Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر انتشارات حماسه یاران گفت: وعده‌هایی پیرامون اختصاص تعرفه و کاغذ دولتی به ناشران داده شده است، اما اینکه این وعده‌ها تا چه میزان به حقیقت بپیوندد و چه زمانی ارائه شود خود موضوعی است که باید به بحث و بررسی گذاشته شود.

مهدی قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون وضعیت نشر گفت: شرایط برای صنعت نشردر چند ماه اخیر بسیار سخت و دشوار شده، مهمترین عامل این رخداد نیز افزایش قیمت کاغذ و عدم توزیع کاغذ دولتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: افزایش قیمت کتاب که برگرفته از نوسانات قیمت بازار کاغذ و مواد اولیه است باعث شده جامعه از کتاب فاصله بیشتری بگیرد و ادامه فعالیت برای ناشران با دشواری همراه شود؛ همه این موارد در کنار کاهش علاقه مردم به خرید کتاب وکتابخوانی همچنین افزایش قیمت چاپ، صحافی و مواد اولیه ناشر را با موانع بسیاری روبه رو کرده؛ با این حال ناشران در تلاشند تا قیمت کتاب را به نحوی در نظر بگیرند که مخاطب را در کنار خود داشته باشند و در عین حال از تولید کتاب ضرر مالی نبینند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید


قربانی با اشاره به قیمت بازار آزاد کاغذ بیان کرد: قیمت کاغذ در بازار آزاد بسیار بالا است همین امر به افزایش قیمت کتاب منجر می‌شود. باید درنظر داشت توزیع کاغذ با نرخ دولتی دست ناشران را برای انتشار کتاب‌های متعدد باز می‌کند، اما عدم اختصاص کاغذ مورد نیاز به ناشر، ادامه فعالیت برای ناشران را با دشواری همراه می‌سازد.

وی به تعرفه‌های اعلام شده از سوی وزارت ارشاد به ناشران اشاره و ابراز کرد: وعده‌هایی پیرامون اختصاص تعرفه و کاغذ دولتی به ناشران داده شده است، اما اینکه این وعده‌ها تا چه میزان به حقیقت بپیوند و چه زمانی ارائه شود خود موضوعی است که باید به بحث و بررسی گذاشته شود. مسئولان فرهنگی باید کنترل بازار را به دست می‌گرفتند و اجازه افزایش قیمت کاغذ را نمی‌دادند، اما متاسفانه در عمل چنین نشد.

مدیر تولید انتشارات حماسه یاران نقدینگی ناشران را نیز عاملی مهم در حوزه نشر دانست و تاکید کرد: ناشران به عنوان سرمایه‌گذاران حوزه فرهنگ فعالیت می‌کنند و افزایش قیمت‌ها سبب شده تا میزان نقدینگی مورد نیاز برای انتشار کتاب‌های متعدد کاهش پیدا کند. در این شرایط ناشر نیازمند نقدینگی بالایی است، زیرا تولید محدود به یک کتاب نیست بلکه ناشر به منظور ادامه حیات خود بایستی کتاب‌های متعدد منتشر کند که در اوضاع کنونی چنین امکانی وجود ندارد. نکته قابل تامل دیگر اینکه سرمایه مصرفی در کتاب‌های منتشر شده از سوی ناشران در کوتاه مدت بازنمی‌گردد و این بازگشت کند و طولانی مدت در اصطلاح خواب سرمایه را بسیار می‌کند لذا این امر نه تنها دست ناشر را می‌بندد بلکه حتی ادامه فعالیت بسیاری از ناشران بزرگ را محدود کرده است.

وی اجرایی شدن وعده‌ی مسئولان حوزه فرهنگ را بسیار مهم دانست و بیان کرد: عملیاتی شدن و اجرای تصمیمات وزارت فرهنگ و ارشاد قطعا مرتفع کننده برخی چالش‌های حوزه نشر خواهد بود. کتاب‌های بسیاری هستند که در انتظار اختصاص کاغذ دولتی هستند تا منتشر شده در اختیار خواننده قرار بگیرند؛ البته اوضاع بد نشر تنها چاپ کتاب‌های چاپ اولی را با تاخیر روبه‌رو نکرده، بلکه کتاب‌های که در انتظار چاپ چندم خود هستند و در بازار متقاضی دارند نیز با مشکل مواجه شده و منتشر نشده اند به عبارت دیگر کتاب‌های بسیاری هستند که در خواست در بازار دارند، اما به دلیل قیمت بالای کاغذ همچنان منتشر نشده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار ادبیات بازار نشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات بازار نشر افزایش قیمت کاغذ دولتی وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد

 امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی روز گذشته در مسابقات کشتی فرنگی جام تختی که در اهواز برگزار می‌شود، تماشاگر مسابقات بود.

او درباره کسب عنوان مرد ورزش ایران، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من داد. این عنوان به من تنها نیست متعلق به کل جامعه کشتی است که برای اعتلای پرچم کشورمان تلاش می‌کنم.  

دارنده مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که پنج خوزستانی مسافر المپیک هستند، گفت: جای تشکر دارد که برای دومین سال اهواز میزبانی را برعهده گرفته است. این میزبانی‌ها به پیشرفت بیشتر کشتی کمک می‌کند.  

میرزازاده درباره اینکه توقعات از شما در المپیک پاریس بالاست، انتظار چه مدالی از خود دارید؟ تصریح کرد: تلاش می‌کنم با خوشرنگ‌ترین مدال دل مردم را شاد کنم. هیچ کس با ناامیدی به المپیک نمی‌رود. همه بچه‌ها شرایط خوبی دارند. اردو‌ها از ۱۸ اردیبهشت اردو‌ها شروع می‌شود و چند ماه اردوی پرفشار داریم. امیدوارم بهترین نتایج را در المپیک کسب کنیم.  

این فرنگی‌کار سنگین‌وزن کشورمان درباره اینکه در آستانه المپیک درخواست شما از مسئولان چیست، یادآور شد: اولین درخواست من این است بتوانیم با آرامش تمرینات را دنبال کنیم و مسئولان هم با ما و فدراسیون کشتی همراه باشند. این حمایت از شهرستان و استان شروع می‌شود و به کشور می‌رسد. ما انتظار داریم این حمایت‌ها همه جانبه و یکپارچه باشد.

میرزازاده در پاسخ به این سوال که حسن رنگرز اولین سال حضور خود را به عنوان مربی در المپیک خواهد داشت، نظر شما در این باره چیست؟، گفت: او شخصی است که بدون برنامه به مسابقات نمی‌رود و قطعا برنامه‌ریزی خوبی انجام خواهد گرفت تا حضوری موفق و خوب در المپیک داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • مسئولان، صدای مردم میمند درخصوص موقوفه میمند باشند
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد