Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو بالاترین میزان تلفات ناشی از کووید-۱۹ در میان شهرهای روسیه را ثبت کرده و شیوع گونه بسیار واگیر دلتا باعث محدودیت‌های سخت‌تر در سراسر منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است.

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه همشهری به نقل از گاردین نوشت:

واکسیناسیون باعث کاهش شمار عفونت‌ها در بسیاری از کشورهای ثروتمند شده است و محدودیت‌ها در آمریکا و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا همچنان در حال کاهش است، اما کارشناسان هشدار می‌دهند ظهور این گونه با انتشار سریع به معنای آن است که گرچه سرعت پاندمی کرونا در سطح جهان کاهش یافته است، هنوز تا پایان آن راهی طولانی باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت در این آخرین هفته کمترین شمار موارد کرونا در سطح جهان از ماه فوریه (اسفند) تاکنون ثبت کرد، اما هشدار داد که گونه دلتا که اکنون در ۹۲ کشور حضور دارد، باعث ایجاد موجود جدید مرگبار بیماری در کشورهایی از اندونزی تا روسیه شده است.

مسکو روز یکشنبه شمار بی‌سابقه ۱۴۴ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت را گزارش کرد که به دنبال اوج گرفتن موارد جدید بیماری در سراسر این کشور رخ می‌دهد. سرگئی سوبیانین، شهردار پایتخت روسیه هشدار داد که «تنها راه حل واکسیناسیون سریع و گسترده است.»

همزمان در اغلب کشورهای اروپایی، کاهش عفونت‌ها، بستری‌شدن‌ها و مرگ‌های ناشی از کرونا به حدی بی‌سابقه از تابستان گذشته ادامه یافت و چندین دولت همگام پیشرفت کارزار واکسیناسیون عمومی محدودیت‌ها را کاهش دادند.

اما یک منطقه اروپا که به خصوص درگیر گونه دلتا ویروس کرونا شده است، لیسبون پایتخت پرتغال است که مقامات می‌گویند این گونه بیش از ۷۰ درصد موارد عفونت در این شهر و ۵۱ درصد موارد عفونت در کل کشور را تشکیل می‌دهد.  پرتغال در آخر هفته مقررات سخت‌تری را اعمال کرد و رستوران‌ها در شهرهای لیسبون و آلبوفریا- یک قطب گردشگری در جنوب پرتغال- مجبور به بستن زوهنگام‌تر شدند. حدود ۳۰ درصد جمعیت پرتغال تا به حال کاملا واکسینه شده‌اند.

 سایر مناطق گردشگر پرطرفدار اروپا هم ممکن است چنین وضعیتی پیدا کنند. کارشناسان بهداشتی هشدار داده‌اند که گونا دلتا تا میانه ماه اوت (مرداد) در یونان به گونه غالب کرونا بدل خواهد شد و هشدار داده‌اند قرنطینه‌های محلی سختگیرانه ممکن است در طول تابستان در مناطق با پوشش پایین واکسیناسیون که دچار اوج‌گیری کرونا می‌شوند، لازم باشد.

در آن سوی اروپا، اندونزی بدترین وضعیت را از لحاظ شیوع کرونا در آسیای جنوب شرقی دارد و شمار موارد روزانه عفونت در آن به بیش از ۲۱۰۰۰ رسیده است و بیمارستان‌ها در جاکارتا، پایتخت این کشور و سایر شهر پس از میلیون‌ها مسافرت در پایان ماه رمضان اکنون مملو از بیمار شده‌اند.

در کشورهای دیگر این منطقه هم اوج‌گیری کرونا در حد کمتر دیده می‌شود: تایلند روز یکشنبه اعلام کرد کنترل‌های سخت در رستوران‌ها، محل‌های ساخت‌وساز و گردهمایی‌ها از روز دوشنبه دوباره برقرار خواهد شد تا موجی از عفونت‌ها را که از کلوب‌های لوکس در پایتخت شروع شده است، مهار شود.

محی‌الدین یاسین، نخست‌وزیر کشور مالزی در همسایگی تایلند نیز اعلام کرد که قرنطینه یک ماهه سراسری تا اطلاع ثانوی ادامه می‌یابد و بنگلادش نیز اعلام کرد از روز دوشنبه قرنطینه جدید در سراسر این کشور اعمال خواهد شد.

در هند نیز در میانه نگرانی‌ها درباره شیوع گونه دلتا در برخی از ایالت‌ها، نهاندرا مودی، نخست‌وزیر از ۹۴۰ میلیون نفر جمعیت بزرگسال این کشور خواست بر تردیدهای خود فائق آیند و هر چه زودتر خودشان را واکسینه کنند.

در استرالیا، رستوران‌ها و کافه‌ها در روز یکشنبه بسته شدند و ۵ میلیون نفر در این کشور قرنطینه‌ای دوهفته‌ای را برای مهار شیوع گونه دلتا که شمار موارد عفونت آن از میانه ماه ژوئن (خرداد) تا کنون به بیش از ۱۱۰ مورد رسیده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کرونا دلتا مسکو گونه دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان