Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@11:16:57 GMT

مطالبه حقابه‌داران زاینده‌رود غیرعقلانی نیست

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۹۹۵۵

مطالبه حقابه‌داران زاینده‌رود غیرعقلانی نیست

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وقتی برای جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود و پاسخ به مطالبه حقابه‌داران اصفهان سخن گفته شود، آن را غیرعقلانی می‌دانند؛ اگر این مطالبه مردم غیرعقلانی است، آیا برداشت‌های بالادست عقلانی است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی امروز_ یکشنبه ششم تیرماه_ در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از حضور ارزشمند شهروندان مسئول اصفهان در عرصه انتخابات ۱۴۰۰، تلاش مجدانه فرمانداری و سایر دستگاه‌های مربوط برای اجرای کم‌نظیر فرایند انتخابات و تبریک به افراد منتخب شورای ششم، اظهار کرد: اعتماد افتخارآفرین بخشی از شهروندان اصفهان به‌ویژه ساکنان مناطق کمتر برخوردار به بنده باعث افتخار بوده و امیدوارم با وظیفه شناسی خود بتوانم این اقدام را پاس بدارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اصفهان شهر زیبای خدا رفته رفته به شهر دردها تبدیل شده و مردم این شهر در برابر این دردها صبوری می‌کنند اما مسئولانی وجود دارند که نسبت به رفع آن بی‌تفاوت و بی‌تدبیر هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درد خشکی زاینده رود قرار است چه زمانی پایان یافته و مشکلات آن حل شود؟ باید تناقض‌گویی آشکار مسئولان حوضه آبریز زاینده‌رود پایان یافته و به گفتار صادقانه‌ای در برابر مردم برسند.

وی ادامه داد: آب زاینده‌رود برای کشاورزی در مناطق بالادست رودخانه و تأمین آب شهرها و استان‌های دیگر پمپاژ می‌شود اما وقتی برای جاری شدن آب در بستر زاینده‌رود و پاسخ به مطالبه حقابه‌داران اصفهان سخن گفته شود، آن را غیرعقلانی می‌دانند؛ اگر این مطالبه مردم غیرعقلانی است، آیا برداشت‌های بالادست عقلانی است؟

محمدی با اشاره به مطالعات مربوط به آلودگی هوای اصفهان، اظهار کرد: چه زمانی قرار است حوزه برنامه‌ریزی استان از داده‌های به‌دست آمده در این مطالعات استفاده کند؟ آیا مدیریت شهری زمانی که صنایع و سایر دستگاه‌ها را در کنار خود ندارد، می‌تواند به تنهایی فعالیت کند؟ وقتی صدور مجوزها برای بعضی صنایع کوچک بدون هماهنگی مدیریت شهری ادامه پیدا کند، می‌توان با آلودگی مقابله کرد؟

وی با تاکید بر اینکه حاشیه‌نشینی اصفهان در حال گسترش است، ادامه داد: باور و اراده برای کمک به رفع حاشیه‌نشینی در اصفهان دیده نمی‌شود؛ قرار بود دستگاه‌های دیگر ورود کرده و شهرداری نیز با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های محرک توسعه همکاری کند اما دفاتر تسهیلگری در این مناطق به دلیل بی‌توجهی‌ها رو به تعطیلی هستند.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: افتخار مدیریت شهری ایجاد دفاتر تسهیلگری است اما صرفاً به‌خاطر اینکه برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر باوری وجود ندارد، این دفاتر دچار مشکلات حقوقی شده‌اند لذا از شهردار اصفهان درخواست می‌کنم هر چه سریع‌تر مشکلات این دفاتر را رفع کرده و اجازه تعطیلی سه دفتر تسهیلگری که در شرف تعطیلی هستند را ندهد.

وی با بیان اینکه پدیده کودکان کار یکی از دردهای اصفهان است، ادامه داد: شایسته است که اعضای شورای ششم برای مباحث حوزه اجتماعی همت کرده و ریل‌گذاری‌ها و کارگروه‌هایی که در دوره پنجم شکل گرفت را ادامه دهند.

محمدی با اشاره به دستور شهردار اصفهان برای تعطیلی پارک وحش صفه و تبدیل آن به نقاهتگاه پس از دو سال پیگیری کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورا، خاطرنشان کرد: این اقدام قابل تقدیر است بنابراین از هیئت رئیسه شورا می‌خواهم که در اولین جلسه تلفیق، این اقدام مطرح و بدین سبب شورای شهر از دستور شهردار حمایت کند تا پس از پایان این دوره به فراموشی سپرده نشود.

کد خبر 503463

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کوروش محمدی شورای شهر اصفهان حاشیه نشینی دفاتر تسهیلگری زاینده رود حقابه داران آلودگی هوا پارك وحش صفه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۹۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • لیست حمایتی جبهه مطالبه مردمی تبریز اعلام شد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است