Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@04:46:07 GMT

رایزنی اردوغان و الحریری در ترکیه

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۳۴۶۰

رایزنی اردوغان و الحریری در ترکیه

سعد الحریری مامور تشکیل کابینه لبنان شنبه شب در ترکیه با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش برنا؛ از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این دیدار در کاخ "وحید الدین" در استانبول برگزار شده است.

آخرین اوضاع لبنان و منطقه و روابط دو جانبه محور دیدار اردوغان والحریری بوده است.

بیانیه‌ای در رابطه با این دیدار از سوی دو طرف صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند هدف از این سفر اعلام نشده است، اما بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که سفر وی به استانبول برای رایزنی با مقامات ترکیه به منظور تشکیل کابینه لبنان صورت گرفته است.

تحرکات الحریری به کشورهای مختلف اسلامی افزایش یافته است، وی ۳۰ خردادماه نیز برای رایزنی با مقامات امارات راهی ابوظبی شده بود.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که الحریری سه هفته پیش، پس از اقامت طولانی در امارات به لبنان برگشته بود، در آن زمان نیز حضور طولانی مدت وی در امارات این شایعه را ایجاد کرد که او در ابوظبی در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

حدود هفت ماه است که سعد حریری از سوی پارلمان این کشور مکلف به تشکیل کابینه لبنان شده ولی وی تاکنون در این امر موفق نبوده است.

این ناتوانی موجب شده تا خسارت‌های این کشور دوچندان شده و باعث شود میشل عون رئیس جمهوری لبنان در اواخر اردیبهشت ماه طی نامه‌ای به پارلمان این کشور اعلام کند که عدم تشکیل دولت جدید در چند ماه گذشته ثابت کرد که سعد الحریری از تحقق این مهم عاجز است.

عون در این نامه همچنین بیان کرد که «عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مشکلات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف (حریری) به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راهکارهای حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است».

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: لبنان ترکیه سعد حریری دولت مشکلات اقتصادی و اجتماعی ترکیه سعد حریری لبنان اردوغان تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد