Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شهردار منطقه 16 اظهار داشت: یکی از برنامه های تشویقی برای تحویل پسماند خشک همین راه اندازی غرفه های پسماند  و ورزش در سطح منطقه می باشد، مرکزی که پسماند خشک را تحویل می گیرد و به جای آن لوازم ورزشی در اختیار شهروندان قرار می دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا از تهران، پیمان پورنصر دراین خصوص اظهار کرد: نخستین غرفه پسماند و ورزش در منطقه جنب فرهنگسرای بهمن و زمین چمن و مجموعه های ورزشی با حضور علیپور مدیر کل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ، مدیران شهری و جمعی از پیشکسوتان عرصه ورزش از جمله ( جواد زرینچه، مرتضی فنونی زاده، مجتبی محرمی، ایرج سائلی، نیلوفر اردلان، مجید اکبر زاده و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ) که از قهرمانان ملی هستند افتتاح شد.
شهردار منطقه 16 ادامه داد: غرفه‌های بازیافت، شنبه‌های بدون پسماند، خودروهای ملودی‌دار بازیافت و حالا غرفه پسماند و ورزش همگی یک هدف آن هم جداسازی پسماند خشک از زباله‌های تر را دنبال می کنند، طرح کاپ از سال گذشته آغاز شده و منطقه 16 به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز نمود، الحمدالله در این  زمینه اتفاقات خوبی در محلات نه گانه رقم خورده و مناطق دیگر برای تشویق شهروندان از غرفه های گلماند و کتابماند و ... استفاده کردند، از آنجایی که منطقه 16 از قطب های ورزشی شهر تهران بلکه کشور است و ورزشکاران بسیاری در این منطقه بزرگ شدند و الگوی جوانان و نوجوانان هستند، با افتتاح این غرفه با حضور ورزشکاران درصدد هستیم با الگوسازی و فرهنگسازی از این فرصت برای تحقق این مهم قدم برداریم.
وی در پایان خاطر نشان شد: این کار آثار مثبتی در حوزه فرهنگی به همراه  دارد، فرهنگسازی در این زمینه در منطقه در اولویت قرار دارد ، این غرفه با متراژ قابل توجه با هدف جلب مشارکت شهروندان در بازیافت پسماندها، راه اندازی شده که فضای مناسب برای دریافت پسماند خشک و قفسه هایی چیدمان شده از وسایل ورزشی اعم از توپ بسکتبال، توپ والیبال، توپ فوتبال، دارت، لباس ورزشی و ...دارد.
علیپور مدیر کل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز با اشاره به کاهش پسماند که مهمترین هدف طرح کاپ می باشد گفت: گام اول طرح کاپ تلاش برای جداسازی زباله از مبدأ با قرار دادن مخازن در مکان های مورد نظر مثل مجتمع های مسکونی شهرک دخانیات و ... انجام شد، گام دوم این طرح های تشویقی است که در مناطق به صورت مختلف اجرا می شود، در این منطقه در قبال دریافت پسماند خشک شهروندان اقلام ورزشی تحویل می گیرند.
جواد زرینچه از پیشکسوتان باشگاه بزرگ استقلال با استقبال از این طرح گفت: این کار یک کار خوب مردمی با مشارکت شهروندان است، خانواده ها تشویق به ورزش می شوند، برای بانوان و آقایانی که سن بالا دارند و مشکلات حرکتی دارند و توانایی خرید وسایل ورزشی را ندارند، اجرای این طرح برایشان نشاط و سلامتی همراه دارد.
نیلوفر اردلان پیشکسوت فوتسال بانوان نیز ضمن عرض تبریک برای افتتاح این غرفه خاطر نشان کرد: این طرح علاوه بر جداسازی زباله از مبدأ و تشویق شهروندان به این امر مهم، برای کودکان و نوجوانان ورزشکار این منطقه نیز بسیار مفید است تا با اهداء پسماند خشک وسایل ورزشی تحویل بگیرند.
به گزارش آریا، پوسترهای آموزشی ویژه با مضامین استفاده از پسماند، منطقه ای بی زباله، اهمیت آشنایی با بازیافت و مشارکت برای حفظ محیط زیست و فواید عدم استفاده از نایلون و پلاستیک در مصارف روزمره و ... در محلات نه گانه و فضای مجازی نواحی 6 گانه پخش شده است.
انتهای پیام/ح.ابویسانی



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افتتاح نخستین غرفه ورزش پسماند منطقه 16 شهرداری تهران پسماند خشک منطقه 16

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی محلی به همت دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان‌شمالی، شهرداری بجنورد و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی بجنورد در محوطه باز دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد.

وی بیان کرد: اسفند سال گذشته برای برگزاری این جشنواره جلسات متعدی با ارگان‌هایی همچون شهرداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی استان برگزار شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های لازم این جشنواره را در روز معلم در دانشگاه برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تصریح کرد: طناب‌کشی، دوزپا، دارت، لی لی و هفت سنگ از جمله رشته‌های ورزشی بودند که دانشجویان و دانش‌آموزان زیادی بالغ بر دو هزار نفر برحسب علاقه‌مندی خود در این رشته‌ها شرکت کردند که پس از داوری مسابقات توسط مسئولان حوزه تربیت‌بدنی دانشگاه به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد.

عبدی با اشاره به برنامه‌های متعدد این جشنواره افزود: این جشنواره با استقبال بسیار خوب دانشجویان و دانش آموزان همراه بود و کانون‌های فعال دانشگاه نیز از جمله کانون دست آرا حضور پررنگی در این جشنواره داشتند.

وی ضمن بیان فعالیت‌های کانون دست آرا گفت: به همت دانشجویان فعال در کانون دست آرا دانشگاه آزاد بجنورد، در بازارچه فروش، دست ساز‌های دانشجویی نیز به عرض نمایش گذاشته شد که با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان همراه بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این جشنواره برپایی سیاه چادر‌های عشایری بود که با پخت غذا‌های محلی، فروش محصولات لبنی محلی همراه بود.

عبدی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار به صورت دانشگاهی در سطح استان برگزار شده، افزود: جشنواره‌های اینچنینی به صورت جداگانه در استان‌ها توسط ارگان‌های متولی مختلفی برگزار می‌شود، اما این جشنواره با توجه به ماهیت فرهنگی و ورزشی که داشت برای نخستین بار در سطح استان و در سطح کشور در واحد دانشگاهی بجنورد برگزار شد.

وی ضمن قدردانی از حوزه تربیت‌بدنی واحد بجنورد و بخش فرهنگی و کانون‌های دانشجویی دانشگاه بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های لازم به دنبال این فرصت هستیم که چنین جشنواره‌هایی که موجب ایجاد شور و نشاط در بین افراد می‌شود را توسعه و گسترش دهیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح در راستای آشنایی و نزدیکی بیشتر جامعه دانشگاهی با فرهنگی بومی محلی گامی برداشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند