Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران شامگاه در برنامه «بدون تعارف» شبکه دوم سیما حاضر شد و اظهار داشت: من زندگی ام را مدیون امام رضا(ع) هستم و در دوران مسئولیت های مختلف ارتباطم را با امام رضا(ع) در همه شئون زندگی‌ام سازنده می‌دانم.

رئیسی با اشاره به دوران کودکی و تحصیل خود گفت: پدرم در کسوت طلبگی و خدمت به دین بودند که وقتی من پنج ساله بودم مرحوم شدند و دوران نوجوانی و جوانی چون پدر نداشتیم زندگی خاصی داشتیم ولی دوران طلبگی اساتید ما فضای روحانی و معنوی داشتند و جبران برخی از کمبودهای اقتصادی را صفای طلبگی جبران می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی گفت: سه ماه تعطیلی و برخی ایام دیگر کار می‌کردم و در کنار طلبگی و چه در دوران مدرسه ابتدایی هیچ زمانی یادم نمی‌آمد که در دوران نوجوانی همراه درس بدون کار باشم.

وی با بیان اینکه در دوران تحول آستان قدس مفهومی را مطرح کردم که توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم بود با نگاه به اینکه نیازمندانی اطراف حضرت رضا هستند و آنها در خانه حضرت رضا می آیند و گرفتاری هایی دارند و هرچه از این گرفتاری ها را به نام امام رضا حل کنیم حتما مورد رضای آن حضرت است، گفت: الان هم باید با درد مردم آشنا شد و در کنار مردم بود و بنا دارم این ارتباط با مردم را محدود نکنم.

رئیسی گفت: خواست من از دوستان حفاظت همواره این بوده که ضمن این که کارشان را انجام می‌دهند، سعی کنند ارتباط با مردم محدود نشود. چون به این ارتباط سخت نیاز دارم و برای فهم مسائل کف بازار و خیابان نیازمند ارتباط هستم و این ارتباط را برای خیلی از مدیران ضروری می‌دانم و اینکه غیر از این عمل کنم با روحیه من نمی سازد.

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر اینکه بیش از همه چیز اشتغال، کنترل کرونا و مسکن ذهنم را مشغول کرده است، گفت: ساز و کارهای نظام اداری سالم از دغدغه های جدی من است.

وی افزود: حل برخی از اقدامات حتماً زمان می‌برد و من و همکارانم شبانه روز تلاش خود را خواهیم کرد تا زمینه رفع مشکل بیکاری را فراهم کنیم یا اینکه مسکن را کلید بزنیم ولی زمان می برد، امیدواریم این زمان مثل برخی زمان ها که مردم را ناامید می کند نباشد بلکه بسیار زودتر از آنچه فکر می کنیم به نتیجه برسد و این تصور هم بیجا نیست چون وقتی انسان انگیزه و برنامه و نیروی کارآمد جوان داشته باشد انجام این کارها سخت نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درمورد دیدارهای اخیرش با مسئولین مختلف کشور، تصریح کرد: مسئولین مختلف درخواست ملاقات دارند ولی سعی می کنم ملاقات هایم صرف ملاقات تبریک نباشد. چون از آن چیزی برای مردم در نمی آید و باید از نشستمان با هرکسی ثمره برای برای دولت آینده باشد. لذا من ملاقات‌هایم را به نشست کاری تبدیل کرده ام.

رئیسی تاکید کرد: اگر آقایان پیش من می آیند یا من خدمتشان می رسم بحث در این مورد می کنیم که چگونه باهم همکاری کنیم و تقریباً بدون استثنا ملاقات‌ها به همکاری کاری تبدیل شده است تا از آن یک همکاری فی مابین به وجود بیاید. یا اینکه آقایان وزرا اگر دیداری دارند گزارشی از عملکرد و پیشنهاد بدهند که در مجموعه شان چه کاری باید انجام شود و چه کارهایی قصد داشتند انجام دهند ولی موفق نشده اند و چرا موفق نشده اند.

وی با بیان اینکه گمانه‌زنی‌های رسانه ای درمورد اعضای کابینه دقیق نیست، تصریح کرد: دوستان به خودشان زحمت ندهند و اگر پیشنهادی دارند ما را مطلع کنند. ما سامانه ای ایجاد می کنیم که صاحب‌نظران و دغدغه‌مندان پیشنهاد خود را بدهند ولی گمانه‌زنی‌ها ممکن است مشکل ایجاد کند.

رئیسی در پاسخ به سوالی درمورد همکاری با اعضای دولت فعلی گفت: بنا را گذاشته ایم که با همه عزیزانی که در جای جای دولت مشغول به کار هستند به شرط توجه به دغدغه‌های دولت همکار دولت باشند، شرط همکاری با دولت قبول داشتن من نیست و هر کسی که کرامت مردم را حفظ کند و گره گشایی از کار مردم کند می تواند همکار دولت باشد. عمیقاً به شایسته‌سالاری معتقدم و اینکه طرف در کدام جناح و سلیقه هست مورد توجه ما نخواهد بود. کارآمدی و فسادستیزی و روحیه انقلابی و مردمی بودن شرایط همکاری با ما است.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه بستگان و نزدیکان من الان هم که در دستگاه قضایی هستم به هیچ عنوان در کارم دخالت نمی کنند و ارتباط مردم با من، از طریق اقوام و خویشان نیست بلکه از طریق سامانه هایی هست که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا حرفشان را با من بزنند، گفت: نشست هایی چون نشست های دانشجویی را در دولت باید ادامه دهیم چون ما باید در جریان دیدگاه های مردم قرار بگیریم.

وی گفت: اگر توصیه به حق باشد توجه می‌کنم ولی اگر کسی بخواهد حقی را ناحق یا ناحقی را حق کند و ظلم و پارتی بازی کند و روابط ناسالم برقرار کند و دنبال رانت باشد باید جلویش گرفته شود و باید همه دولت روی هر رابطه ناسالم حساس باشد.

رئیسی تصریح کرد: در همه سطوح به همه همکارانم خواهم گفت که شرط همکاری کار است.

وی با اشاره به خاطره آخرین تشرف سردار سلیمانی به مشهد مقدس گفت: حاج قاسم هر وقت مشهد مشرف می‌شد خدمتشان می‌رسیدم و در مورد مسائل مختلف صحبت می کردیم. یک بار مشرف شدند و ما دوست داشتیم در مراسم غبارروبی باشد و من از شبکه‌های ضریح دیدم که حاج قاسم گریه می کند و حال خاصی دارد و من به دوستان گفتم که ایشان به داخل بیاید هرچند این کار در مشهد مرسوم نبود و حس من این بود که نقش ایشان در دفاع از حرم اهل بیت بسیار برجسته بوده و ایشان خادم برجسته حضرت است.

وی در پاسخ به سوالی درمورد سرنوشت سند تحول قضایی پس از واگذاری این مسئولیت بیان داشت: سند تحول قوه قضائیه متکی به من نیست و این ریل گذاری بعد از من ادامه می باید هرچند باید این سند در حال ارتقا باشد.

رئیسی درباره بدون تعارف ترین صحبت خود تصریح کرد: مردم بدانند ما به لطف خداوند اراده کردیم مشکلاتی که مردم با آن درگیرند را حل کنیم اما باید به دولت کمک کنند و انشاءالله در جهت شکل گرفتن ایران قوی همه دست به دست هم دهیم.

رئیس جمهور منتخب همچنین به ضرورت نقدپذیری اشاره کرده و اظهار داشت: اگر دولت نقد را نپذیرد، به خودش و مردم جفا کرده است. ولی انتقاد باید منصفانه و همراه با انصاف و اطلاع باشد. نقدپذیری جزو برنامه های دولت مردمی خواهد بود.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: رئیس جمهور منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۱۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

کد خبر 6091434 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد