Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۲۶ هزار ۹۴۱ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش ۲ هزار و ۳۶۷ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال( ۲۳۶ میلیارد و ۷۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان) در سه ماهه نخست سال جاری توسط یگان حفاظت این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «عطاء اله اکبری» بیان داشت: ماموران فرماندهی یگان حفاظت این اداره کل در قالب ۱۸ پرونده با اجرای احکام مراجع قضایی موفق به خلع ید و رفع تصرف این مقدار از اراضی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیشترین رفع تصرف را در زاهدان و مربوط به استرداد زمین ١٣۵٠٨متر مربعی ذکر کرد و افزود: این زمین با کاربری ورزشی سال ۶۳ واگذار شده بود که بدون هیچ عملیاتی در این زمینه برای خدمات رسانی به مردم پس از ۴۰سال با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به مالکیت دولت برگشت داده شد.

 

اکبری تاکید کرد: چنانچه مردم قصد خرید املاک در محدوده و حریم شهرهای سطح استان را دارند ابتدا استعلامات لازم در این خصوص را از طریق اداره کل راه و شهرسازی انجام و از خرید هرگونه اراضی فاقد سند مالکیت رسمی از افراد سودجو پرهیز کنند.

 

وی افزود: همکاران ما در یگان حفاظت اداره راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با قاطعیت تمام مقابل افراد سود جو و فرصت طلب ایستاده و دست متجاوزان به اموال عمومی و بیت المال را کوتاه می کند.

 

اکبری تصریح کرد: سامانه ارتباط مردم با یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه زمین خواری با شماره ۱۶۵۶ آماده دریافت هرگونه اخبار و گزارشات مردمی در راستای مقابله با هرگونه تصرف اراضی تحت پوشش درسراسر شهرستانهای تابعه است.

پایان پیام/291

منبع: شبستان

کلیدواژه: استرداد زمین استعلامات یگان حفاظت سیستان و بلوچستان کل راه و شهرسازی یگان حفاظت اداره کل رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری سه نفر در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه پس از حفر گودالی به عمق ١٥ متر به منظور کشف اشیای تاریخی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان، پس از بازدید از منزل شخصی، سه نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض دو متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش داده و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 750746

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • ۱۱ هکتار از اراضی دولتی در جنوب کرمان رفع تصرف شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن