Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی یکشنبه در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان فارس افزود: راه اندازی نهضت ملی جهت تهیه و اهدای تبلت و گوشی تلفن همراه به دانش آموزان نیازمند و محروم استان فارس را کار بسیار پسندیده و ارزشمندی است.

وی گفت: آغازگر این اتفاق خوب در مجموعه مدیریتی استان بودیم و با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف برای بچه های عشایر تعداد قابل توجهی تبلت و گوشی فراهم کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که این حس همدلی، اخوت و نوع دوستی روز به روز افزایش پیدا کند.
رحیمی ابراز کرد: حضور قدرتمند ملت در عرصه های مختلف باعث برطرف شدن مشکلات بسیاری می شود و هیچ کس نمی تواند از قدرت ملت جلوگیری کند و هر مشکلی به دست جمیع ملت قابل حل است.

زمین دانشگاه فرهنگیان تامین شد
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اتفاق خوبی که در ارتباط با دانشگاه فرهنگیان افتاد این بود که ظرفیت پذیرش دانشجو در این دانشگاه افزایش پیدا کرد؛ البته ما انتظار داریم این دانشگاه نیز مانند سایر دانشگاه ها از سوی مجموعه آموزش و پرورش و آموزش عالی مورد حمایت قرار بگیرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس، افزود: اگر این نهادها از دانشگاه فرهنگیان حمایت کنند قطعا امکانات قابل قبولی نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: ما تلاش کردیم که زمین هایی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شود اما هنوز اقدامی برای احداث در این زمین ها انجام نشده است.
رحیمی یادآور شد: وظیفه ما تأمین زمین بوده است و در حال حاضر چندین سال است که زمین مورد نیاز تأمین شده است. اما مشخص شدن تکلیف این زمین ها و اعتبارات مورد نیاز باید در سطح ملی رقم بخورد و می بایست اقدامات لازم برای تحقق این امر صورت بگیرد.

توسعه کشور در گرو توجه به معلمان است
استاندار فارس در ادامه گفت: اگر به دنبال این هستیم که کشوری توسعه یافته در ابعاد مختلف داشته باشیم می بایست در وهله اول به کسانی که آموزش دهنده نسل جدید و فرزندان آینده کشور هستند توجه ویژه تری داشته باشیم و شرایطی فراهم کنیم که معلمان دغدغه ای به جز علم و انتقال علم نداشته باشد.
وی اظهار کرد: به دلیل مشکلات و تلاطمات اقتصادی که از سالهای گذشته تا کنون در کشور وجود داشته است کمتر توانسته ایم به صورت واقعی به ساماندهی وضعیت معلمان بپردازیم.
رحیمی افزود: مقام معلم نزد همه مردم ایران مقامی والا و قابل قبول است و همیشه این قشر از کرامت و جایگاه ویژه ای در بین شهروندان و ملت شریف ایران برخوردار بوده و هستند.

تلاش برای تامین مسکن فرهنگیان
استاندار فارس به اقدامات انجام شده در ارتباط با مسکن فرهنگیان اشاره کرد و یادآور شد: تأمین مسکن فرهنگیان یکی از آرزوهای دیرینه ما است. ما در چند نوبت، موضوع مسکن فرهنگیان و خانواده شهدا و ایثارگران را در دستور کار قرار دادیم و جزو اولین استان هایی بودیم که زمین های مورد نیاز برای تحقق این امر مهم را تأمین و تصویب کردیم.
رحیمی عنوان کرد: بخشی از مصوبات مربوط به مشخص شدن تکلیف این زمین ها را به تهران ارسال کردیم اما متأسفانه این امر در وزارت مسکن هنوز به نتیجه نرسیده اما تکلیف زمین هایی که در اختیار استان بود مشخص و منجر به نتیجه شده است.
وی بیان داشت: اگر معلمان سرپناهی نداشته باشند چگونه می توان انتظار داشت که بتوانند به عنوان یک نیروی کارآمد، فرزندان ما را به شکل مناسب آموزش بدهد. لذا نیاز است تمهیدات لازم برای برطرف شدن این مشکل اتخاذ شود.

طرح مدارس امین
رحیمی در رابطه با طرح تربیتی امین در مدارس استان فارس، گفت: نیاز است که فرزندان مان را علاوه بر آموزش، در زمینه های تربیتی، دینی و معنوی نیز ارتقا دهیم و توسعه طرح تربیتی امین در مدارس استان فارس یکی از اقدامات بسیار خوب برای تحقق این امر است.
استاندار فارس تصریح کرد: می بایست با پیمایش های مختلف تربیتی و اجتماعی به بررسی میزان اثرگذاری مدارس راه اندازی شده در طرح امین بپردازیم. اگر به این نتیجه رسیدیم که راه اندازی این مدارس مثمر ثمر واقع شده، می توانیم با رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت به گسترش این مدارس در سطح استان فارس بپردازیم.
رحیمی افزود: کسانی که به عنوان مدرس در این مدارس حضور پیدا می کنند باید علاوه بر آشنایی با تکلیف عمومی که از سوی حوزه های علمیه برای تربیت طالبین دینی فرا می گیرند، با مباحثی از جمله روش تدریس، انتقال پیام، چگونگی انتقال پیام، روانشناسی کودک، روش های آموزشی و تربیتی نوین نیز آشنا شوند تا میزان اثرگذاری این مدارس بیشتر شود.
وی تصریح کرد: در نظر داریم تفاهم نامه ای برای تأمین هزینه ها و حق الزحمه مبلغین مدارس و پایدار کردن اعتبار مورد نظر برای اجرای این طرح منعقد و اعتبارات لازم برای اجرای این طرح در سطح استان را تامین کنیم.
استاندار فارس بر اهمیت گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی در سطح استان فارس تأکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم شاهد اجرای طرح تربیتی امین در تمامی مدارس موجود در شهرستان های مختلف استان فارس باشیم.

برچسب‌ها مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس استانداری فارس مدارس اداره کل آموزش و پرورش فارس استانداری فارس عنایت الله رحیمی فارس دانشگاه فرهنگیان مسکن فرهنگیان استاندار فارس آموزش و پرورش استان فارس زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۳۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت

مدارس غیرانتفاعی به دلیل مزیت‌های مختلفی که نسبت به سایر مدارس دارد می‌بایست دانش آموزان جهت استفاده از امکانات ارائه شده هزینه‌ای را پرداخت کنند. مدارس غیرانتفاعی نیز هر سال نسبت سال‌های گذشته افزایش شهریه دارند، اما به گفته شهروند خبرنگار ما این افزایش با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد و بسیاری از والدین برای پرداخت آن با مشکلاتی مواجه شده اند.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیام از شهر رشت درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام، چرا درباره افزایش شهریه مدارس گزارش تهیه نمی‌کنید؟ خانواده‌ها از این میزان افزایش رنجیده خاطر هستند، چون با افزایش حقوق والدین همخوانی ندارد. مدارس دولتی اغلب بالای ۴۰ دانش آموز در یک کلاس هستند دیگر ظرفیت باقی نمی‌ماند برای اضافه شدن دانش آموزان دیگر. مدارس غیرانتفاعی نیز شهریه را به قدری بالا برده است که والدین با مشکل مواجه شدند. بنده از شهر رشت در استان گیلان پیام می‌دهم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی