Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@23:25:14 GMT

شناسایی ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در تربت حیدریه

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۷۱۲۰۹

شناسایی ۲۰۰ انشعاب غیرمجاز در تربت حیدریه

عباسی گفت: طی ماه‌های گذشته ۲۰۰ انشعاب آب غیر مجاز در تربت حیدریه شناسایی شده که از این تعداد ۵۰ انشعاب آن متعلق به فضای سبز شهرداری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علیرضا عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تربت حیدریه اظهار کرد: شرکت آبفای تربت حیدریه نخستین شرکتی است که در سطح استان خراسان رضوی پس از یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی، نیروی انسانی خود را یکپارچه سازی کرد و ۳۰ نفر از پرسنل آبفای روستایی که در روستاها مشغول فعالیت بودند را تحت پوشش نیروی انسانی خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شرکت آبفای تربت حیدریه از شرکت های تبصره۲ خراسان رضوی به شمار می رود علاوه بر برگزاری تمام مجامع بودجه ای و عملکردی، تمام قراردادهای پیمانکاران ساماندهی و تعیین تکلیف شده و تا پایان مردادماه مطالبات نیز بروزرسانی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفای تربت حیدریه اضافه کرد: سامانه کنترل بودجه در این شرکت با محوریت مدیریت مالی راه اندازی شده و هر هزینه ای که در داخل شرکت انجام می شود حتما باید ثبت سامانه شود.

وی با بیان اینکه شرکت آبفای تربت حیدریه پایلوت پیاده سازی، نگهداری و تعمیرات استان است، افزود: بر همین اساس یک سوله ۶۰۰ متر مربع بعنوان انبار نگهداری تجهیزات و قطعات با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال ساخت داریم و علاوه بر آن سوله مدیریت بحران معین جنوب خراسان رضوی تا چند ماه آینده در این شهر راه اندازی خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه تمام مراحل تولید، انتقال، توزیع، و تصفیه و رهاسازی آب و فاضلاب در داخل شهرستان انجام می شود، افزود: مطالعات تامین آب این شهرستان در مراحل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام شده که در برنامه کوتاه مدت ما کمترین تنش آبی را در تابستان ۱۴۰۰ داریم.

وی با اشاره به اینکه آخرین مطالعات توزیع آب در این شهرستان مربوط به سال ۸۹ است، گفت: در برنامه میان مدت و بلند مدت که پیگر آن هستیم سعی شده تا تامین آب بصورت عادلانه در سطح شهرستان توزیع شود.

مراحل انعقاد قرارداد پساب فولاد رخ در حال اتمام است

مدیرعامل آبفای تربت حیدریه به ادامه رایزنی ها در خصوص رفع مشکل سرمایه گذار تصفیه خانه فاضلاب اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ سال است که پساب تصفیه خانه فاضلاب به هدر می رود و با توجه به دو پروژه اتمام طرح فاضلاب شهری و احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب، اکنون مهمترین معضل سرمایه گذار فروش پساب است که بتواند از درآمد حاصل آن پروژه های خود را پیگیری و به اتمام برساند.

عباسی خاطر نشان کرد: مراحل انعقاد قرارداد پساب با کارخانه فولاد رخ تربت حیدریه در حال اتمام است و تنها در چند بند اختلافات جزئی بین طرفین وجود دارد که با رفع آن قرارداد نهایی خواهد شد.

وی به راه اندازی سیستم تغلیظ لجن تصفیه خانه فاضلاب نیز اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه با هزینه بری ۱۵ میلیارد تومان در محل تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شده تا ضمن رفع بوی نامطبوع، حمل پسماند تصفیه خانه که بصورت کیک و برای امور کشاورزی قابل استفاده است آسان تر شود.

عباسی اظهار داشت: از مجموع ۳۳۰ کیلومتر طرح فاضلاب شهری ۳۰ کیلومتر آن در نقاط مختلف شهر تربت حیدریه توسط شرکت آبفا انجام شده و از مجموع ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده ۲۰ کیلومتر توسط شرکت سرمایه گذار طوس مسیر انجام و ۸۰ کیلومتر دیگر آن بر اساس اولویت ها در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر کارگاههای پیمانکاری در خیابان های ۱۵ خرداد، رضا شهر، قائم عجل الله و همچنین شهید چمران فعال است و با اجرای ۸۰ کیلومتر باقیمانده در نهایت فاز توسعه فاضلاب شهری به اتمام خواهد رسید.

تفویض اختیار پروزه های عمرانی به شهرستان

مدیرعامل آبفای تربت حیدریه اظهار کرد: تفویض اختیار اجرا و نظارت پروزه های عمرانی به شرکت آبفای شهرستان انجام شده و این توانایی در داخل وجود دارد تا ضمن اجرای پروژه ها نظارت و پیگیری در حوزه های مختلف انجام شود.

وی به پروژه های در دست اقدام نیز اشاره کرد و افزود: خط انتقال ۶۰۰ میلیمتری کاج درخت به تربت حیدریه به طول ۲۵۰۰ متر با هزینه بری ۱۵ میلیارد تومان از مهمترین این پروژه ها بشمار می رود که تاکنون ۱۵۰۰ متر آن با لوله های چدنی انجام و هزار متر باقیمانده نیز طی ماههای آتی به اتمام می رسد.

عباسی بیان کرد: همچنین پروزه شبکه توزیع در خیابان شهید رجایی و ابوذر غفاری در حال انجام است که با تکمیل آن مشکل فشار کم آب در این مناطق نیز برطرف می شود.

وی از پروزه خط انتقال صنوبر، برق رسانی به چاه احمد آبادخزایی در جلگه رخ بعنوان دیگر پروزه های در دست اقدام یاد کرد و افزود: بر همین اساس در سال جاری ۹ پروزه با اعتبار ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای تصویب در کمیته برنامه ریزی استانداری به فرمانداری شهرستان اعلام شده است.

شناسایی ۲۰۰ انشعاب غیر مجاز در تربت حیدریه

مدیر عامل آبفای تربت حیدریه گفت: طی ماههای گذشته ۲۰۰ انشعاب آب غیر مجاز در تربت حیدریه شناسایی شده که از این تعداد ۵۰ انشعاب آن متعلق به فضای سبز شهرداری است.

عباسی تصریح کرد: همچنین برخی دستگاههای اجرایی انشعاب غیر مجاز دارند و بنا داریم این انشعابات ساماندهی شود و چنانچه در مکانی نیازمند تامین آب هستند بصورت قانونی و مجاز و با پرداخت حق انشعاب  استفاده کنند، لذا تا پایان شهریور به آن دسته از دستگاههایی که انشعاب غیر مجاز دارند فرصت دادیم تا انشعاب غیر مجاز خود را تعیین تکلیف کنند در غیر این صورت اسامی آنان را رسانه ای خواهیم کرد.

وی به فرسودگی شبکه آبرسانی شهر تربت حیدریه نیز اشاره کرد و افزود: برای کمک به روند تسریع در اصلاح شبکه آبرسانی موضوع تبصره ۳ را در نظر داریم و امیدواریم در شورای شهر با تصویب این موضوع کمک شایانی به اصلاح شبکه آبرسانی شهر تربت حیدریه بشود.

مدیر عامل شرکت آبفای تربت حیدریه میزان تولید آب در این شهرستان را ۶۳۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: بر همین اساس ۸۰ لیتر بر ثانیه با کسری تامین آب مواجه هستیم که با ذخیره سازی و مدیریت توزیع تاکنون این موضوع مدیریت شده است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه با ۹۵ هزار اشتراک آب و همچنین ۳۰ هزار اشتراک فاضلاب به چهار شهر و ۱۲۰ روستا خدمات ارایه می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مجاز در تربت حیدریه تصفیه خانه فاضلاب انشعاب غیر مجاز ۲۰۰ انشعاب راه اندازی پروژه ها تامین آب شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است