Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد سلطانی معاون امور مشترکین آب و فاضلاب خراسان رضوی در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در جمع اصحاب رسانه تربت‌حیدریه گفت:امسال با کاهش ۶۵ درصدی بارش نسبت به مدت مشابه پارسال مواجه هستیم که این موضوع باعث افت منابع آبی در استان شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که مسئولان بالادستی بدانند توان کل تولید آب استان ۱۴ هزار لیتر بر ثانیه است در حالی که نیاز ما ۱۵ هزار و ۷۰۰ لیتر بر ثانیه است و بیش از هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.


معاون امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: حداکثر ظرفیت آبی مورد نیاز که بتوانیم بدون کمبود، نیاز آبی استان را برطرف کنیم ۲۴۰ میلیون مترمکعب در سال است و البته کرونا نیز ۱۰ درصد بر میزان مصرف آب شهروندان افزوده‌ است.


سلطانی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اکنون به ۷۷ شهر و ۲ هزار و ۲۵۰ روستا خدمات ارایه می‌کند و تعداد مشترکان ما در سطح استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار است که از این میزان ۸۹ درصد مشترک مسکونی هستند.

او تصریح کرد:جمعیت تحت پوشش مشترکان خراسان رضوی سه میلیون و ۲۰۰ نفر است و از این تعداد یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر در حوزه شهری و بقیه در حوزه روستایی هستند.

معاون امور مشترکین آب و فاضلاب خراسان رضوی تأکید کرد: منابع تامین آب استان شامل هزار و ۳۴۰ حلقه چاه، ۷۹ دهنه قنات و ۲۰۸ رشته چشمه است.

سلطانی اظهار کرد: به ۱۵۴ روستای خراسان رضوی به صورت سیار آبرسانی می شود که از این تعداد، ۱۷۷ روستا تحت پوشش و بقیه تحت پوشش نیستند.


راه اندازی سیستم تغلیظ لجن تصفیه خانه فاضلاب در تربت حیدریه 


علیرضا عباسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه نیز گفت: شرکت آبفای تربت حیدریه نخستین شرکتی است که در سطح خراسان رضوی پس از یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی، نیروی انسانی خود را یکپارچه سازی کرد و ۳۰ نفر از پرسنل آبفای روستایی که در روستا‌ها مشغول فعالیت بودند را تحت پوشش نیروی انسانی خود قرار داد.

او افزود: با توجه به اینکه شرکت آبفای تربت حیدریه از شرکت‌های تبصره ۲ خراسان رضوی به شمار می‌رود علاوه بر برگزاری تمام مجامع بودجه‌ای و عملکردی، تمام قرارداد‌های پیمانکاران ساماندهی و تعیین تکلیف شده و تا پایان مردادماه مطالبات نیز بروزرسانی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آبفای تربت حیدریه ادامه داد: سامانه کنترل بودجه در این شرکت با محوریت مدیریت مالی راه اندازی شده و هر هزینه‌ای که در داخل شرکت انجام می‌شود حتما باید ثبت سامانه شود.

عباسی بیان کرد: پایلوت پیاده سازی، نگهداری و تعمیرات استان، تربت حیدریه است و بر همین اساس یک سوله ۶۰۰ متر مربع بعنوان انبار نگهداری تجهیزات و قطعات با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در حال ساخت داریم و علاوه بر آن سوله مدیریت بحران معین جنوب خراسان رضوی تا چند ماه آینده در این شهر راه اندازی خواهد شد.


او تصریح کرد: بیش از ۲ سال است که پساب تصفیه خانه فاضلاب به هدر می‌رود و با توجه به دو پروژه اتمام طرح فاضلاب شهری و احداث فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب، اکنون مهمترین معضل سرمایه گذار فروش پساب است که بتواند از درآمد حاصل آن پروژه‌های خود را پیگیری و به اتمام برساند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه تاکید کرد: مراحل انعقاد قرارداد پساب با کارخانه فولاد رخ تربت حیدریه در حال اتمام است و تنها در چند بند اختلافات جزئی بین طرفین وجود دارد که با رفع آن قرارداد نهایی خواهد شد.

او اظهار کرد: این پروژه با هزینه بری ۱۵ میلیارد تومان در محل تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شده تا ضمن رفع بوی نامطبوع، حمل پسماند تصفیه خانه که بصورت کیک و برای امور کشاورزی قابل استفاده است آسان‌تر شود.

او افزود: از مجموع ۳۳۰ کیلومتر طرح فاضلاب شهری ۲۵۰ کیلومتر آن در نقاط مختلف شهر تربت حیدریه توسط شرکت آبفا انجام شده و از مجموع ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده ۲۰ کیلومتر توسط شرکت سرمایه گذار طوس مسیر انجام و ۸۰ کیلومتر دیگر آن بر اساس اولویت‌ها در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه ادامه داد: در حال حاضر کارگاه‌های پیمانکاری در خیابان‌های ۱۵ خرداد، رضا شهر، قائم عجل الله و همچنین شهید چمران فعال است و با اجرای ۸۰ کیلومتر باقیمانده در نهایت فاز توسعه فاضلاب شهری به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام//ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب و فاضلاب صرفه جویی آب مدیریت مصرف تصفیه خانه آب و فاضلاب خراسان رضوی تصفیه خانه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب تربت حیدریه راه اندازی تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفای هرمزگان، آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم با حضور ذوالفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بررسی شد.

در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تأثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین کن چارک به شهرستان بستک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تأمین آب شهرای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی زاده در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاه در حال احداث کهورستان را مطلوب عنوان کرد و گفت: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با سفر به شهرستان بستک از روند پروژه آبرسانی به شهرستان بستک بازدید کرد و گفت: این پروژه نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا را تأمین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود.

وی گفت: این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

مهدی زاده ادامه داد: نیاز آبی این شهرستان از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تأمین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی یک ضرورت است که امیدواریم به سرعت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، ۵ باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تأمین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین کن با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان کرد که با تکمیل آب شیرین کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6089450

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح