Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ دو استفتاء از رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با خواندن قرآن و ادعیه در زمانی که زنان در زمان عذر شرعی قرار دارند و نماز خواندن با غسل باطل منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پایگاه فقه و احکام رهبری پاسخ دو استفتاء از معظم‌له را درباره  «خواندن قرآن و ادعیه در زمان عادت ماهیانه» و «نماز خواندن با غسل باطل» را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پرسش و پاسخ به این شرح است:

خواندن قرآن و ادعیه در زمان عادت ماهیانه

سؤال: آیا خواندن قرآن و ادعیه در طول عادت ماهیانه اشکال دارد؟

پاسخ: در ایام عادت ماهانه خواندن چهار آیه‌ای که سجده واجب دارند، ‌حرام است؛ اما خواندن سایر آیات قرآن اشکال ندارد، ‌هرچند مکروه است، ولی خواندن ادعیه اشکال ندارد.

(لازم به توضیح است که سجده‌های واجب در سوره سجده آیه 15، سوره فصلت آیه 37،‌ سوره نجم آیه 62 و سوره علق آیه 19 می‌باشد.)

نماز خواندن با غسل باطل

سؤال: غسل جنابت بر عهده من بود و بعد از انجام غسل و نماز متوجه اندک چسبی شدم که از پانسمان شب قبل روی دستم باقی مانده بود. آیا لازم است غسل و نماز خوانده شده اعاده شود؟

پاسخ: غسل و نماز باید اعاده شود، اگر مانع سمت چپ بدن بوده است، کافی است پس از برطرف کردن مانع فقط همان قسمت را به نیت غسل بشویید و اگر سمت راست بوده است،‌ پس از رفع مانع و شستن آن به نیت غسل، بنا بر احتیاط واجب تمام سمت چپ بدن مجدداً به نیت غسل شسته شود.

 

پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به استفتائی درباره حکم شرکت در انتخابات و انتقاد نامزدها از عملکرد مسئولانپاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به 3 استفتای جدید/ آیا رهن کامل خانه اشکال دارد؟پاسخ آیت‌الله خامنه‌ای به 3 استفتای جدید/ آیا مراجعۀ زن به مرد برای عمل زیبایی جایز است؟پاسخ 2 استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌ای/ آیا به رکوع رفتن نمازگزار پیش از امام جماعت اشکال دارد؟2 استفتای جدید از آیت‌الله خامنه‌ای/ آیا جابه‌جاگفتن ذکر رکوع و سجده اشکال دارد؟رویکرد اسلام به اوقات فراغت نوجوانان/ پیشنهاد‌هایی برای تعطیلات تابستانی دختران و پسران

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم مرجع تقلید رهبر ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد قرآن کریم مرجع تقلید رهبر آیت الله خامنه ای استفتای جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری خواندن برای بایرن به سبک راموس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید امشب در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ روبروی این تیم به میدان خواهد رفت و هواداران و فوتبال‌دوستان امیدوار هستند که یکی از جذاب‌ترین دیدارهای این فصل این مسابقات را تماشا کند.

این بازی در حال برگزار خواهد شد که هواداران و بازیکنان رئال مادرید در روزهای گذشته با توجه به نتایج چند فصل اخیر برابر بایرن مونیخ که در اکثر موارد با پیروزی این تیم همراه بوده کری‌های بسیاری برای تیم حریف خوانده‌اند.

و این بار نوبت به راموس رسیده است که یکی از جذاب‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین تقابل‌های دو تیم را در صفحه اینستاگرامش یادآوری کند، دیداری به یاد ماندنی که با گلزنی او و سود رئال مادرید به فینال لیگ قهرمانان و کسب دهمین عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها همراه بود.

رئال مادرید که در آن زمان هم کارلو آنجلوتی را به عنوان سرمربی روی نیمکت داشت در سال ۲۰۱۴ در نیمه نهایی روبروی بایرن به میدان رفت و موفق شد این تیم را که در آن زمان تحت هدایت پپ گواردیولا بود با چهار گل از سر راه بردارد و راموس با انتشار پستی مربوط به آن زمان به شیوه خودش برای بایرن کری خواند.

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • کری خواندن برای بایرن به سبک راموس (عکس)
  • زمان دیدار معلمان با رهبر انقلاب مشخص شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود