Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا حاجی آبادی، مدیرمسئول انتشارات «هزاره ققنوس» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر اعطای کاغذ دولتی به ناشران و حساب کردن تعرفه فرهنگی برای آن‌ها گفت: با حمایت دولتی از ناشران موافق نیستم. اگر نشری نتواند در بحران‌ها موفق شود به دولت وابسته می‌شود و نمی‌تواند روی پای خودش بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی سوپسیت به ناشران داده می‌شود افراد طماع به سمت فعالیت در صنعت نشر سوق داده می‌شوند. حمایت در تمام حوزه‌های فرهنگی از تولیدات سریالی گرفته تا تولیدات سینمایی به جای اینکه به خلق آثار بسیار خوب و فاخر کمک کند، راه را برای ورود افراد طماع به این حوزه‌ها بازمی کند. اما اینکه تعرفه‌های فرهنگی برای ناشران لحاظ شود کار خوبی است. همانطور که درباره مالیات ناشران هم گفتم که یا  مالیات به آنها تعلق نگیرد و یا میزان مالیات درنظر گرفته شده  کم باشد.

بیشتربخوانید

کاغذ باید به اندازه نیاز در اختیار ناشران قرار بگیرد

 

مدیرمسئو انتشارات «هزاره ققنوس» با اشاره به تفاوت میان فعالیت ناشران با دیگر واحد‌های تولیدی بیان کرد: دادن کاغذ با تعرفه‌های دولتی  باعث می‌شود که منفعت طلبان از راه رانت کاغذ بگیرند، کاغذ‌ها را به کتاب تبدیل نکنند و بفروشند. بسیاری از ناشران قدیمی‌تر یا کتاب منتشر نکردند یا کتاب هایشان را با تیراژ‌های متفاوت چاپ کردند. حدود یکی دو سال است که انتشارات هزاره ققنوس کاغذ دولتی دریافت نکرده است.

حاجی آبادی ادامه داد: ناشرانی که یکی دو سال است فعالیت می‌کنند و از تازه واردان به این عرصه هستند، با مصاحبه‌های مطبوعاتی وزارت ارشاد را وادار می کنند تا به آن‌ها کاغذ بدهد اما کاغذ هایشان به کتاب تبدیل نمی‌شود. این ناشران از آنجایی که بنا را براین گذاشته اند که از حمایت‌های دولت برخوردار شوند در تولید کتاب هایشان به دولت وابسته می‌شوند و قائم به فعالیت خودشان نیستند.

وی اظهار کرد: ناشران قدیمی که فعالیت خود را از دهه ۸۰ آغاز کردند با همین شرایط تحریمی به فعالیت در زمینه نشر نهایت با تعدیل دو تا سه نیرو ادامه می‌دهند چون محصول فرهنگی تولید می‌کنند  و خریداران خودشان را هم دارند.

 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعطای کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نقش ما» با موضوع واکاوی جهش تولید با مشارکت مردم نوشته امیرحسین طالب علی به‌تازگی توسط منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به بررسی مفهوم جهش تولید در حوزه‌های مختلف، نقش مردم در پیشبرد آن و راهکارها و راهبردهای مختلف برای افزایش جهش تولید در کشور بپردازد.

کتاب مورد اشاره ۵ فصل را درباره مفهوم جهش تولید با مشارکت مردم، اهمیت جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور، تحولات اقتصادی و اجتماعی مؤثر بر جهش تولید، فرصت‌ها و چالش‌های جهش تولید در ایران و نقش مناطق ویژه اقتصادی ایران در جهش تولید شامل می‌شود.

این‌کتاب در ۸۰ صفحه چاپ شده است.

کد خبر 6091109 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • کتاب «نقش ما» وارد بازار نشر شد
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!