Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه « الجزیره » قطر، مقامات دولت نیوزیلند افزودند که در پاسخ به حمله دو سال پیش یک فرد سفیدپوست افراطی به مسجدی در این کشور که به کشته شدن دستکم ۵۱ نفر انجامید، قانونِ سخت تری در قبال سخنرانی های نفرت پراکن اعمال خواهد کرد که مجازات های سخت تری داشته باشد. 

این جنبش توسط کمیسیون تحقیق سلطنتی از زمان حمله مارس ۲۰۱۵ به راه افتاد و پیشنهاد کرد تا تغییراتی در قانون های جرایم نفرت انگیز و سخنان نفرت بار که اقلیت مذهبی و یا دیگر اقلیت ها را هدف قرار می دهد، ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بدین ترتیب دولت جرایم جدید بیشتری را در گروه قانون سخنان نفرت بار قرار می دهد که می تواند واضح تر و کارآمدتر باشد. در این صورت فردی که تعمدا به نفرت پراکنی دست بزند و یا آن را ادامه داده و عادی جلوه دهد، از این قانون تخطی کرده و مجرم شناخته می شود. 

مجازاتی که برای این قانون شکنی در نظر گرفته خواهد شد، حداکثر ۳ سال زندان و یا ۵۰ هزار دلار نیوزیلند ( ۳۵ هزار دلار آمریکا )جریمه نقدی است. اکنون این مجازات تا ۷ هزار دلار نیوزیلند ( ۴ هزار و ۹۵۰ دلار آمریکا ) و تا سه ماه زندان است. 

برچسب‌ها اقیانوسیه حقوق شهروندی نیوزیلند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقیانوسیه حقوق شهروندی نیوزیلند اقیانوسیه حقوق شهروندی نیوزیلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

کد خبر 6089938 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • خشونت علیه زنان در خانه / زنان چه کنند؟
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • نفرت شهروندان و دانشجویان آمریکایی از اسرائیل (فیلم)