Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از سمنان، دکتر گلرو در این نشست خبری اظهار کرد: سمنان در زمره معدود استان‌هایی است که صاحب پارک اقتصاد دیجیتال خواهد شد و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با ICT می‌توانند در این مرکز مستقر شوند و مسیر رشد را به طور جدی دنبال کنند.


وی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان پیش از این از نظر تعداد دانشجو و رشته و نیز ساختمان، رو به افول بود؛با مذاکرات صورت‌گرفته سهمیه جذب دانشجو به ۶۰۰ نفر رسیده و در تلاشیم تا تعداد رشته‌های دانشگاه را به ۸ رشته برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواستی نیز برای اختصاص ۵۰ میلیارد برای احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در زمینی ۶۰ هکتاری به رئیس‌جمهور ارائه کرده‌ایم.


گلرو خاطر نشان کرد: از ادغام ردیف بودجه دانشگاه فرزانگان در دانشگاه سمنان جلوگیری کردیم و رایزنی‌هایی برای حفظ استقلال دانشگاه تک‌جنسیتی فرزانگان با مقامات ذی‌ربط در شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت دادیم که وعده‌هایی مبنی بر استثناء شدن این دانشگاه از دانشگاه‌های در دست ادغام، داده شده است. در تلاشیم تا احداث ساختمان دانشگاه فرزانگان نیز کلید بخورد.

وی افزود: بعضی از مشکلات صنعت در استان ریشه‌دار است؛ اما به دولت آینده امیدواریم.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از اخذ مجوز مرز هوایی، در تلاشیم تا پروازهای داخلی و خارجی را در فرودگاه سمنان برقرار کنیم و امیدواریم امکان پرواز به سوریه یا عراق فراهم شود.

گلرو تصریح کرد: در دوره جدید وزارت خارجه می‌کوشیم تا دفتر نمایندگی وزارت در استان مستقر شود و امور بازرگانی و تجاری مابین سمنان و دیگر کشورها با سهولت بیشتری پیگیری شود.

وی افزود: در تلاشیم تا در سال ۱۴۰۱ مطالعات خط آهن سمنان-ساری را در بودجه وارد کنیم. طرح این پروژه مربوط به چند دهه قبل است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بلوار سمنان-سرخه و جاده سمنان-دیان-معلمان و طرح فاضلاب درجزین با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت‌گرفته بیمارستان مهدی‌شهر در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته و احتمالا با حضور وزیر بهداشت طی هفته‌های آتی افتتاح می‌شود.

گلرو گفت: امروز، همه اعضای شوراهای شهر و روستا در حوزه انتخابیه باید به دور از منازعات سیاسی، در کنار یکدیگر، حوزه انتخابیه را به سمت پیشرفت سوق دهند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری پروژه انتقال آب دریای خزر مهم‌ترین اقدام ما در دولت آینده خواهد بود.

وی درباره سهم‌خواهان از دولت آیت‌الله رئیسی گفت: آیت‌الله رئیسی تکلیف را درباره سهم‌خواهان روشن کرده‌اند و تصریح داشتند که حزبی و جناحی رفتار نخواهند کرد؛ بنابراین سهم‌خواهان در این تلاطم‌ها به اهداف خود نخواهند رسید

گلرو افزود: کوشش دولت آیت‌الله رئیسی بر این خواهد بود که افراد پاک‌‌دست در مسئولیت‌ها قرار بگیرند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شان مجلس نظارت است؛ ما به دقت شرایط را تحت رصد داریم و افراد مساله‌دارِ طالبِ جاه و مقامِ دارای سوابق اجرایی شبهه‌ناک غربال خواهند شد. افرادِ صالحی که پشت دروازه‌های مدیریت مانده‌اند و جوانان نخبه، در انتصابات دولت آیت‌الله رئیسی مورد توجه ویژه خواهند بود. برخی از هم‌اکنون به دنبال سهم‌خواهی هستند؛ به عنوان نماینده مردم اجازه سهم‌خواهی به افراد نخواهیم داد. اگرچه مجموعه‌های ستادی در انتخابات فعالیت‌هایی داشته‌اند اما باید توجه داشت که انتخابات مردمی بوده است. رویکرد من فسادستیزی است و بر سر منافع مردم با احدی معامله نمی‌کنم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: عباس گلرو سید ابراهیم رئیسی نشست خبری انتقال آب دریای خزر پارک اقتصاد دیجیتال مبارزه با فساد استان سمنان مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نماینده مردم سمنان آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در نشست خبری سالانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه در چند ماه اخیر موضوع واگذاری سهام بعضی کسب‌وکارهای مطرح حوزه اقتصاد دیجیتال مطرح شده است و این مساله تصوری مبنی بر این که فشار بیرونی برای واگذاری سهام استارتاپ‌های بزرگ وجود دارد، ایجاد کرده است، گفت: پیش از این، یک عده صحبت‌های نادرستی را بدون دلیل و مدرک درباره واگذاری بعضی کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به نیروهای انقلابی مطرح می‌کردند، این حساسیت به وجود آمده است اما در اصل چنین هدفی وجود ندارد.

دهقانی چنین واگذاری‌هایی را نشان‌دهنده بلوغ این حوزه عنوان کرد و گفت: این روند بدین معناست که کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال سرمایه‌های بزرگ از سایر شرکت‌ها جذب می‌کنند که در نهایت به بزرگ شدن جدی این کسب‌وکارها منجر می‌شود. یکی از این کسب‌وکارها با سرمایه یک واحدی وارد شده و الان سرمایه ۳۰۰ واحدی دارد. این یعنی هم فرصت رشد در این حوزه وجود داشت و هم سرمایه کلانی به این حوزه بازگشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه هدف ما حاکمیتی کردن استارتاپ‌ها نیست، گفت: سال گذشته با بعضی چالش‌ها و مشکلاتی که برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آمد چنین تصور می‌شود که اراده‌ای وجود دارد که مایل است در مدل مدیریتی کسب‌وکارهای این حوزه تغییراتی ایجاد کند. این در حالی است که هم من هم آقای زارع‌پور دفاع و حمایت همه‌جانبه از کسب‌وکارها داشتیم. سال گذشته و در جریان توقف برخی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، همان موقع به صورت محکم و متقن، بر ضرورت ادامه روند ادامه فعالیت کسب و کارهای این حوزه تاکید و بیان کردم، بستن کسب و کار به مردمی آسیب می زند که از آن استفاده می کنند، موضعی که مورد تأکید صریح ویژه شخص رییس جمهور و وزیر ارتباطات بود.

دهقانی بیان کرد: معتقدم راه کمک به فضای کسب و کارهای دیجیتال کشور، حذف و تعطیل کردن این کسب و کارها نیست. تکرار می‌کنم اگر با فضا و ساختار این شرکت‌ها مشکلی هست، نباید آن‌ها را تعطیل کرد و باید فضای رقابت سالم را تسهیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به هیچ عنوان موافق تعطیلی کسب‌وکارها نیستیم، افزود: حرف من این بود که اگر می‌خواهیم کاری در این زمینه انجام بدهیم باید این باشد که به جریان‌های اصیل و انقلابی فرصت رقابت بدهیم اما این که این کسب‌وکارها به نیروهای انقلابی و حاکمیت واگذار شود کاملا غلط است. حرف ما این است که کسب‌وکارها را نبندیم و به جای آن از جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها استفاده کنیم.

کد خبر 6090121 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • واکنش معاون علمی به واگذاری سهام برخی کسب و کارهای دیجیتال
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • پیگیری پروژه‌های مهم اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • کارگران موتور محرک چرخه اقتصاد کشور هستند