Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار هرمزگان از پرداخت تسهیلات حمایت از طرح‌های کوچک و متوسط اشتغال‌زا و مشاغل خرد و خانگی از محل تبصره 18 قانون بودجه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در نشست مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با اشاره به تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 ، عنوان کرد: از این محل 40 هزار میلیارد تومان منابع دولتی که بخشی از آن از صندوق توسعه ملی است، برای پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ابلاغی به استان ها، سهمیه ای برای بخش های کشاورزی، گردشگری، مسکن، حمل و نقل، صنعت و معدن تعیین شده است و دستگاه‌های مسئول در استان، باید برنامه‌های استان را به کمیته کشوری در این خصوص ارائه کنند تا مصوب و ابلاغ شود.   استاندار هرمزگان افزود: این منابع که تسهیلات با یارانه دولتی محسوب می‌شود، برای حمایت از فعالیت‌های سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط و اشتغال خرد و خانگی پرداخت می‌شود و استفاده از این منابع، ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال است.   همتی تصریح: افرادی که طرح و برنامه اشتغال‌زایی دارند، از این محل با پرداخت تسهیلات، مورد حمایت قرار می‌گیرند و سازوکار این امر در استان تعیین و پس از بررسی و تصویب پرونده‌ها در کمیته مربوطه، طرح های مصوب جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.   وی با اشاره به بررسی طرح بزرگ گردشگری دریایی و ساحلی، کشاورزی، شیلاتی و حمل و نقل در بنادر چیروئیه و کلات در غرب شهرستان بندرلنگه، گفت: این سرمایه‌گذاری بزرگ پنج هزار میلیارد تومانی توسط یک گروه توانمند صورت می‌گیرد که  هم زمینه استفاده مناسب اسکله‌های این بنادر در زمینه شیلاتی را ایجاد می‌کند و هم تجهیزات و امکانات رفاهی توسط گروه سرمایه‌گذار ایجاد می‌شود.   استاندار هرمزگان با تاکید بر تسریع در فرآیند اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: این طرح به دستگاه‌های مسئول ارجاع شد تا بررسی و صدور مجوزهای لازم صورت گیرد و در کارگروه تخصصی نیز چند منظوره شدن اسکله این بنادر پیگیری می‌شود تا هم خدمات خوبی به صیادان ارائه و هم با رونق گردشگری، اشتغال ایجاد شود و بوم گردی ها نیز توسعه یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری تسهیلات مشاغل سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی استان با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: لازم است نظارت‌ها در استان بیشتر می‌شود تا از پول پاشی جلوگیری شود، تسهیلات در جای واقعی خود هزینه شود و اگر انحرافاتی بود حتماً برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی پارسال بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به هزار و ۸۰۸ نفر در سطح استان پرداخت شده است، افزود: بیش از شش هزار و ۲۰۰ مجوز رایگان مشاغل خانگی صادر شد و به همین خاطر امسال حتماً به دنبال ایجاد بازارچه مشاغل خانگی هستیم تا افراد که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات دارند، مشکلشان مرتفع شود.

مولوی اضافه کرد: به افرادی که در بازارچه شرکت می‌کنند، تسهیلات تعلق می‌گیرد تا بخش اعظم از تأمین منابع مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ کار و کارفرمایی در سطح استان، یادآور شد: حتماً در حوزه ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌تواند این گام اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

مولوی از راه اندازی شورای عالی بخش تعاون در سطح استان در سال ۱۴۰۳ خبر داد و بیان داشت: از طریق شورای عالی بخش تعاون می‌توان بخش تعاون در سطح کل استان ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه تعاون دومین بخش اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: با ایجاد تعاون می‌توان مشارکت مردم را فضای اقتصادی فراهم کنیم و درآمد در سطح استان از طریق بخش تعاون به سمت طرح‌های اشتغال زا هدایت شود.

مولوی ادامه داد: راه اندازی شرکت تعاونی دانش بنیان‌های جدید و شرکت‌های تعاونی که اقشار ضعیف جامعه از طریق آن بتواند به درآمد برسند، در سال ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال