Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائد رحمت با اشاره به کشت بی رویه برنج در استان، گفت: خشکسالی و برداشت‌های غیرمجاز از رودخانه‌ها، حیات آبزیان را تهدید می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نبی اله قائدرحمت در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: با توجه به کمبود بارش‌ها، خشکسالی و همچنین برداشت های غیر مجاز، وضعیت تالابها و رودخانه ها خوب نیست چرا که در صورت ادامه روند برداشت ها خشک شدن رودخانه ها و تلفات آبزیان را به دنبال دارد البته تاکنون هیچگونه تلفاتی در راستای کاهش سطح آب رودخانه ها و تالابها گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان سطح آب در همه تالابها و رودخانه های استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته و احتمال خشک شدن برخی از رودخانه ها نیز وجود دارد.

معاون فنی محیط زیست لرستان تصریح کرد: برداشت آب از رودخانه تیره و کشکان برای آبیاری مزارع برنج بسیار زیاد بوده که ضروری است کشاورزان با توجه به شرایط کم آبی به الگوی کشت توجه ویژه ای داشته باشند و به کشت هایی که در برابر کم آبی مقاوم هستند، بپردازند.

قائدرحمت عنوان کرد: از سطح آب رودخانه ها، هم برداشت مجاز و هم غیر مجاز وجود دارد که در این راستا بررسی و گشت هایی در همه شهرهای استان صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت از هدایت سیلاب امروز به مسیر چنداب که در پی بارش‌های رگباری شکل گرفته بود، خبر داد. - اخبار استانها -

ابوالفضل نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پاکدشت، با اشاره به بارش‌های رگباری صبح امروز، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی این آمادگی در مدیریت بحران فرمانداری برای پیگیری و پیشگیری از مسائل مختلف بحرانی وجود داشت.

وی افزود: با توجه به مسیر چنداب و همسایگی این مسیر در سمنان احتمال ریزش و سیلابی شدن این مسیل وجود داشت.

مسئول مدیریت بحران فرمانداری پاکدشت در ادامه عنوان کرد: با توجه به شناخت مسیر حرکتی سیلاب مسیرهای منتهی به محور امام رضا(ع) و اراضی کشاورزی ایمن‌سازی شد و سیلاب در مسیر چنداب در مسیل رودخانه خود هدایت شد.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: در 3 روستای قرمزتپه، عبدل‌آباد و حمامک پارچین تعدادی از اراضی کشاورزی آسیب دید که در حال پیگیری آن هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر به هم پیوستن رودخانه سزار با رود گهر + فیلم | تفاوت رنگ آب ۲ رود را ببینید
  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • کارفرمایان استخدام کننده افغانستانی‌ها بخوانند/ جریمه به‌کارگیری اتباع غیر مجاز چند؟
  • صنعت مازندران نیم مرده است/حرائم بلای جان سوادکوه
  • جریمه به‌کارگیری اتباع غیر مجاز چند؟
  • دو بنای غیر مجاز در بهشهر قلع و قمع شد
  • سیلاب پاکدشت در مسیل رودخانه هدایت شد
  • هدایت سالانه ۴ میلیون مترمکعب آب به سفره های زیرزمینی اشتهارد
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر