Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:58:10 GMT

مواجهه ۴۳ هزار روستایی فارس با مشکلات ارتباطی

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۱۰۹۴

مواجهه ۴۳ هزار روستایی فارس با مشکلات ارتباطی

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه ۴۳ هزار نفر از جمعیت روستایی این استان هنوز با مشکلات مختلف ارتباطی مواجه هستند، ابراز امیدواری کرد که با مساعدت وزارت ارتباطات مشکلات روستانشینان به زودی مرتفع شود.

عنایت‌الله رحیمی دوشنبه ٧ تیرماه در آیین افتتاح تعدادی از پروژه‌های ارتباطی فارس که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شیراز برگزار شد، گفت: ارتباطات و فناوری، صنعتی خلاق است که شکوفایی آن در آینده بیشتر آشکار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین با بیان اینکه آی تی از بخش‌های پیشرو و غالب اقتصادی در دنیا و ثروت آفرینی در این حوزه بیش از سایز حوزه‌هاست، افزود: با تحولی که در حوزه اطلاعات و فناوری رخ داده در ایران هم می‌توان رخ دهد.

استاندار فارس ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در ایران می‌توان گفت در آینده‌ای نه چندان دور هر خانه می‌تواند یک کارخانه تولید ثروت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

رحیمی خاطرنشان کرد: اگر آهنگ ایجاد زیرساخت در استان فارس طی سالیان گذشته نیز در جریان بود، فارس می‌توانست یکی از پیشرفته ترین استان‌های کشور باشد؛ امید است در آینده نیز سرعت ایجاد زیرساخت‌ها در فارس همین گونه ادامه یابد. 

۹۰ درصد فارس دسترسی اینترنت دارد

او پوشش ارتباطات در فارس را مطلوب دانست و گفت: ساکنان اقصی نقاط این استان دارای پوشش خوب اینترنت و دسترسی به خدمات ارتباطی هستند به طوریکه براساس آمار ارائه شده بالغ بر ٩٩ درصد، دسترسی به خدمات ارتباطی و ٩٠ درصد دسترسی به اینترنت دارند. 

محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این مراسم نیز با بیان اینکه فارس رشد مناسبی طی سال‌های اخیر در حوزه ارتباطاتی داشته است، گفت: در دولت دوازدهم پروژه‌های متعددی به صورت ویدئو کنفرانس در روستاهای استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مهرداد سهرابی، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات فارس نیز بیان کرد: بالغ بر ٩٩ درصد از روستاهای استان دسترسی به مکالمات دارند و همچنین ٩٠ درصد از روستاهای بالای ٢٠ خانوار دارای اینترنت هستند. 

او اضافه کرد: طی یکسال گذشته بالغ بر ۴١٨ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه فناوری جذب و اجرایی شده و در حوزه پوشش جاده‌ای نیز طی یک سال اخیر ١٠ سایت با تحت پوشش قرار دادن  ١٠٩ کیلومتر از جاده‌های استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند. 

سهرابی در خصوص حوزه شهری نیز تاکید کرد: ١٠٠ سایت در ١٩ شهر نیز طی یک سال اخیر به پوشش ‌های شهری اضافه شده است. 

مدیر کل فناوری اطلاعات استان فارس ادامه داد: در مجموع یک میلیون و ٣۵۴ هزار نفر در روستاهای بالای ٢٠ هزار نفر در فارس به خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی دارند. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اینترنت اینترنت روستاها عنایت الله رحیمی استان فارس وزارت ارتباطات فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه روستا‌های شهرستان با حضور فرماندار پیرانشهر، "علیرضا مقدم"مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بخشداران مرکزی و لاجان و کارشناسان و مسؤلان مربوطه در محل فرمانداری برگزارشد.   در این جلسه مسائل متعدد حوزه روستایی از جمله: تشویق مردم به استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و آسان کاری در این خصوص، افزایش سهمیه قیر رایگان جهت آسفالت معابر روستاها، صدور سند ساختمان مسکونی روستایی و توجه ویژه به این حوزه، احداث دیوار حفاظتی و ساحلی در روستا‌های دارای شرایط حاد، مشکلات تجهیز و احداث ساختمان بنیاد مسکن شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی هم در این خصوص اتخاذ گردید.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب