Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه11 با توجه به گرمای هوا از اقدامات در دست انجام از سوی اداره فضای سبز برای پیش گیری از تنش های دمایی و خزان زودرس درختان چنار در سطح منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ نصراله آبادیان با اشاره به اهمیت حفظ درختان به عنوان یکی از اصلی ترین منابع زیستی؛ گفت: حدود 8هزار اصله درخت چنار در معابر و بوستان های این منطقه قرار دارد که با توجه به اقلیم شهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان با بیان این که بیش از 40هزار انواع درخت در این منطقه وجود دارد؛ افزود: با توجه  به اهمیت  درختان چنار و تنش دمایی ایجاد شده و افزایش  دمای هوای شهر تهران در اواسط  فصل بهار، به منظور پیش گیری از خزان  زود رس این درختان اقداماتی از سوی مرکز تام منطقه 11 انجام شده است.

او در باره انواع روش های در دست اجرا برای حفظ سلامت و نشاط درختان چنار در بخش مرکزی شهر تهران بیان کرد: اصلاح تشتک های آبیاری به نحوی که100-80 لیتر آب گنجایش داشته باشد، خاک ورزی مستمر بستر برای خارج  شدن اتیلن و رسیدن هوا به ریشه، آبیاری های سنگین به صورت مستمر  و منظم، آبشویی های مستمر و منظم در ساعات خنک، تغذیه به صورت محلول پاشی و محلول دهی و استفاده از چسب محافظ تنه به منظور انعکاس  نور خورشید و کاهش جذب دما از جمله کارهای در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار منطقه11 درختان چنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۵۹۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس

فرماندار شهرستان سلماس با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولاچای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ذبیح‌الله کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدررفت منابع آبی شهرستان سلماس با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی محصولات کشاورزی، نخستین مرحله رهاسازی آب سد زولاچای ، یکم خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا می‌شود.

وی افزود: این امر به جهت تأمین حق‌آبه کشاورزان صورت می‌گیرد و با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری، بهترین استفاده را در کشت جو، گندم و دانه‌های روغنی دارد.

فرماندار شهرستان سلماس در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، گفت: ۲۶ میلیون متر مکعب آب برای آبیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته شده است.

کاظمی تصریح کرد: این میزان آب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠ درصد افزایش دارد.

وی یادآور شد: آب حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی این شهرستان از سدهای زولا و دریک تأمین می‌شوند.

کد خبر 748699

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور چیست؟
  • تصاویر قطع ۴۰ اصله درخت در کجور آرشیوی است