Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خسرو درویشی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این طرح در هفته گذشته (اواخر خرداد و اوایل تیر) با مشارکت کارشناسان و محیط‌بانان این اداره کل و منطقه حفاظت شده‌ مُند و با همراهی نماینده پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار سازمان محیط زیست در جزایر نخیلو، اُمُ الگُرم و خان اجرا شد که نتیجه نهایی پایش نیز پس از بررسی و کارشناسی‌های لازم اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سالانه حدود ۱۰۰ هزار قطعه پرنده در جزایر استان بوشهر بویژه نخیلو لانه گزینی و زادآوری دارند که بیشتر این پرندگان شامل پرستوهای دریایی کاکلی کوچک، پشت تیره و سلیم خرچنگخوار است.

درویشی افزود: گونه‌های اِگرِت ساحلی، پرستوی دریایی گونه سفید، خزری و نوک کلفت نیز در جزایر منطقه حفاظت شده‌مند و پارک ملی دیر- نخیلو زادآوری دارند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآورشد: این پرندگان از فروردین مهاجرت خود را به جزایر این استان آغاز می‌کنند و پس از پایان زادآوری و با پروازی شدن جوجه‌ها در شهریور از این منطقه خارج می‌شوند.

درویشی عنوان کرد: جزیره نخیلو یکی از مهم‌ترین کانون‌های زادآوری و تابستان گذرانی چند گونه مهم از پرستوهای دریایی در خلیج فارس به شمار می‌رود و آماربرداری از پرندگان با استفاده از روش‌های معمول بین‌المللی و بسته به شرایط رفتاری و زیستگاهی هریک از گونه‌ها و با پلاک‌گذاری و تعمیم آن به کل جمعیت گونه مورد نظر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به کمبود زیستگاه بهینه برای این پرندگان، همپوشانی محل لانه گزینی بیشتر آنها را از شاخص‌های کنونی جزیره نخیلو دانست و گفت: این امر شرایط زیستی این جزیره را بسیار حساس کرده و شایسته است مردم بومی و صیادان بیش از پیش همگام با اداره کل حفاظت محیط زیست در راه صیانت از این تنوع زیستی غنی استان کوشا باشند.

درویشی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس این زیستگاه باید از تردد و اقامت نابجا و انتقال گردشگر به جزیره بدون هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست جلوگیری شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر زادآوری پرندگان خلیج فارس پرندگان مهاجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر زادآوری پرندگان سازمان حفاظت محیط زیست بوشهر زادآوری پرندگان خلیج فارس پرندگان مهاجر حفاظت محیط زیست اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد: ۱۵۰ مترمربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی ب اپیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چالوس و دستور مقام قضایی و با همکاری ماموران نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران یک واحد پذیرایی غیرمجاز تخریب شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • زادآوری‌های جدید در باغ وحش ارم سبز
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور