Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بر اساس استانداردهای جهانی باید 70 درصد از جمعیت ساکن در شهرها برای سفرهای درون شهری از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما در شهری مانند ساوه این رقم حدود 30 درصد از مجموع جمعیت 240هزار نفری آن است.
 استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا، رفع بار ترافیکی، کاهش مصرف سوخت و تردد ایمن شهروندان بسیار موثر است و به همین دلیل توسعه و تقویت کیفی خطوط تاکسی، اتوبوسرانی و حتی مترو در کلان شهرها در صدر برنامه ریزی متولیان امور شهری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ساوه در این رابطه به خبرنگار فارس گفت: نبود زیرساخت‌های مطلوب و متناسب با رشد بی رویه جمعیت در این شهرستان می‌طلبد تا ایجاد طرح‌های زیربنایی و زیرساختی بیشتری در دستور کار متولیان امر قرار گیرند.

علی‌اصغر آرمیده  افزود: ایجاد زیرساخت‌ها همگام و متناسب با رشد جمعیت و مهاجرت‌های بی رویه  نیست و این جمعیت بیشتر تحت عنوان مناطق حاشیه‌نشین و کم‌تر برخوردار سکونت می‌گزینند.

وی با اشاره به این که این مهم باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر باشد، اظهار داشت: تاکنون  اقدامی موثری برای مطالعه و اجرای طرح جامع ترافیک شهری در حوزه حمل و نقل ساوه انجام نشده است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه با اشاره به این که برنامه اصل و اساس مدیریت  در هر بخشی به شمار می‌رود، بیان کرد: اولین برنامه، مطالعات و تدوین برنامه طرح جامع حمل و نقل  و ترافیک شهری بنابه پیشنهاد سازمان حمل و نقل بار و مسافر و حمایت شهردار و شورای اسلامی شهر ان شاء‌الله در سال جاری با انتخاب یک مشاور ذیصلاح تدوین خواهد شد.

آرمیده تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون  ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و ... با توجه به میزان رشد جمعیت و ترافیک طراحی نشده‌اند از این رو باید این مهم بیشتر مورد متوجه متولیان باشد.

وی بر اجرای طرح ترافیک زوج و فرد در ساوه تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین مطالبه کنونی این سازمان از شورای ترافیک، اجرای طرح مذکور است تا ترافیک مرکز شهر تا حدودی کنترل شود.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه با اشاره به این که زمان انتظار مردم برای استفاده از اتوبوس‌های واحد بسیار بالا است، بیان کرد: هم اکنون متوسط میزان انتظار مردم در ایستگاه اتوبوس به 30 دقیقه رسیده است که برای رسیدن این میزان به 5 تا 7دقیقه نیاز به افزایش حداقل  150 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی است.
آرمیده با بیان این که سیستم حمل و نقل عمومی منظم تنها سیستم حمل و نقل عمومی قابل اعتماد در شهرها به شمار می‌رود، گفت: یکی از گله مندی‌های شهروندان از اتوبوسرانی، بالا بودن زمان انتظار مسافران در ایستگاه‌ها و عدم رعایت برنامه زمانبندی اتوبوس‌ها است.

وی افزود: بدون شک تزریق اتوبوس‌های تازه‌نفس نقش به سزایی در کاهش مدت زمان انتظار شهروندان برای استفاده از خدمات ناوگان اتوبوسرانی داشته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه اظهار کرد: بخشی از اتوبوس‌های فعلی ساوه در خطوط درون شهری و برخی نیز در خطوط حومه (روستایی و شهرصنعتی کاوه) به مردم خدماترسانی می‌کنند  و در سال جاری نیز همچنان  شاهد توسعه و افزایش زیرساخت‌های ناوگان اتوبوسرانی خواهیم بود.

آرمیده با اشاره به این که به دلیل تحریم‌ها امکان تولید یا واردات اتوبوس به داخل کشور میسر نیست، بیان کرد: بر این اساس سیاست وزارت کشور در این خصوص بازسازی اتوبوس‌ها با اعطای تسهیلات حمایتی است. 
وی گفت: در سال‌های گذشته موضوع خروج ناوگان حمل  و نقل عمومی فرسوده و جایگزینی آن با اتوبوس‌های صفر کیلومتر بوده اما با توجه به مشکلات کاهش درآمد دولت به واسطه تحریم‌ها و همچنین شهرداری‌ها  در دستور کار بود، اما به دلیل موانع اشاره شده این رویه تغییر پیدا کرده و موضوع بازسازی اتوبوسها از طریق اعطای تسهیلات و یارانه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه افزود: با پیگیری‌های انجام شده  از طریق وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه مبلغ 4 میلیارد و 450 میلیون تومان وام تبصره 18 با سود 4 درصد برای بازسازی 20 دستگاه اتوبوس و مبلغ یک میلیارد و925 میلیون تومان وام بلاعوض برای بازسازی 11 دستگاه اتوبوس به شهرداری ساوه تعلق گرفته که وام بلاعوض دریافت و در حال پیگیری برای دریافت وام تبصره 18 هستیم.
آرمیده گفت: سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ساوه در راستای پروژه بازسازی اتوبوس‌های شهری خود پس از اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر ساوه در سال گذشته تعداد هفت دستگاه اتوبوس فرسوده خود را جهت بازسازی به شرکت شهاب خودرو تهران اعزام کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترافیک اتوبوس حمل و نقل عمومی دستگاه اتوبوس ناوگان حمل اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۷۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد تحت عنوان «بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان» شامل چند مجموعه از جمله گل‌های سرشاخه، گل‌های باغ و باغچه و آپارتمانی، مجموعه بزرگ بازار پرندگان زینتی و محله فردا (متعلق به کودکان) است.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن سرشاخه و وسایل جانبی کشاورزی شامل گلدان و ادوات کشاورزی، کود و سم و سایر مجموعه‌ها آماده است، تصریح کرد: در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود که پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد یا به‌صورت کلی انجام شود.

کد خبر 748480

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • حبس هشت ساعته سایپا در اتوبوس بین شهری!
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین