Web Analytics Made Easy - Statcounter

با انتشار بخش‌‌هایی از هزینه‌های سرسام آور دفتر نخست وزیری اسرائیل در زمان حکومت بنیامین نتانیاهو، او را که در حال حاضر رهبر مخالفان است، در آستانه ورود به گردونه رسوایی جدیدی قرار داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم پایگاه اطلاع رسانی یا نت در گزارش‌‌هایی از ابعاد این ریخت وپاش‌ها (مشکوک) پرده برداشت و خبر داد بین سال‌های 2017 تا 2020، بیش از 3 میلیارد شیکل به شرکت‌های خدماتی همکار با دفتر نخست وزیری پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پایگاه عبری زبان در گزارشی که در دو قسمت منتشر شد بخش‌‌هایی از این رسوایی را منتشر کرد و خبر داد دفتر نخست وزیری اسرائیل برای آیین گرامی‌داشت سالگرد ترور رحبعام زئیفی (وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی که به دست شاخه نظامی‌جبهه خلق برای آزادی فلسطین به هلاکت رسید) 26 میلیون شیکل فاکتور کرده است، این برنامه بدون هیچ مناقصه‌ای به طرف‌های خاص در چند دانشگاه سپرده شده بود، ما از میزان پرداختی اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

یانت برای مقایسه این رقم نجومی‌به آیین‌های گرامی‌داشت چند شخصیت بارز دیگر اسرائیل استناد کرده و می نویسد، برای مقایسه به طور مثال باید به بودجه مرکز پرز اشاره کرد که صرفا 100 هزار شیکل است، در حالی که برای آئین گرامی‌داشت لیوی اشکول نخست وزیر اسبق اسرائیل 50 هزار شیکل بودجه اختصاص داده شد و با این وجود در این آئین جوایزی نیز برای بهترین پژوهش‌های دانشگاهی اهدا گردید.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، در این میان گاندی گوی سبقت را از تمامی‌ شخصیت‌های اسرائیلی از جمله هرتزل هم ربوده است.

سپتامبر 2019 بودکه بودجه 23 و نیم میلیون شیکلی برای شورای شهرک‌های مهاجر پذیر سامره (بخشی از کرانه باختری ـ ارتفاعات شمال نابلس) جهت انجام پروژه یادواره گاندی در سپتامبر 2022 به تصویب رسید، اما آنچه که انجام گرفت حواله بخش کوچکی از این بودجه اختصاص یافته که دقیقا 277 هزار شیکل به این شورا است همچنین قرار شد 600 هزار شیکل دیگر نیز به این شورا کمک شود و کسی از بقیه این مبلغ اطلاعی ندارد.

بقیه این مبلغ که رقمی‌ میلیونی است در کجا هزینه شد؟ هیچ کس نمی‌داند.

در پروژه دیگری در کرانه باختری، دفتر نخست وزیری بودجه‌ای را برای یک پروژه فرهنگی، آموزشی، سیاحتی در این منطقه به نام رحبعام زئیفی به تصویب رساند چند وزارتخانه هم مامور پیگیری آن شدند، دفتر نخست وزیری هم بودجه سالانه 3.5 میلیون شیکلی را برای 5 سال برای این کار اختصاص داد که به جز بودجه اصلی تاسیس آن است، ارزیابی‌های وزارت دارایی هزینه این پروژه را 43 میلیون شیکل اعلام کرد.

چهار سال از آغاز به کار این پروژه می‌گذرد، اما تنها بخش کوچکی از بودجه آن تحویل داده شده است و در آنجا کسی هم خبری از این پروژه فرهنگی، آموزشی گردشگری ندارد.

به نوشته یا نت، برای اطمینان از اطلاعات موجود در دفتر نخست وزیری با دفتر شورای شهرک‌های سامره تماس گرفتیم، از آن طرف خط فردی جواب داد، این خبر کجا منتشر شده است ؟ شما این خبر را کجا خوانده‌اید؟ ما چنین پروژه‌ای نداریم، فکر نمی‌کنم هیچ پروژه‌ای در این زمینه در دست اجرا داشته باشیم، در ثانی من تاکنون نشنیده‌ام که پروژه مرکز رحبعام زئیفی در منطقه ما وجود داشته باشد.

یانت در ادامه می‌نویسد بعد از آن ما به سراغ مسئولین شورا هم رفتیم اما آنها هم از این پروژه اظهار بی‌اطلاعی کردند.

جالب اینجاست رئیس شورای سامره یوسی داگان عضو برجسته شورای مرکزی حزب لیکود است که نفوذ زیادی  بر وزرای لیکود واعضای کنست داشت!!!

از دیگر پرونده‌های مالی که یانت به آن دسترسی پیدا کرده و از نگاهش غیر قابل تفسیر است ، اختصاص 7 میلیون شیکل برای خدمات پارکینگ‌ و توقف گاه‌های دفتر نخست وزیر است.

دفتر نخست وزیری دوره نتانیاهو بین سال‌های 2017 تا 2020 این مبلغ را برای هزینه خدمات پارک خودروهای نخست وزیری پرداخت کرده است.

به نوشته این رسانه این رقم هم در مقایسه با قرارداد خدمات پارکینگ‌های مشابه که در تقریبا همان سطح از اهمیت قرار دارند رقمی ‌نجومی‌ محسوب می‌شود.

به طور مثال براساس قرارداد منعقد شده یک شرکت خدمات پارکینگ به نام سانترال پارک با دفتر وزیر اطلاعات اسرائیل در تل‌آویو، این رقم 12 هزار شیکل است بعد از آن هم رقم قرارداد به 50 هزار شیکل افزایش پیدا کرده است.

در رابطه با قرارداد خدمات پارکینگ وزارت انرژی هم این رقم 266 هزار شیکل است تا این رقم در مورد هزینه خدمات پارکینگ دفتر نخست وزیری باور پذیر نباشد، این در حالی است که اگر بخواهیم خدمات پارکینگ دفتر نخست وزیری در فرودگاه بن گوریون، تل‌آویو، قدس، ناصره و هرتزیلیا را هم به آن بیافزاییم این رقم بسیار بالاتر خواهد شد.

تحقیقات این رسانه عبری زبان نشان داده است تقریبا هیچ یک از 900 کارمند دفتر نخست وزیری اسرائیل از این خدمات پارکینگ استفاده نکرده‌اند.

در کنار آن دفتر نخست وزیری اسرائیل برای سالن ورزش 50 نفر از کارمندان خود فاکتوری یک میلیون شیکلی صادر کرده است اما هنوز مشخص نیست چه افرادی از این سالن‌ها استفاده کرده‌اند! در حالی که گفته می‌شود 4 و نیم میلیون شیکل هم در سال 2017 صرف خدمات هتلینگ برای کارمندان دفتر نخست وزیری شده است که آن هم هیچ ردی از افرادی که از آن بهره برده‌اند، به دست نیامده است.

به گفته صاحبنظران در سایه دستیابی رسانه‌ها به این اطلاعات احتمال اضافه شدن رسوایی دیگری به رسوایی‌های بنیامین نتانیاهو و حتی تشکیل پرونده جدیدی برای وی در دادگاه وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد دفتر نخست وزیری اسرائیل دفتر نخست وزیر خدمات پارکینگ میلیون شیکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۶۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • تظاهرات شهرک‌نشینان برای کناره‌گیری نتانیاهو
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟