Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:05:32 GMT

ساخت ۱۸ یادمان شهدای گلستان در دست پیگیری است

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۴۵۰۴

ساخت ۱۸ یادمان شهدای گلستان در دست پیگیری است

سرهنگ محمدرضا کاظمی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از ۳۱ یادمان شهدای گلستان در ۵۴ نقطه، ۳ یادمان در سال گذشته به بهره برداری رسیده و به محلی برای میزبانی از زائرلن دلباخته شهدا و ایثارگران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه استان گلستان مدفون است، تصریح کرد: جوانان با زیارت از این قبور متبرکه و مطهر و با الگو پذیری از سیره شهدا درس استقامت و آزادگی فرا می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی، شهید آیت الله بهشتی  و یارانش بیان کرد: رژیم بعث عراق ۵۷۰ مرتبه از بمباران شیمیایی علیه ایران استفاده کرد و در نتیجه آن بیش از ۱۷ هزار نفر شهید و ۱۲۷ هزار نفر نیز مجروح شدند.

وی با اشاره به هفته بازخوانی و افشای جنایات حقوق بشر آمریکایی افزود: ترور شهید بهشتی و ۷۲ شهید انقلاب، ترور مقام معظم رهبری، بمباران شیمیایی سردشت و شهادت آیت الله صدوقی نمونه ای از حقوق بشر آمریکایی از ۶ تا ۱۲ تیرماه سال ۶۰ است.

کاظمی همچنین در این نشست خبری گفت : پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس ویژه تولیدات هنری و سینمایی در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می شود که هنرمندان گلستانی می توانند آثار خود را در بخش‌های نمایش نامه، عکس، نقاشی، پوستر و بیلبورد، نماهنگ، مستند کوتاه و بلند و موسیقی باکلام به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به برگزاری چند جشنواره دیگر در گلستان ادامه داد: سومین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی، جشنواره استانی شعر دفاع مقدس با عنوان تپش‌های ماندگار، جشنواره  ادبی یوسف، جشنواره بین المللی فیلم رسام، جشنواره خاطره‌گویی پیشکسوتان دفاع مقدس، جشنواره تئاتر، در حال برنامه ریزی برای اجرا است.

سرهنگ کاظمی در ادامه با اشاره به نیاز ۲۸۰ میلیارد ریالی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گلستان گفت: این پروژه ۱۱ ساله حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین به موقع اعتبار تا خرداد سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت باغ موزه دفاع مقدس از ۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال در گرگان آغاز شد.

این طرح فرهنگی در تپه نورالشهدا و مجاورت گلزار شهیدان گمنام گرگان قرار دارد و در زمین به مساحت هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای چهار هزار و ۱۷۹ متر مربع ساخته می شود.

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که بودجه آن از محل اعتبارات ملی تامین می شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف شده بود اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ساخت آن بار دیگر آغاز گردید.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۹۷ از محل سفر رییس جمهوری به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

سرهنگ کاظمی اظهار داشت: ۲۲۰  شهید گلستان در حال حاضر مفقود الاثر و جاویدالاثر هستند.

مطابق داده های دستگاه های مرتبط درگلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس چهار هزار شهید تقدیم کرده  و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و یک هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و ۱۴۰ شهید گمنام نیز در گلستان آرام گرفتند.

برچسب‌ها دفاع مقدس گرگان شهید گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس گرگان شهید دفاع مقدس گرگان شهید گلستان باغ موزه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد