرات آب و هوایی با اتحادیه اروپا تعمیق بخشد. 

این آژانس گفت: چین مایل به همکاری با اتحادیه اروپا برای تعمیق برنامه ریزی و همکاری در مذاکرات بین المللی آب و هوا، سازگاری بازار کربن با تغییرات اقلیمی، و سرمایه گذاری و تامین مالی آب و هوا است.

پیشتر، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان گفتگو با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند