Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@11:05:42 GMT

واکنش ها به حمله هوایی آمریکا به حشد الشعبی + گزارش

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۸۶۵۴۶

واکنش ها به حمله هوایی آمریکا به حشد الشعبی + گزارش

‍‍‍‍‍‍

ائتلاف سیاسی فتح و برخی حامیان جبه مقاومت در واکنش به حمله شب گذشته آمریکا به نیرو‌های الحشد الشعبی در مرز عراق و سوریه این اقدام را نشانه سرخوردگی آمریکا از رژه مقتدرانه نیرو‌های بسیج مردمی عراق دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، "احمد الاسدی" سخنگوی "ائتلاف فتح" در توییتی نوشت: حمله ظالمانه و تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به مواضع نظامی حشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه مجاهدان الحشد الشعبی در تیپ ۱۴ (کتائب سید الشهدا) در القائم (مرز بوکمال) دلیل یاس آن‌ها از منزوی کردن حشد الشعبی بعد از رژه مهیب بود که برگزار شد و ثابت کرد که الحشد نیروی رسمی مدافع عراق و ملت آن در مقابل دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسدی افزود: خون‌هایی که جاری شد به خشم عراقی‌ها علیه هر متجاوز ستمکاری مبدل خواهد شد. حمله هوایی آمریکا به مناطق غربی عراق چهار شهید و سه زخمی برجای گذاشت.  
به مناسبت هفتمین سالگرد تشکیل نیرو‌های حشد الشعبی نیرو‌های بسیج مردمی عراق رژه برگزار شد. اولین پیام رژه نیرو‌های الحشد الشعبی زنده نگه داشتن راه شهید سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده لشکر قدس و شهید «ابو مهدی المهندس»، معاون این نیرو اعلام شد.
همچنین "کتائب سیدالشهداء عراق" در واکنش به حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه اعلام کرد که از حالا به بعد وارد جنگ بی امان با اشغالگران آمریکایی شده ایم و بنابر این هواپیما‌های آمریکا در آسمان عراق را هدف قرار خواهیم داد.

در پی تجاوز آمریکا و حمله هوایی به مواضع نظامی در نقاط مرزی عراق و سوریه، کتائب سیدالشهداء نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حادثه شماری از نیرو‌های آن به شهادت رسیدند.

در بیانیه رسمی این گروه آمده که در ساعت ۲ بامداد امروز (دوشنبه ۲۸ ژوئن) جنگنده‌های آمریکایی قرارگاه‌های تیپ ۱۴ الحشد الشعبی در نقاط مرزی عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند که طی آن شماری از رزمندگان به شهادت رسیدند.

در این بیانیه تأکید شده که نیرو‌های این تیپ در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و منتظر دستور فرماندهی کل برای پاسخگویی و انتقام گرفتن از این حمله هستند.

شبکه «الجزیره» هم به نقل از منابع امنیتی عراق خبر داد که ۴ حمله هوایی به منطقه «الحره» در البوکمال سوریه در نزدیکی استان الانبار عراق انجام شده و پس از آن انفجار‌هایی رخ داده که احتمالا ناشی از انفجار انبار‌های سلاح بوده است.

در این حمله هوایی برخی از منازل شهروندان هدف قرار گرفت که در نتیجه آن، یک کودک سوری کشته و سه غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

شبکه ABC (ای بی سی) آمریکا نیز به نقل از یک مقام واشنگتن خبر داد که این حملات را جنگنده‌های F-۱۵ و F-۱۶ آمریکایی با موشک‌های نقطه‌زن انجام داده‌اند و افزود که این جنگنده‌ها از پایگاه ستاد مرکزی آمریکا به پرواز درآمده بودند.

پنتاگون بامداد دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله جنگنده‌های خود به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز عراق و سوریه را پذیرفت. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد جنگنده‌های این کشور به دستور جو بایدن حملات دقیقی را به مواضع شبه نظامیان در بوکمال در مرز سوریه و عراق انجام داده اند.

پنتاگون مدعی شده است که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: حشد الشعبی ، عراق ، جبهه مقاومت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حشد الشعبی عراق جبهه مقاومت حشد الشعبی الحشد الشعبی عراق و سوریه حمله هوایی جنگنده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۸۶۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در محله النصر واقع در رفح دست کم ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و چند تن دیگر زخمی شدند.

شبکه الجزیره نیز از وقوع ۲ حمله هوایی علیه منطقه‌های الزوایده و المغراقه واقع در مرکز نوار غزه خبر داد.

طی بامداد امروز جنوب لبنان نیز شاهد حمله‌های شدید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بود.

شبکه الجزیره گزارش داد که شهرک‌های «مارون الرأس»، «طیرحرفا» در جنوب لبنان شش مرتبه هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اشغالگر صهیونیستی دو منطقه «مارون الراس» و «طیرحرفا» در جنوب لبنان را چندین نوبت بمباران کردند.

لازم به ذکر است که رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های خود در مقابله با گروه‌های مقاومت فلسطین و لبنان، منطقه‌های غیر نظامی در غزه و جنوب لبنان را هدف قرار می‌دهد.

گزارش‌های رسانه‌ای همچنین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان و شلیک دست کم ۳۰ موشک از سمت جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

کد خبر 6090524

دیگر خبرها

  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • تداوم حمله‌های هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶